Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מציאות עגומה: רכבים הוצתו בערב חג סוכות באור עקיבא [וידאו]

מציאות עגומה: רכבים הוצתו בערב חג סוכות באור עקיבא [וידאו]

‏תושבי שכונת היובל חוו הצתות נוספת ברחוב הכרמל, כאשר כלי רכב עלו באש והתפשטו לרכבים חונים סמוכים | האירוע מדגיש את בעיית ההצתות המתמשכת באזור ואת תסכולם של התושבים החשים חסרי אונים וחוששים לביטחונם | וגם, יש כאלה שמעלים סברה כי האירועים קשורים דווקא לבחירות המקומיות: "המצב כרגע רע מאוד"

אירועי ההצתות ממשיכים לזעזע את אור עקיבא, והפעם בערב שבת שהוא גם ערב חג סוכות תשפ”ד (29.9): תושבי שכונת היובל הצפונית בעיר, דיווחו בלילה החולף על עוד הצתות רכבים בשכונה. המקרה התרחש ברחוב הכרמל כאשר מספר רכבים עלו באש, בחניון בניינים במקום. רחוב הכרמל למוד הצתות בשנה האחרונה, ונראה כי כל פעולות המשטרה בנושא – לא צולחים נכון לשעה זו. אגב, המשטרה לא הוציאה עדכון על האירוע של ליל שבת.

אחת מתושבות השכונה, שהעלתה תיעוד מהרגעי ההצתה, כשברקע הרכב עולה באש, כתבה: “ערב שבת ערב חג ורחוב הכרמל בוער… עד מתי? עד כמה? עוד לא התאוששתי מהשריפה בשכונה שלי..והנה שוב זה קורה. אין דין אין דיין. השם ירחם”. מילותיה מתארות היטב את תחושת חוסר האונים של התושבים ברחבי העיר, שכל מספר ימים מתעוררים למציאות מסוייטת, במסגרתה עולים באש כלי רכב של אנשים שכלל אינם קשורים לסכסוכים פליליים.

תושבת נוספת הוסיפה: “עצוב מה שקורה באור עקיבא, זה סיוט שאינו נגמר. עצוב שדבר כזה חוזר על עצמו, מקווה שיתנו את הדין הלוואי שיתפסו אותו”. תושבת אחרת כתבה: “מזעזע, פשוט לא הגיוני מה שקורה , איפה הימים שפחדו להתעסק עם תושבי אור עקיבא…”.

אירועי ההצתות האחרונים, יחד עם ירי והשלכת מטעני חבלה – גם לעבר עסקים בעיר, ערערו מאוד את תחושת הבטחון האישי ברחובות. במשטרת ישראל ערכו לאחרונה מספר מעצרים, כולל של מוכרים למשטרה, על מנת לעצור את הסחף, אך עד כה – כל הפעולות והמעצרים העלו חרס, והאירועים האלימים והפליליים נמשכים בצורה מוגברת.

בתוך כך, היו כאלה שהעלו סברה כי מדובר באירועים שעל רקע הבחירות המקומיות. “זה פשוט לא הגיוני שכל כך הרבה אירועים מתגברים דווקא בחודשיים שלפני הבחירות”, אמר תושב מעורה בעיר. “זה לא שלא היו פה בכלל אירועים בשנה האחרונה, אבל צבר המקרים מראה כיוון שלילי מאוד שהעיר נכנסה אליו, ולא מן הנמנע שזה קשור בעקיפין לבחירות. אולי יש מי שמנסה לשדר מצוקה עירונית על מנת לגרוף הון פוליטי. אני מאוד מקווה שאני טועה ואני מקווה שהמשטרה תחקור את כל הכיוונים האלה, כדי שנוכל לשלול אותם ולחזור לישון בשקט. המצב כרגע רע מאוד”.

ב-21.9.23 פרסמנו כי נכון לאמצע חודש ספטמבר, כ-30 אירועי הצתות רכבים התרחשו באור עקיבא וחדרה השכנה – כאשר רבים מהם התרחשו דווקא באור עקיבא. על פי ההערכות, הנזק שנגרם בעקבות אותן הצתות שאירעו בחודשים האחרונים נאמד בכמה מיליוני שקלים. באותו היום הובא להארכת מעצר מוכר למשטרה מהעיר במסגרת הערכות המשטרה נגד ההצתות באור עקיבא.

עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי רכב בעיר אור עקיבא בתקופה האחרונה, שוטרי תחנת חדרה נערכו בכוחות מתוגברים במטרה לבדוק את הרקע והנסיבות ולמניעת אירועים נוספים, ובמהלך פעילות אופרטיבית במקום של שוטרי תחנת חדרה בשת”פ לוחמי משמר הגבול עלה מידע כי בכוונתו של עבריין מקומי מוכר לבצע הצתות נוספות. השוטרים איתרו את החשוד וכאשר הבחין בניידות המשטרה החל בנסיעה פרועה במטרה להימלט מהמקום, ובתום פעילות מבצעית לרבות הקמת מחסום בצומת פל ים נעצר החשוד והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא.

עם זאת יש לציין כי במשטרה מתקשים לבסס ראיות מוצקות הקושרות מי מהעצורים (מספר עצורים בחודש האחרון) – אל אירועי ההצתות. בין כיווני החקירה נבדק החשד כי מי שמבצעים את ההצתות, עושים זאת בשליחותם של אחרים, חלקם עבריינים ומוכרים למשטרה. במצב כזה, קשה להתחקות ב-100 אחוז אחר המבצעים או המוחות שמאחורי המעשים הנפשעים.

בעקבות הצתת כלי הרכב קיים מפקד מרחב מנשה, ניצב משנה שלומי בן שושן, הערכת מצב והקים מפקדה משימתית הכוללת 50 שוטרים בהם אנשי מודיעין, בילוש חקירות וסיור שמטרתה לשלוט בנעשה באור עקיבא ולמנוע הצתת כלי רכב ופגיעה ברכוש התושבים. בתחילה חשדו החוקרים שמדובר בפעילות של פירומן שפעל בשנתיים האחרונות בעיר והסביבה, והצית כלי רכב כחלק מ”סיפוק רגשי”. אך החשוד שנעצר בזמנו שוחרר מחוסר ראיות והחקירה נקלעה למבוי סתום. אלא שכאמור, באחרונה התפתחה החקירה לכיוונים חדשים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן