"תופעה שהיא סכנת נפשות": ילדים קטנים רוכבים על טרקטורונים חשמליים באור עקיבא

בשכונות ברחבי העיר וזה הולך ומתפשט: ילדים צעירים מאוד על טרקטורון חשמלי צעצוע, לרוב ללא השגחת הורים, מרכיבים חברים או בני משפחה ונוסעים במהירות גבוהה במיוחד ● אם לילדים: "הם נוסעים במהירות מטורפת, להורים לא אכפת ועלולים להרוג או לפגוע בילדים אחרים" ● מה אומר החוק?

הורים רבים באור עקיבא החלו להיות מוטרדים מתופעה חדשה שהולכת ומתרחבת מיום ליום: ילדים צעירים, לעיתים אף בגילאי 5 ועד 13 רוכבים על טרקטורונים חשמליים המוגדרים "טרקטורוני צעצוע", מסכנים את העוברים ושבים ואף גורמים לתאונות ולפגיעות בגוף. 

בשכונת היובל בצפון העיר, ואף בשכונות נוספות ברחבי העיר, נראים בחודשים האחרונים ילדים צעירים מאוד, הרוכבים על כלי הרכב הללו – לרוב ללא השגחת הורים, כשהם מרכיבים חברים או בני משפחה אחרים, במהירות גבוהה במיוחד.

"זו תופעה שחייבת להיפסק לפני שיהיה מאוחר מדי ותהיה חלילה פגיעה בנפש", מספרת אם לילדים בשכונת היובל, שראתה יחד עם ילדיה שני ילדים הרוכבים על טרקטורון בפארק בין רחוב הכרמל לרחוב הר סיני.

"הם נוסעים במהירות מטורפת, להורים לא אכפת, הם עלולים להרוג או לפגוע בילדים אחרים, חלילה. כשאתה מעיר להורים על הסכנה ועל כך שילדיך שלך כמעט נפגעו, ההורים מתעלמים או מעירים הערות מעליבות ופוגעות", מתארת האם.

פניות שביצעו הורים למשטרה או לפיקוח העירוני, לא הובילו לטיפול במקרה שכן אין איסור בחוק לנהיגה שכזו בשטח ציבורי, במיוחד כשמדובר ברכבים המיועדים לשימוש ילדים.

"הטרקטורון מוגדר כצעצוע ואינו חוסה תחת פקודת התעבורה", הסבירה לאחרונה עו"ד אורית כהן, באתר הפורומים המשפטיים, לאב ששאל על טרקטורונים חשמליים. "אכן הוא מגיע למהירויות מספיק גבוהות כדי לפגוע, אך הנושא פרוץ מבחינה חוקית".

עו"ד כהן מסבירה עוד כי "מדובר באוכלוסיית רוכבים רכה בשנים. אני מניחה שבמקרה של פגיעה ונזק ניתן להפעיל את פקודת הנזיקין, שכן הורה אחראי אמור להשגיח על ילדו שעה שהוא מאפשר לו לרכב על טרקטורון חשמלי שמסוגל לפתח מהירות ולהזיק הן לצד ג' והן לרוכב עצמו".

גם בעמותת "אור ירוק" מכירים את התופעה ומציינים כי "תאונות רבות נגרמות בגלל חוסר הניסיון של הילדים בנהיגה על כלי ממונע והמהירות המופרזת שבה הם נוהגים להשתמש: בין כלי הרכב ובתוך השטח העירוני. צעירים גם נוהגים להושיב נוסעים בצורה לא בטיחותית על ה"כנפיים" של הטרקטורון, מה שמגדיל את הסיכון".

מעיריית אור עקיבא לא נתקבלה תגובה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן