Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

השווארמה האהובה בפרדס חנה-כרכור נסגרת מיידית: זו הודעת משרד הבריאות

השווארמה חוזרת לפעול: לאחר צו הפסקה מנהלי (27.10) והזמנה לשימוע שהונפק למסעדת “שווארמה דניאל”, בדרך הבנים בפרדס חנה-כרכור, זאת לאור ממצאי ביקורת של משרד הבריאות מיום 26.10.2023, שנערכה על ידי מפקחים בכירים לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה ווטרינר איגוד ערים שרון-שומרון בעסק השווארמה המוכר, הודיעה רופאת נפת חדרה כי צו ההפסקה מבוטל (1.11).

בהודעה שיצאה ביום רביעי בלילה נמסר על ידי רופאת משרד הבריאות כי “בתוקף סמכותי אני מבטלת בזאת את צו ההפסקה המנהלי אשר הוצאתי בתאריך 27.10.2023 למסעדת “שווארמה דניאל”, פרדס חנה- כרכור, ואשר נמצאת בבעלותך ו/או בניהולך. אני מבטלת את הצו לאור ממצאי הביקורת החוזרת שנערכה בעסק שבנדון ביום 01/11/2023 ע”י מפקחים בכירים לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה.

“בביקורת הנ”ל נמצא כי הליקויים המהותיים אשר היוו עילה להוצאת הצו תוקנו ולכן הוסרה הסכנה לבריאות הציבור. מובהר כי במידה ובביקורות קרובות יימצאו ליקויים חוזרים מסוג הליקויים שהיוו עילה להוצאת הצו ,אוציא צו הפסקה מנהלי ללא שימוע נוסף”.

להודעה המקורית: ביטול צו הפסקה מנהלי למסעדת “שווארמה דניאל”, פרדס חנה-כרכור | משרד הבריאות (www.gov.il)

הביקורת בוצעה בעקבות תלונה שהתקבלה על חשש להרעלה של 5 סועדים שאכלו במסעדה. בביקורת זו נמצאו בעסק ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואי ירוד ביותר, המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מידית לבריאות הסועדים.

“בביקורת זו נמצאו בעסק ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואי ירוד ביותר, המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מידית לבריאות הסועדים. על כן, בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור וחומרתה, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק “שווארמה דניאל” לפני שימוע”, נכתב בצו.

בין היתר:
– “נמצא מחסן ארעי בחצר המשמש לאחסון חומרי גלם וציוד ישן שאינו בשימוש או שאינו שייך לעסק כמו ציוד אישי וחומרי בנין, זאת בניגוד לתוכנית ההנדסית המאושרת של העסק משנת 2021
– המחסן עשוי שלד מתכת ומחופה בקירות פח, וללא רצפה.
– המבנה אינו אטום לחדירת מכרסמים ומזיקים.

– במטבח נצפו קילופי תקרה וסימני רטיבות וכתמי חלודה.
– חוטי חשמל היו גלויים על הקירות, גומיות במקררים וחדר הקפאה היו קרועות ויבשות.
– בעמדת ירקות לשטיפה ובעמדה לטיפול ירקות – הברז אינו מחובר לצנרת מים ולסיפון ביוב, בכניסה לחדר הקפאה דרך חדר הקירור היו שברים ברצפה ושלולית מים עומדים. חדר הקירור היה מצופה במרבדי עובשים וירקות באזורים שונים”.

במקביל נמצא כי “אין אספקת מים חמים בברזי העסק מעל לשבועיים. ההדברה במקום לקויה מאוד. במחסן נמצאו גללי צואת עכברים רבים, קורי עכביש ובמטבח היו שיירות נמלים על הקירות. המקום היה מלוכלך מאוד, המקררים, הדלתות, שולחנות העבודה, הברזים והרצפה היו שומנים ועם לכלוכים ישנים ויבשים. תעלות ניקוז מלוכלכות בהצטברות שאריות מזון. שווארמה הייתה מונחת במקרר עם מתקן עץ עומדת בגיגית עם שלוליות דם.

“במקררים שונים נמצאו בשרים שלא ראויים למאכל – כמו קבבונים שהוכנו יום קודם ,סיחים שנצרבו בעמדת גריל והוחזרו למקפיא ושיפודים עשויים מבשר הודו שהופשר והוקפא בשנית – הבשר נזרק בצו השמדה על ידי הוטרינר, סה”כ 16.5 ק”ג. כמו כן נמצאו 4 ק”ג שקדים – פגי תוקף – המזון נזרק על ידי נציג העסק מרצונו החופשי”. לצו המלא: NEWS_misc_files_27102023-02a.pdf (www.gov.il)

עדכון ראשון: 28 באוקטובר 2023 בשעה 21:53 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
14 .
Inline Feedbacks
View all comments
הציוני
הציוני
29/10/2023 06:36

אם מכרו אוכל מטונף ורעיל- שיואכלו בכפייה ברוטאלית הבעלים ושאר העוסקים במלאכה השפלה באוכל הזבל שלהם!

דילוג לתוכן