Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

עובדי עיריית חדרה יצאו לבדיקה של עמודי חשמל ותאורה, רמזורים, תעלות ועוד – זו הסיבה

כבכל שנה, עיריית חדרה החלה בפעולות הכנה לקראת עונת החורף הקרבה במטרה להבטיח את ביטחון ובטיחות התושבים. העירייה מבצעת פעולות בכדי להיות ערוכה לטיפול במפגעים הנובעים ממזג אוויר סוער ולהקלת עומסים על תשתיות העיר.

במסגרת ההיערכות, עובדי העירייה מבצעים סריקות כלליות לבדיקת בטיחות המתקנים העירוניים, בדיקות מקיפות של עמודי חשמל ותאורה, רמזורים ועוד. התעלות והניקוזים בעיר עוברים ניקוי יסודי ובתשתיות ברחבי העיר מבצעים שיפורים. פועלים לטיוב הניקוז, מקימים מערכות ניקוז חדשות ומטפלים באזורים שסבלו בעבר מנזקי מזג האוויר. כמו כן, מתגברים את שרות תיקוני הבורות בכבישים ובמדרכות ונערכים לעבודות גיזום העצים בנקודות רגישות בעיר.

צילומים: דוברות עיריית חדרה

במקומות שבהם יש נקודת שאיבה בקצה נקז חופשי או אפשרות לשאוב את מי השטיפה, בוצעה שטיפה של קו הניקוז. כמו כן, מתבצע סילוק של המוצקים שהצטברו בקולטני הגשם ותעלות הניקוד המובילות לחופי הים.

אגף אחזקת מבני חינוך מבצע איטום וניקוי גגות ומרזבים בבתי הספר ובגני הילדים בעיר, וכן חיזוק מערכות הממוקמות על הגגות. מבוצע גיזום בעצים הסמוכים למוסדות החינוך. האגף הנחה את מנהלי ומנהלות בתי הספר לבצע בדיקה בשיתוף האחראי העירוני על מנת למנוע מפגעים בטיחותיים העלולים לקרות בחורף. בנוסף הוסרו הצללות מהגנים בהם היה צורך להסירן.

המוקד העירוני מבצע צפייה יזומה במצלמות הביטחון הפזורות ברחבי העיר וכל בעיה או תקלה תועבר לטיפול הצוותים הרלוונטיים. בנוסף, המוקד בבקרה על גובה נחל חדרה ומקבל עדכוני מזג האוויר בשוטף מרשות המים.

העירייה ממליצה לתושבים לנקות מרזבים וגגות להסדרת הניקוז, לנקות ולפתוח ניקוזים בחצרות פרטיות למניעת הצפות, להימנע מהוצאת גזם ופסולת אחרת למדרכה בעת הגשמים בכדי למנוע את סתימת הקולטנים ולבדוק את בטיחות מערכות החשמל בבית/בבניין המשותף. לחזק דודי שמש, אנטנות וחפצים אחרים הנמצאים על גגות ומרפסות בכדי שלא יינתקו בזמן רוחות. לוודא אטימות ולתקן תריסים וחלונות, לבדוק את תקינות המשאבות במרתפים תת-קרקעיים ובחניונים פרטיים, לגזום ולטפל בעצים בשטח הפרטי/הבניין המשותף ולוודא כי הם עומדים בפני רוחות חזקות. במקרים של עצים הנושקים לכבלי חשמל, יש לפנות ישירות לחברת החשמל.

על מנת להימנע מסכנות שעלולות לקרות ממזג אוויר סוער, מומלץ להצטייד בתאורת חירום במקרה של הפסקת חשמל ולהימנע מכניסה למקומות נמוכים וסגורים בזמן שיטפונות והצפות. יש להימנע משימוש במעליות מחשש להילכדות, במיוחד באזורים מתחת למפלס הקרקע. חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח. מומלץ להימנע מטיולים בימים אלה ובכל מקרה לפנות ולהישמע לגורמים המוסמכים בנושא טיולים לקבלת מידע והנחיות. במקרה של שיטפונות, אין להתקרב למקורות המים ולערוצי הנחלים מחשש להתמוטטות גדות הקרקע ולהיסחפות. יש להימנע משהייה בחופי הים ובים במצבי רוחות סערה, גשמים וברקים. במהלך סערת ברקים יש להימנע, ככל הניתן, מיציאה לשטח פתוח ולהתרחק מעצמים גבוהים כדוגמת אנטנות ועצים.

הציבור מתבקש לתת תשומת לב לתקלות שונות ברשת החשמל ולדווח למשטרה, למוקד העירוני ולחברת החשמל. הציבור מתבקש להיות ער וקשוב לחסרי ישע, קשישים, ילדים ובעלי מוגבלויות. לתת להם סיוע ראשוני, ככל שיידרש ולהזעיק מידית את כוחות ההצלה והרשויות.

כל אגפי העירייה נערכים לכוננות חורף מלאה לאורך כל שעות היום. אגף שפ”ע ערוך למתן מענה בעת סופות וגשמים עם צוותים של אחזקת כבישים,,כוננים לגיזום עצים וכוננים לפתיחת ניקוזים בעת הגשמים. האגף מצויד בכלים הנדרשים ומוכן לטפל בכל עת במפגעי מזג האוויר ומניעתן ככל הניתן

כמו כן, יחידת החילוץ העירונית ערוכה ומוכנה למתן מענה וסיוע במידת הצורך. עיריית חדרה מאחלת לתושבים חורף שקט ובטיחותי.

דילוג לתוכן