Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

האמנית מחדרה ש”חזתה” בציוריה את אירועי השבעה באוקטובר לפני מספר שנים

אחד מכלי הביטוי המשמעותיים שתופסים יותר ויותר מקום הוא הציור – ובימים של סטרס, מתח, חרדה, אי ודאות וקושי, דווקא האומנות מצליחה לבטא החוצה תחושות מורכבות שמרגישים בפנים. וכשמביטים בציורים של יפעת אלוק, תושבת חדרה, אמנית ומטפלת באמנות, אפשר מיד לחשוב שציירה את ציוריה לאחר שהחלה המלחמה הקשה “חרבות ברזל” ב-7.10.2023. 

בראיון ל”ישראל היום” סיפרה אלוק בימים האחרונים שדווקא אותם ציורים צוירו בשנים 2022-2016. נשמע דמיוני ובלתי נתפס? בהחלט, אבל זו האמת.

אלוק תיארה בחשבון הפייסבוק שלה בסוף חודש אוקטובר כי “לפני כמה שנים ציירתי סדרת ציורים קודרים ולא מובנים לי, שהרגשתי צורך לציירם. מה הם תיארו? מה הם רצו לומר? אין לי מושג, אבל עכשיו זה כל כך מתקשר למה שקרה. בדרך כלל אני לא מגיבה באמנות למה שקרה, אולי דווקא מקדימה אותו בציור. “נפש לא שקטה” אוסף חלקי”.

“לאחר 7 באוקטובר, הייתי שרויה בהלם”, היא סיפרה בראיון למרב סבר. “לא הצלחתי לתפקיד או לחשוב. כשבועיים אחר כך, כשהתחילו להתפרסם עוד ועוד תמונות וסרטונים מהטבח, נזכרתי באותם ציורים. לפתע הבנתי את המשמעות שלהם, והם התקשרו ישירות לאירועים הנוראיים שקרו.

“הנפש שלי הרגישה דברים, זה משהו שמלווה אותי כל החיים. הציורים שלי משקפים את הבאות. זה מתקשר לכך שלפני 7 באוקטובר חשתי חרדה גדולה שלא היה לה הסבר ונמשכה כשבועיים, בפעם הראשונה בחיי”.

לידיעה המלאה. 

מימין: אחד מציוריה, אותו תיארו ברשתות החברתיות כ”מיגונית”. משמאל: יפעת אלוק. צילומים: מעמוד הפייסבוק של יפעת אלוק yfat Eluk
דילוג לתוכן