טיילת שוני נהרסה בחורף האחרון, תושבים חוששים לבריאותם: "יש ליקויים חמורים במקום"

מאז החורף האחרון, בו עלה נחל תנינים על גדותיו, התגלו נזקים בטיילת שוני, בגשר הולכי הרגל ובמקומות נוספים באזור, שנגרמו עקב ההצפה. תושב בנימינה טוען כי התריע אך בינתיים לא נעשה דבר. המועצה: ראש המועצה יצר קשר עם קק"ל שהקימה את הטיילת ע"ש יו"ר קק"ל לשעבר ולשמחתנו יש התחייבות של קק"ל לתיקצוב שיקום הטיילת

מה קורה עם טיילת שוני בבנימינה? חודשים רבים חלפו מאז פגע החורף בטיילת, במקום ישנם ליקויי בטיחות, אך נכון לעכשיו טרם נמצאה הדרך לסדר את המפגעים. תושבים שרוצים לעבור במקום, בין אם ברגל ובין אם באופניים, מסכנים עצמם ואף מסירים שילוט אזהרה שהמועצה הציבה במקום.

"לפני כשבועיים רוכב אופניים נפצע קשה בגבו כאשר ניסה לעבור בטיילת שוני", מספר תושב בנימינה ל'מגדלור ניוז'. "עקב כך, פניתי למועצה וזאת לאחר שכבר בחודש מרץ פנה תושב אחר ודיווח על ליקוי בטיחות חמור בטיילת; סטטוס התלונה הוגדר כטופל".

התושב מוסיף ואומר כי "עבר שבוע מאז המקרה החמור ולא נעשה דבר, ורק לאחר שנכנס לתמונה חבר המועצה שניר שבתאי ופנינו לעובדי המועצה הם רצו מהר וסגרו את הגשרים, ובכך מנעו את האסון הבא.

"כעת נוצרה בעיה חדשה כיוון שטיילת שוני מהווה את הדרך לביה"ס כרמים (אורט לשעבר) המשמשת תלמידים רבים הנוסעים בה באופניים ללימודים, כמו גם מסלול עבור תושבים רבים לאימון בוקר או עבור צעידה להנאתם. במצב שנוצר, כל מי שירצה לעבור בטיילת ייאלץ לעלות על שוליו של כביש ראשי (652) והדבר כמובן מסוכן מאוד".

יש לציין כי טיילת שוני אינה נמצאת תחת אחריותה של המועצה המקומית אלא של קק"ל (קרן קיימת לישראל) שמתפעלת ומתחזקת אותה. מאז החורף האחרון, בו עלה נחל תנינים על גדותיו, התגלו נזקים בטיילת שוני, בגשר הולכי הרגל ובמקומות נוספים באזור, שנגרמו עקב ההצפה. ל'מגדלור ניוז' נודע כי המועצה המקומית מנסה להשיג תקציב מקק"ל על מנת לתקן את הבעיות ופגישה בנושא צפויה להתקיים בקרוב.

ממועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "במשך השנים האחרונות טיילת שוני התבלתה, ובחורף האחרון בעקבות השיטפונות בנחל תנינים המצב הוחרף ונגרם נזק ממשי לטיילת. בעקבות כך הוחלט לבצע שיקום מלא לטיילת בעלות לא מבוטלת. ראש המועצה, איתי ויסברג יצר קשר עם קק"ל שהקימה את הטיילת ע"ש יו"ר קק"ל לשעבר ולשמחתנו יש התחייבות של קק"ל לתיקצוב שיקום הטיילת. בשבוע הבא צפוי להתקיים סיור בשטח עם נציגי קק"ל במסגרת שיתוף הפעולה שנרקם ואנו מקווים כי המפגעים הביטיחותיים יטופלו במהרה. נדגיש כי המועצה הציבה שלטים וחסמה את הגישה לטיילת על מנת לשמור על שלום הציבור. נבקש מתושבי האזור להישמע להוראות השילוט ולהימנע מלצעוד על הטיילת".

צילומים מטיילת שוני: פרטי

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן