Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לפני שאתם גוזמים את העץ שלכם

לפני שאתם גוזמים את העץ שלכם

ארץ ישראל בורכה בשפע של צמחייה, שיחים ופרחים, עצים וצמחי נוי, וכמובן, עצי פרי מניבים ויפים. רימון ולימונים, תאנים ותפוחים, עצי הארץ מפנקים, ואנחנו צריכים לפנק אותם בחזרה. כדי לקבל תנובה יפה מעץ, צריך לטפל בו היטב. יש להשקות בזמן, לתת זיבול נכון, וכמובן לגזום אותו ככה שיהיה לו קל לתת לכם את מה שהוא יודע לתת – את פירותיו הטובים. בין אם זה גיזום עצים בראשון לציון או בירושלים, בהר או בעמק, עצים הם עצים, והם דורשים התאמה של הגיזום לאופי שלהם.

גיזום של כרם ענבים שונה מגיזום בפרדס ההדרים, וכל עץ ועץ דורש גיזום שונה. ככל שהגיזום נכון יותר, הן בזוויות והן בתזמון בו הוא נעשה, כך העץ שלכם יניב יותר פירות. יש סיבה שתחום הגיזום הוא מדע בפני עצמו, עולם שלם של מומחים והתמחויות, שכן היכולת לגזום עצים נכון היא יכולת שיכולה לא רק להגביר את תנובת הפירות, אלא גם להציל את העץ מהתפשטות של מחלות, ולעיתים ממוות בטרם עת.

גיזום עירוני מול גיזום מסחרי
מרבית הפירות הגדלים בישראל גדלים על עצים כפריים. לא תמצאו הרבה פרדסים פעילים בשכונות מגורים, בטח שלא במרכז ובגוש דן, ויש אף אומרים שחבל שכך. אך מה לעשות? המדינה קטנה, והנדל”ן יקר, ועצי הפרי היקרים שלנו נדחקים לשוליים, למשקים גדולים וקטנים, לקיבוצים ולמושבים, ולעיתים לחצרות הבתים הפרטיים.

הגיזום העירוני שונה מהגיזום המסחרי בכמה רמות:
• הגיזום העירוני נועד בעיקר לשמור על פני העיר נאים ככל הניתן, תוך שמירה על בטיחות הציבור ומתקני העיר. עץ שמתחיל לדחוף ספסל בשורשיו עלול להיעקר (אלא אם העירייה תזיז את הספסל), אך מה לגבי עץ שגדל בתומו מתחת לחוטי חשמל עירוניים? או אז סביר להניח שהעץ ייגזם בצורה שתמנע מענפיו להטריד את חוטי החשמל, ולהוות מפגע מסוכן באמת.

• הגיזום המסחרי הוא בעצם גיזום של עצי פרי שנועדו למאכל, בין אם בישראל או כייצוא. מסיבה זו עצים אלו גדלים כמעט באופן גורף באזורים לא עירוניים, ואין כל חשש שהנוף שלהם יפגע במתקן זה או אחר בעיר, או יהווה סכנה כשענף ייפול על ראש של עובר אורח תמים. הגיזום במקרים אלו נועד לשמור על העץ בריא וחזק, ולתת לחקלאי ליהנות מתנובה של מלוא פוטנציאל הפרי של העץ, ולא פרי אחד פחות.

אם אתם מחפשים גיזום עצים בראשון לציון, ברמת גן, בסביון או בכל מקום אחר בישראל, דעו לכם שיש אנשי מקצוע שמתעסקים בתחום זה בצורה מקצועית. חבל, שלא לומר מסוכן, להעסיק ולעבוד עם אנשים שאינם מורשים לכך, שכן תחום הגיזום הוא הרבה מעבר לשירות פשוט. מדובר בעבודה בגובה, תחת תקנות וחוקים שונים, לכן לא משנה היכן אתם בישראל, כריתה וגיזום של עצים – זה רק עם איש מקצוע.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מרגש: סירת מפרש חדשה לזכרם של קורבנות הטבח באולימפידת מינכן הגיעה לעמק חפר

סירת מפרש בשם “י”א-11” נחנכה במרכז הימי במכמורת | הסירה מנציחה את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 | בטקס השתתפו אלופת ישראל בשחייה שלומית ניר-טור, ניצולת הטבח, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז”ל | מנכ”ל המועצה, ראשת אגף החינוך, מנכ”ל הוועד האולימפי ואנשי חינוך נוספים נכחו בטקס

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן