Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כיכר, מיצג לחטופים ו-Unicoin: הכירו את האמן הייחודי מפרדס חנה-כרכור

כיכר, מיצג לחטופים ו-Unicoin: הכירו את האמן הייחודי מפרדס חנה-כרכור

גבריאל רענן מפסל יצירות פאר בחול, בונה מיצגים מחומרים ממוחזרים, משתתף בפסטיבלים כאמן רחוב ואפילו בונה קשתות של אבנים על שפת הים ● בראיון הוא מספר על הדרך המפותלת שעבר ברחבי תבל עד שהשתקע במושבה, האבהות המאוחרת וההשראה מהמלחמה הנוכחית ● ולא תאמינו בן כמה הוא

שיטוט אקראי בדף הפייסבוק של גבריאל רענן הופך עד מהרה לתחושת ביקור במוזיאון רב תחומי יחיד במינו. האמן הייחודי מפרדס חנה כרכור הוא אישיות שלא פוגשים כל יום, ובערך כל משפט שני יכלול חומר נוסף, טריוויאלי לכאורה, ממנו הוא מטפח את אמנות הפיסול.        

דוגמה מייצגת היא כיכר ‘יין ויאנג’ בין הרחובות המושב והמייסדים בכרכור, אותה בנה ועיצב מבטון כבר לפני 14 שנים בשיתוף האמן ההולנדי הנס פלדה, אף הוא תושב המושבה ופעיל בתיאטרון ‘הידית’ המקומי. לא פעם ולא פעמיים זכו השניים למחמאות על יצירתם ורבים סבורים שמדובר בכיכר היפה ביותר בפרדס חנה כרכור.

“כבר הרבה שנים אני מפסל דמויות לתיאטרוני רחוב, בונה מיצגים ומפסל בחומרים ממוחזרים כמו ספוג ובקבוקי פלסטיק”, הוא אומר בשיחה עם ‘מגדלור ניוז’. “בנוסף אני מעביר בתקופה האחרונה סדנאות לפיסול בחול ולפעמים חברות הייטק מזמינות אותי לפסל מחול את הלוגו שלהן. מעבר לכך, אני מבלה בשנה האחרונה זמן רב בחוף האקוודוקט בקיסריה לכיוון הנמל, ובונה קשתות מאבנים על שפת הים לצד מיצגי חול”.

בין אירופה לעולם השלישי  
בין שלל היצירות של רענן תוכלו למצוא פסלי ג’ירפה ופיל מבקבוקי פלסטיק שהוצגו בזמנו בבית הנשיא ומיצג חול מרשים עבור עיריית ראשון לציון. במהלך המלחמה, כאשר בדומה לרבים כמות העבודה ירדה משמעותית, הכין בים מיצגים ייחודיים באווירת החטופים, אחד מהם נושא את הכיתוב Coming Home ובאחר דמויות פליימוביל קטנות יוצאות בשיירה ארוכה ממנהרות בבטן האדמה לצד הכיתוב המתבקש: Free.

תאמינו או לא, הוא בן 62, אך נראה צעיר בהרבה מכפי גילו. לאחר השירות הצבאי עזב את הארץ ובמשך 25 שנה חי כנווד והתגורר בוואן. בחודשי הקיץ נסע לאירופה והתפרנס כאמן רחוב מפסטיבלים שונים ומגוונים ביבשת, ואילו בחודשי החורף ביקר במדינות עולם שלישי דוגמת הודו ונפאל, כשהוא מצויד בערסל. הרפתקאות נוספות כוללות ביקורים במקסיקו וגוואטמלה, לצד מסע אופניים במצרים לאורך נהר הנילוס. אנקדוטה נוצצת קצת פחות היא לימודי ארכיטקטורה בבצלאל שלא הגיעו לסיומם.

הוא מספר כי עד גיל 48 כלל לא חשב להביא ילדים לעולם, אך אז שינה כיוון וכעבור שנה הפך לאבא. לרענן שתי בנות – יעלה בת ה-13 ואנה בת ה-9. בחמש השנים האחרונות הוא מתגורר בפרדס חנה כרכור.

-מה היצירה שאתה הכי גאה בה?
“יצרתי יחד עם חברי היקר הנס פלדה פסל ענק בשם Unicoin – חד קרן בגודל טבעי שמצופה כולו במטבעות של 10 אגורות. יש פסטיבל של פסלים חיים ברחובות, שם מקובל לשים מטבעות בכובע והיה לי משם אוסף גדול של מטבעות כאלה. הפסל הוצג בשנה האחרונה במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, וכעת מחפש חד הקרן שלנו קונה עשיר במכירה פומבית, שיתרום אותו לתצוגה, פרויקט אקולוגי ואולי גם לשיפוץ חלק מהמקומות שהושמדו בדרום”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
בר
בר
25/11/2023 21:08

גבי אתה מדהים

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן