Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הדיווח שעורר סערה: “מסמך סכנות בטיחותיות בפרדס חנה-כרכור” הוא מ-2022

הדיווח שעורר סערה: “מסמך סכנות בטיחותיות בפרדס חנה-כרכור” הוא מ-2022

כנס בחירות שסוקר על ידי האתר "שקוף" הביא עמו מידע אודות "מסמך ליקויי בטיחות בדרך למוסדות החינוך" | ואולם לאחר שעורר סערה בעקבות הדהוד של 'מגדלור ניוז', נאלצנו לבדוק את הדברים | אלה הממצאים

האתר “שקוף” מפרסם השבוע כי “על שולחן ראשת המועצה, הגר פרי יגור, שוכב כבר שנתיים מסמך חמור שמתאר את הסכנות הבטיחותיות שאורבות לתלמידי היישוב בדרכם לבתי הספר. הטענה המרכזית שעולה מהדוח היא בהיעדר הסדרי נסיעות לתלמידים”.

ואולם, בפרסום של “שקוף”, אתר איכותי המפרסם לרוב רק דברים בדוקים, לא נלקחה תגובת המועצה לאותו המסמך (פורסם תחילה כ”דוח”), והמועצה פנתה דווקא אל ‘מגדלור ניוז’, על מנת לקבל את הדוח המדובר, תוך שהיא מציינת כי “מבדיקתינו – אין דו”ח רשמי… נהפוכו, יש הרבה מאוד דברים שנעשו למען הבטיחות”. יש לציין כי אייטם ההפניה נעשה על סמך הפרסום ב’שקוף’ על אותו הכנס.

בעקבות הערת המועצה, התחלנו בבדיקה היכן מצוי אותו הדוח.

הדיווח בשקוף | צילום מסך

חבר מועצה במושבה ציין בפנינו כי לא ראה את הדוח בעיניו הפנה אותנו למנחה הכנס – לירז רימון. רימון מצידו ציין כי “זה סקר שנעשה על ידי הנהגת ההורים היישובית לפני כשנתיים…תקרא לזה איך שאתה רוצה. דוח/סקר/מסמך עבודה של כל ליקויי הבטיחות בהגעה לבתי הספר בישוב שעד כה דבר מהם לא טופל. מחדל חמור ביותר וחבל ליפול לסמנטיקה”, והפנה אל יו”ר ההנהגה דאז.

פנינו אל נציגת הנהגת ההורים בתקופת הכנת הדוח/סקר אך זו ציינה כי אינה יודעת במה מדובר. בהמשך ציין רימון: “הדוח קיים. אני מילאתי אותו (בין היתר)”. בתוך כך, על פי המועצה, לא מדובר “בדוח” כלל, אלא ברשימת נקודות או ליקויים לשיפור בחלק ממוסדות החינוך, רשימה מלפני כשנתיים.

לבסוף אותר המסמך המדובר, מטעם הנהגת ההורים היישובית ב-2022, בו מתוארים מספר ליקויים במוסדות חינוך בכל רחבי היישוב. עם זאת, לא ברור מה מהנקודות טופל ומה לא. לדברי גורמים בהנהגת ההורים עד לשנה שעברה, המסמך נידון לפחות פעמיים עם מנכ”ל המועצה בשנת 2022 וגורמים נוספים במועצה.

קרן פלד, שהייתה בין אלה שעבדו על המסמך ב-2022, ציינה היום (25.2) בהודעה שהוציאה כי “קיבלתי ממכם מספר הודעות לגבי דוח הבטיחות. אז העברתי את הנוסח המעודכן נכון ל 3.22. נפגשנו פורום הנהגת ההורים גם עם מנכ”ל המועצה (יוסי ואחריו אבינועם) לפגישה מקצועית בנושא עם בעלי התפקידים כדי לפרט את הליקויים ולחשוב על פתרונות כאלו ואחרים.

“מרבית הרעיונות שהוצאו היו משולבים ויצירתיים ולאו דווקא דרשו השקעה כספית גדולה (כגון החזרת תקן של אחראי משמרות הזהב, נשק וסע, שבילי אופניים, “הסעה רגלית” וכד’).
שת”פ של בעלי התפקידים במועצה היה מועט. לצערי לא קיבלנו גם לו”ז להתקדמות, למרות בקשות חוזרות ונשנות. התכתבתי גם עם אבינועם, אך לא זכיתי לתגובה.

“לזכות המועצה יאמר שנעשה מעגל התנועה בכניסה לנועם וכן סומן מעבר חציה ברחוב החשמונאים מול המקווה (עבור ילדי בי”ס מרחבים). ייתכן שנעשו דברים נוספים אך אינני בתפקיד ולכן לא עודכנתי. יישר כוח לעוסקים במלאכה מקווה שמעשיכם יניבו פרי עבור בטיחות ילדנו!”.

הנושא כאמור, עלה במסגרת סיקור של האתר “שקוף” (שהחל בשנה האחרונה לסקר ביתר שאת את פרדס חנה-כרכור במסגרת מיזם חדש שהוביל), אודות כנס מועמדים לראשות המועצה פרדס חנה כרכור בראשון שעבר (18.2) באולם הנחל שבאנדרטת הנחל. על פי שקוף,  מדובר ב”פאנל בנושא חינוך ובדגש על בתי הספר הקהילתיים, שארגנו הוועדים של בתי הספר “פרדס”, “רימון”, “הבית העגול”, “מעיין” ו”הדמורקטי”.

“תחת הכותרת “קהילות בוחרות חינוך”, הנחה תושב היישוב, לירז רימון, את אלדד בר כוכבא, יואב קעטבי ולצדו מספר שתיים עינב חסיד, הגר פרי יגור, אביעד סיני ולצידו מספר שתיים יעל כהן פארן, ויוני חכימי ולצידו מספר שתיים אייל כגן שמבקשים לאייש את כסא ראשת המועצה וספסליה”.

המועצה: “מרבית מהדברים בוצעו וטופלו במסגרת תכנית העבודה של אגף ההנדסה”

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר: “ראשית נציין כי מדובר במסמך הנהגת ההורים ומרבית מהדברים בוצעו וטופלו במסגרת תכנית העבודה של אגף ההנדסה ומחלקת בטיחות בדרכים במועצה.
נפרט את עיקריי הדברים:

  • -ביה”ס נועם / שרת בוצע מעגל תנועה והוסדרה הצומת בטיחותית.
  • -בוצע פיילוט יישובי להצבת תמרור 30 קמ”ש בכל מוסדות החינוך להאטת התנועה.
  • -ביה”ס מרחבים בוצעה הגבהה של דרך חשמונאים כולל הסדרת מעברי חציה חדשים בהתאם להמלצת וועדת התנועה.
  • -ביה”ס אלונים- בוצע הסדרת חניה לרווחת ההורים והתלמידים להגעה מוסדרת ובטוחה לביה”ס, הממוקמת בסמוך לבניין המועצה. בנוסף בוצע מעבר חציה על שביל האופניים מול הכניסה לבית הספר.
  • -ביה”ס רימון- בוצע שילוט ילדים בדרך בהתאם לבקשת ההורים.
  • -ביה”ס החקלאי – הכניסה הראשית הוסדרה כולה, כולל הרחבת הכביש והסדרת חניות ושביל אופניים מרחוב נבו- סיני – מוריה, במסגרת הסדרת “סובב חקלאי”, ובימים אלו מוסדרת טיילת הנדיב שתיתן מענה נוסף לכך.
  • -לצד זאת הוסדרו מפגעי בטיחות שונים שהיו במוסדות חינוך אחרים, שלא מפורטים במסמך זה וגם זאת כחלק מתוכנית העבודה השנתית והפערים העולים מהשטח.
שדרוג סובב חקלאי | דוברות המועצה פרדס חנה

  • “בתוך כך, נבחנו מספר נקודות בהתאם לרצון ההורים, אנשי המקצוע משרד התחבורה/ וועדת תמרור לאחר בדיקת הנושאים לא נתנו אישור לכך.
  • ביה”ס יישורן פה נציין כי משרד התחבורה לא אישור שינוי מיקום נשק וסע, במקום מפרצי החניה לתלמידים.
  • ביה”ס רימון- וועדת תמרור תנועה לא אישרה הפיכת הרחוב לחד סטרי
    פסי האטה לא אושרו ע”י והעדת התמרור שכן מדובר בציר ראשי וכן יש לבצע בעתיד כיכר להפחתת מהירות התנועה בצומת השומר -דרך הבנים.
  • ביה”ס מורשה לא ניתן היה לבצע נשק וסע בשל חוסר מיקום ובשל חנייה נכים שלא ניתן לשנות את מיקומה”.

עוד מציינת המועצה: “מקטע מדרכה משמעותי ביותר מוסדר בימים אלו בין רחוב סיני ליוגב/אחוזה.
הסדרת המקטע תבטיח את בטיחות הילדים בדרכם לביה”ס אורט החקלאי ואורט שחר וכמובן את כלל משתמשי הדרך. העבודות במקטע הם חלק מסיום פרויקט “סובב חקלאי”, בו הושקעו כ- 42 מיליון ₪ להסדרת מערכת כבישים, מדרכות, שבילים אופניים, פיתוח נופי, הסדרת תאורה, תשתיות, בינוי בבתי הספר ועוד.
“לצד הסדרת המדרכה נמשכות במלא המרץ העבודות על פרויקט “טיילת הנדיב”- מכיכר היוגב ועד למתחם אגד – שלב א’, ובהמשך עד הכניסה הצפונית של היישוב (בסמוך למתחם ביג), זאת בעלות השקעה של כ- 7 מיליון ₪”.

עדכון ראשון: 24 בפברואר 2024 בשעה 12:29

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן