Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סכנה במצוק החוף שבעמק חפר: שביל הגישה לים של מועדון הגלישה קרס (וידאו)

סכנה במצוק החוף שבעמק חפר: שביל הגישה לים של מועדון הגלישה קרס (וידאו)

בחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מזהירים: התופעות האלו של גלישת קרקע ממצוקי החוף ילכו ויחריפו. בחברה הממשלתית שפועלת לקידום פתרונות הגנה ימיים מנסים לקדם יחד עם הרשויות ומשרדי הממשלה את נושא ההגנות היבשתיות שנמצא בתחום באחריותן של הרשויות

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מודיעה על התבקעות של מצוק כורכר הסמוך למרכז הגלישה “הגל שלי”, בחוף נעורים, שבשרון, בשטחה המוניציפלי ובאחריותה של המועצה האזורית עמק חפר, אשר סגרה הבוקר את מרכז הגלישה וזאת על מנת למנוע נזקים בנפש. בחברה ציינו כי עקב כמות הגשמים הרבה בימים האחרונים, ארעה אתמול (18.2.2024) גלישת קרקע והתבקעות של המצוק וכתוצאה מכך שביל הירידה לים של מועדון הגלישה קרס ונוצר מעין “בולען”.

בחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מזהירים כי בשל מזג האוויר והגשמים העזים קיים חשש ממשי להתמוטטויות  נוספות של מצוקים ונפילות סלעים גם במקומות נוספים לאורך רצועת מצוקי החוף,  ותופעות אלו של גלישת קרקע וקריסת מצוקים אף ילכו ויחריפו.

עוד ציינו בחברה כי התמוטטות מצוק זו וקריסות נוספות שארעו השנה גם בחופים סמוכים – בחוף בית ינאי, חופי חדרה ונתניה, מצביעות על הצורך הדחוף להשקיע בביצוע הגנות יבשתיות לצד קידום פתרונות הגנה ימיים למצוקי החוף של ישראל.

החברה ממליצה לציבור הרחב לפעול במשנה זהירות ולהימנע משהיה בקרבה למצוקים עקב הסכנה. יש לציין כי בימים אלה מקדם המשרד להגנת הסביבה החלטת ממשלה להארכת פעילות החברה הממשלתית לטיפול בנושא הגנות ימיות. בנוסף חשוב ונדרש לתת מענה תקציבי גם להגנות היבשתיות ולקדמן בדחיפות.

שביל הגישה לים של מועדון הגלישה שקרס. צילום: עמותת הגל שלי

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בע”מ כפופה למשרד להגנת הסביבה והינה זרוע ביצוע לפרויקטים לטיפול בנושא התמוטטות המצוק החופי. מטרתה העיקרית של החברה הינה לתכנן, לבצע ולתחזק את הקמת ההגנות הימיות, ולהעניק שירותי ניהול, תיאום וייעוץ למדינה בכל הנוגע לקידום ההגנות היבשתיות לעניין התמוטטות המצוק החופי, וניטור קצב נסיגת המצוק.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר אמש (ראשון, 18.2) כי כתוצאה מכמות הגשמים החריגה שירדה בימים האחרונים, נוצרה חתירה וגלישת קרקע, שעלולה להימשך גם בימים הקרובים, באזור של מרכז גלישה חינוכי – “הגל שלי” הדסה נעורים. אנא הימנעו מכל גישה לאזור זה. אגף ההנדסה פועל לגידור המקום.

במועצה הזכירו לא להתקרב לשפת המצוקים, אל תשהו על החוף בקרבתם או בסמוך לסלעים שהתמוטטו והישמעו להוראות השילוט הקיים במקום. מוקד המועצה זמין עבור התושבים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

הבשורה המשמעותית לתושבי נחלת ז’בוטינסקי בבנימינה בנושא נחל תנינים וכביש 652

בחורפים האחרונים, וכל שכן בחורף הגשום האחרון, נסגר כביש 652 לתנועת רכבים עקב הצפתו על ידי מי נחל תנינים | הצפות אלו נגרמו מכך שמעבר נחל תנינים מתחת לכביש בנימינה – זכרון יעקב (כביש 652), לא מסוגל להעביר את כל המים בזמן סערה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן