Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מלחמת נשק: מה הצית את העימות המתוקשר סביב האקדחים בצמרת עיריית אור עקיבא?

מלחמת נשק: מה הצית את העימות המתוקשר סביב האקדחים בצמרת עיריית אור עקיבא?

סגן ראש העיר ארקדי גדילוב ציין כי כיתת הכוננות בעיר מסיימת את שירות המילואים שלה וכי כלי נשק המאוחסנים בכספת העירייה לא מחולקים לעובדים | מנגד, ראש העיר אלי אנקונינה הגיב לו: "חלוקת נשקים תהיה רק על פי מדיניות של הרשות בראשותי, על פי נוהל מסודר ושיוויוני"

בחירות 2023 באור עקיבא | עימות מתוקשר פרץ ביממה האחרונה ברשתות החברתיות סביב כיתת הכוננות באור עקיבא, חלוקת נשקים לעובדי העירייה ותחושת הביטחון בעיר, כשהכל כחודש וחצי לפני הבחירות לראשות העיר ומלחמת “חרבות ברזל”. 

הכל החל כאשר סגן ראש העיר, ארקדי גדילוב פרסם פוסט ברשתות החברתיות בו העביר ביקורת על ראש העיר וכתב כי בעוד כשבוע, כיתת הכוננות הצבאית בעיר מסיימת מילואים, ולמעשה לא תהיה בעיר כיתת כוננות פעילה. עוד טען גדילוב כי ישנם כלי נשק בבעלות העירייה שנמצאים בכספת ולא מנוצלים והנשקים אינם מחולקים לעובדים בעירייה המעוניינים לסייע בשמירה על הביטחון העירוני.

עוד הוא ציין כי לא נרכשו נשקים נוספים למרות אישור שהתקבל לדבריו, מהמשרד לביטחון לאומי. “אני פונה גם לתושבים חמושים ולא חמושים להצטרף לסיירת הביטחון שלנו ולקבוצת החמושים של העיר. אנחנו צריכים אתכם היום יותר מתמיד! חשוב לציין כי כיתת הכוננות החמושה של משטרת ישראל ממשיכה לפעול במתכונת החירום אך זו אינה מספיקה”, ציין גדילוב.

אנקונינה (מימין) וגדילוב

בתגובה לדברים, פרסם ראש העיר אלי אנקונינה פוסט מטעמו. “מר גדילוב פרסם הודעה שממנה עולה שלכאורה קיימים נשקים בעיריה שלא נמסרים לעובדים, שלא נרכשים נשקים נוספים, וכי כיתת הכוננות עומדת לעזוב בקרוב, והוא, שחושב שאפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן, מסלף נתונים, מנסה לעוור את עיני הציבור בנתוני שווא, משל היה ״מר בטחון״ ״שדואג״ לתושבי אור עקיבא”, כתב אנקונינה בעמוד הפייסבוק שלו.

“על כן, החלטתי להביא בפניכם את העובדות, תבדקו, אחת אחת: הנשקים בכספת של העיריה נרכשו על ידי ובהנחייתי כראש העיר; הנשק החדש שנושא מר גדילוב בעצמו, נרכש על ידי העייריה בראשותי; ⁠מר גדילוב ניסה להפוך את כספת הנשקים של הרשות לנכס אישי שלו, ואף פעל להקצות את הנשקים לאנשי שלומו, ללא הליך תקין, מקצועי ושוויוני בקרב עובדי העיריה, ללא נוהל מסודר ושקוף לציבור העובדים, ולכם התושבים. אולם בלמתי את הכוונה ומנעתי העברת כלי נשק ללא הליך תקין ואחראי”.

אנקונינה כתב עוד: “בשיחות מקצועיות שקיימנו עם ראש אגף כלי יריה במשרד לבטחון פנים, ועם מנהל מחוז חיפה, עלתה תמונה אחרת לגמרי מהדברים שמתאר מר׳ גדילוב, חלוקת נשקים תהיה רק על פי מדיניות של הרשות בראשותי, על פי נוהל מסודר ושיוויוני, ובראשות וועדה מסודרת שבוחנת למי נותנים נשקים ולמי לא. כל זאת, כמובן, לא מעניין את גדילוב; ⁠עם הבנת תמונת המצב הנחתי את המערכת המקצועית לפעול על פי מדיניות מסודרת, נהלים מקצועיים, והכי חשוב לאפשר לעובדי העיריה להשתתף בהליך הקצאת הנשקים (לאחר שמר גדילוב ניסה “לסגור דיל” למקורביו בעיריה שכאמור בלמתי לאלתר)”.

גדילוב בבוקר ה-7.10 באור עקיבא, לאחר שפרצה המלחמה

הוא הוסיף: “הקצאת נשקים אינה משחק ילדים של איש ציבור מתלהב שאפילו לא שירת בצה״ל ועוד מבקש את אמון הציבור להיות ראש עיר ״ולהציל״ את העיר מניהול מקצועי, רציני ואחראי שאני הובלתי בשנה וחצי האחרונות. רבותיי, זה לא משחק ילדים. זה עלול לפגוע בנו, בילדים שלנו, אם לא נעשה זאת באופן חכם ואחראי. אני יודע את זה מצוין. כחובש קרבי, רובאי 07 במילואים עשרות שנים, אני יודע טוב מאוד איך מתנהלים עם נשקים. להבדיל. אבל מר גדילוב ממשיך לזרות חול בעיני הציבור.

“אז הנה מה שאני מתכוון לעשות: לאפשר המשך חלוקת נשקים על פי נוהל ומדיניות מסודרים להקצאת נשקים; עובדי העיריה היקרים שלנו רשאים לבקש נשק בצורה שיוויונית שמייצרת אמון שלהם בהליכי קבלת ההחלטות בעיריה; 3. וועדה מקצועית היא שתחליט למי לתת נשק בהתחשב בגורמי המקצוע, בצורה אחראית שלוקחת בחשבון אחריות לחיי הציבור ולא אסופת סיסמאות של מי שעוד מתיימר לבקש את אמונכם להיות ראש עיר”.

May be an image of 6 people, the Western Wall and text
ראש העיר אנקונינה במהלך תרגיל לשעת חירום בחודש שעבר בעיר

גדילוב מסר היום בתגובה לדברים, לפניית מגדלור ניוז: “מר אנקונינה, אתה מבקש להציג עובדות, אז בבקשה עובדות! סירבת לפתוח מקלטים! ורק לאחר יוזמה ולחץ שלי נפתחו המקלטים ושופצו. סירבת להקים כיתת כוננות! רק יוזמה שלי הביאה להקמתה. סירבת להקים סיירת ביטחון לילית! רק יוזמה עצמאית שלי ושל אנשי שלומי הביאה להקמתה! ניסית לסכל בכל דרך את הפעלת סיירת הביטחון הלילית שהוקמה על ידי! אך לאחר קבלת תגובות חיוביות מתושבים אתה מבקש לקחת קרדיט על הקמתה ותפעולה.

“תחנת המשטרה עומדת להסגר, ואתה לא עושה דבר וחצי דבר להשארתה. אתה מפקיר את בטחון תושבי אור עקיבא! אתה מעסיק חבורת אנשי שלומו של מנכ”ל העירייה בעלות שאין לה אח ורע בארץ. כשהסכומים יפורסמו ידעו תושבי אור עקיבא איך הם מממנים את “אנשי שלומך”. אם ביקשת לחלק נשקים בצורה מסודרת, מדוע עד היום לא חולקו נשקים לעובדי עירייה?

“עובדתית, ישנם כיום, שמונה נשקים בכספת שלא נפתחה מיום ה-7.10 ועד עתה. הנשקים לא חולקו, ובוודאי שלא נרכשו חדשים בתקופתך. את הנשקים החדשים והנוספים שאפשר לרכוש אתה גם לא מקדם. בדיחה עצובה.

אנקונינה וגדילוב בתדריך מתנדבים. צילום מסך

“לגבי “אנשי שלומי” – אצלי, כל עובדי העירייה הם אנשי שלומי, מבחינתי אין לי העדפה לאף עובד. לך אנקונינה, כנראה יש העדפות “לאנשי שלומך” ולכן בלמת את חלוקת הנשקים שכלל לא התחילה. “אנשי שלומי” הם תושבי העיר, עובדי עירייה מסורים כולם יחד וכל אחד לבד, אנשי שלומך, תושבי חריש שמנהלים עירייה בתוך עירייה ודורכים על עובדי עירייה וותיקים ומקצועיים.

“המטרה שלי היא לחמש את עובדי העירייה הראויים ואלו המעוניינים להתנדב, כמובן שעם נוהל תקין ומדיניות חירום סדורה שתנוהל על ידי האדם האחראי והמוסמך לזה בעירייה. כל המועמדים לנשיאת נשק שכבר מאושרים, ללא עבר פלילי ואושרו גם על ידי המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל. אני מתחייב – מה שלא עשה אנקונינה במשך שלושה חודשים בנושא אני אעשה בשבוע אחד!

“הייתי מייעץ לך להחליף את היועץ וכותב הפוסטים שלך, אבל הוא עושה לי שירות טוב. ולא, לא יעזרו לך עוד מאה פוסטים ממומנים וכמה לייקים בודדים של אנשי שלומך! אנקונינה, תפנים ותתבייש, אנחנו נלחמים על הבית והעיר בזמן שאתה נלחם על הכיסא!”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן