Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מכה לחדרה: אושרה הרחבת תחנת הכוח OPC בעיר על אף ההתנגדויות הנרחבות

מכה לחדרה: אושרה הרחבת תחנת הכוח OPC בעיר על אף ההתנגדויות הנרחבות

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה הקמת תחנת הכוח ריינדיר ותחנת הכוח OPC בחדרה | ההחלטה התקבלה למרות התנגדות ראשי רשויות ושרים כאשר התחנות צפויות לעלות שוב להצבעה בממשלה

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה היום (ב’) את התוכניות להקמת שתי תחנות כוח חדשות: ריינדיר שבשרון והרחבה של תחנת הכוח OPC בחדרה. מדובר בניצחון לדרגי המקצוע במינהל התכנון שבראשות רפי אלמליח ולמשרד האוצר, לאחר שהלחץ הפוליטי שהפעילו ראשי הרשויות על שרי הממשלה הובילה כמה משרדים להתנגד להצעה. לאחר האישור בות”ל, צפויות התחנות לעלות שוב להצבעה בממשלה, שם יהיה אתגר משמעותי לאשר אותן שכן במאי הממשלה דחתה את הקמתן והחזירה לדיון נוסף בות”ל. כך מפרסם כלכליסט.

יש לציין כי ישנה הסכמה על הצורך להקים לפחות אחת מבין התחנות קסם או ריינדיר עד 2030, וזאת על מנת לספק חשמל לתושבי המרכז לאור הביקוש הגובר לחשמל (בקצב של 3% בשנה) וכניסת הרכבים החשמליים.

האישור מגיע למורת רוחה של עיריית חדרה. ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, הצטרף זה מכבר לדרישתו של אלעד פנחס, ראש אגף התכנון במשרד להגנת הסביבה, לביטול הדיון הצפוי מחר בות”ל במטרה לקדם שתי תחנות כוח נוספות, ובהן תחנה של opc בחדרה.

הדיון התקיים בניגוד להחלטת ממשלה 586 שהתקבלה במסגרת דיון בנושא הקמת תחנות כוח לייצור חשמל.

על פי ההחלטה האמורה שדנה בהקמת 4 תחנות כוח, אין להקים את תחנת opc בחדרה ותחנה נוספת באזור קסם.

“החלטת הממשלה, שהינה מוסד התכנון העליון לעניין זה, הובררה בצורה חדה כתער בדיון מיום 28.5.23 ובמסגרת החלטה 586 היא שאין לאשר תכנון של תחנות אלו. יש לקבל את החלטת מוסד התכנון העליון, הממשלה, ולהביא את התכניות הנ”ל לדיון נוסף בות”ל שתכליתו אחת, לקיים את החלטת הממשלה קרי לסגור את התוכנית”, כתב בן חיים במכתב ששיגר לנתן אלנתן, יו”ר המועצה הארצית לתכנון.

כאמור, דרישה זו של ראש עיריית חדרה מגיעה לאחר פנייתו של מנהל אגף התכנון במשרד להגנת הסביבה, אלעד פנחס, שמעלה הסתייגות נוספת לקידום התוכנית. לדבריו, רשות החשמל והחברה המנהלת את הקמת תחנת הכוח, לא העבירו נתונים כנדרש מהם על מנת לקיים דיון נוסף בתוכנית, כך שלמעשה אין כל חדש וטען כי אין כל עילה לקיום הדיון ביום שני.

“חברת ניהול המערכת (נג”ה) ורשות החשמל התבקשו להעביר לממשלה בכתב מסמכים המפרטים את צורכי ייצור החשמל לעשור הבא. נכון לכתיבת שורות אלה, רשות החשמל ונג”ה טרם העבירו מסמכים המפרטים את צרכי ייצור החשמל, כך שלא יהיה בידינו בסיס מידע לקיים את הדיון החוזר בתכניות. לפיכך, אני מבקש לדחות את הדיון עד לקבלת החומרים מרשות החשמל ומנג”ה, כפי שהתבקשו ע”י הוועדה” כתב השבוע אלעד פנחס ליור המועצה לתכנון.

לצד זאת מעלה ראש עיריית חדרה תהייה לנוכח הכוחות הפועלים להקמת תחנות כוח מזהמות, בעוד קיימות אפשריות נקיות בהרבה לייצור חשמל. “קידום תחנות הכוח הללו עומד בניגוד למידניות בעולם כולו לצמצום בשימוש בדלק פוסילי. קידום החלטה מזיקה, בניגוד להחלטת ממשלה ברורה וחסרת נתונים כנדרש מעלה תמונה מדאיגה במסגרתה מישהו מנסה לדחוף הקמת שתי תחנות כוח מיותרות”, אומר ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, הגיב להחלטה להרחיב את תחנת הכוח בחדרה: “ההחלטה שהקבלה היום בות”ל היא מחזה אימים המתממש לנגד עינינו במסגרתו יש מי שמבקש לקדם הרחבתה של תחנת הכוח בעיר בניגוד להחלטת ממשלה, בניגוד לצרכי משק האנרגיה ותוך פגיעה אנושה בסביבה. יאמר מייד ובאופן הברור ביותר, לא אאפשר פגיעה באיכות חייהם של תושבי חדרה ובסביבה בה אנו חיים וארתום את כל הכלים העומדים לרשותי על מנת לבלום את ההחלטה המקוממת וההזויה הזו”.

פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה – שרון-כרמל בראשות ארז אריאב מסר כי “ימשיך להתנגד להחלטת הותל מהיום כפי שעשה בעבר ומכין את עצמו לדיון בממשלה בנושא שמתוכן לעוד כשבועיים”.

מאיגוד ערים לסביבה שרון כרמל נמסר: “יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק “הות”ל קיבלה החלטה אשר על פי חוות הדעת המקצועיות תפגע בבריאות ואיכות חיי התושבים, באיכות הסביבה ובטבע. ההחלטה התקבלה במחטף, בדיון סגור- ללא הצגת המידע לרשויות המקומיות והציבור, בעוד ראשי הרשויות המייצגים כמיליון איש הביעו את התנגדותם החד משמעית להקמת תחנת כוח נוספת במרחב בו היקף ייצור האנרגיה- באמצעים מזהמים הינו הגדול במדינה. האיגוד יפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לביטול ההחלטה לטובת בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה”.

עדכון ראשון: 14 במרץ 2024 בשעה 20:39
עדכון שני: 17 במרץ 2024 בשעה 18:35

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

“עלול לגרום לגירויים בעור ובעיניים”: אזהרת משרד הבריאות מהוודקה הזאת

המוצרים אינם עומדים בתקן הרלוונטי כאשר חלק מן המוצרים מכילים כמויות חריגות של מתנול וחלקם מכילים ריכוז של חומר פיגול מסוג בוטנול שלישוני, חומר שאסור לשימוש במוצרי אלכוהול ועלול לגרום לגירויים בעור ובעיניים.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן