Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

“חרבות ברזל”: תושב פרדס חנה חשוד באיומים לפגוע באחרים על רקע רצח ידידתו

על רקע מתקפת הפתע של ארגון חמאס, תושב מועצה מקומית פרדס חנה כרכור, בן 37, נעצר בחשד איומים לפגוע באנשים אחרים.

ידידתו של החשוד, תושבת אור עקיבא,  עבדה בפסטיבל “נובה” בקיבוץ רעים בעוטף עזה בעת מתקפת פתע של החמאס, כשמאות מחבלים פשטו על המסיבה ורצחו מאות מהמשתתפים בה. הצעירה, בעלת אזרחות אמריקאית וישראלית, הייתה נעדרת בתחילה אך בהמשך עודכנו בני משפחתה על הירצחה לאחר שגופתה נמצאה בשטח וזוהתה.

החשוד נעצר על ידי שוטרי תחנת זיכרון יעקב בחשד כי ב-15.10, ימים ספורים לאחר שעודכן כי ידידתו הטובה נרצחה, איים ברשתות חברתיות לפגוע באנשים אחרים.

בשלב זה טרם ברור מה היה נוסח האיום שבגינו הוא נעצר על ידי המשטרה. אולם, באחד הפרסומים שלו בעמוד הפייסבוק האישי שלו, מיד עם היוודע דבר הירצחה כתב: “הלב שלי בוער לנקמה. מאוד מקווה שאזכה לנקום את מותך ביום מימיי. לא אנוח ולא אשקוט”.

במסגרת דיון בבית משפט השלום בחדרה בעניינו של החשוד אמר נציג היחידה החוקרת כי “מדובר בחשוד שהתבטא ברשתות החברתיות שהוא מעוניין לפגוע באחרים בעקבות המצב הביטחוני. יש בכוונת המשטרה לקבל אישור על מנת לחקור את החשוד בגין הסתה, אך טרם התקבל האישור. החשוד נחקר וקושר את עצמו למה שפורסם בטלגרם, אך מכחיש שהייתה לו כוונה לאיים או לפגוע במישהו שעשה את זה בעקבות צער על חברה שלו שנרצחה במתקפה”.

עורכת דין של החשוד הכחישה במהלך הדיון כוונות פגיעה או הסתה מצד מרשו. “אין שום אישור לחקר אותו על הסתה. מבקשת מבית המשפט לבדוק האם מדובר על איום ספציפי או על קבוצת האנשים או אדם ספציפי. חברתו נרצחה וזה אירוע טראומטי וכל המדינה נמצאת במערבולת רגשית וגם אם אדם כתב משהו זה לא אומר שהוא איים ספציפי כלי ציבור או אדם מסוים, אלא ביטא את הרגשות שלו באותו רגע. זה לא מקרה להביא לבית משפט”.

השופטת פנינה ארגמן, ששמעה את טיעוני הצדדים,   לא פירטה את נוסח הפוסט או ההתכתבות בטלגרם, אבל בסופו של יום, קבעה כי לאחר שראתה את הודעתו של החשוד תחת אזהרה, כי אכן מדובר ביסוד סביר לחשד שהחשוד ביצע את העבירה המיוחסת לו ולא רק זאת, יש להעמיד ולחקור את מלוא הנסיבות של התכתבות.

נוכח קביעה זו, השופטת החליטה להאריך את מעצרו ביומיים.

דילוג לתוכן