הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

תחנת רכבת אור עקיבא-בנימינה תוקם מתחת לאדמה, תהיה חשמלית והנסיעה בין חיפה לתל אביב תתקצר ל-28 דקות בלבד ● בבנימינה-גבעת עדה מברכים: "אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים"
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

תחנת רכבת אור עקיבא-בנימינה תוקם מתחת לאדמה, תהיה חשמלית והנסיעה בין חיפה לתל אביב תתקצר ל-28 דקות בלבד ● בבנימינה-גבעת עדה מברכים: "אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים"

מגדלור-פיד ♋

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה אתמול (שני) את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף בקטע שבין חיפה לתל אביב. מדובר בצעד היסטורי, שישנה את פני התחבורה הציבורית בישראל, בפרויקט שצפוי להתפתח במשך עשור ולהסתיים עד שנת 2030.

מסילות הרכבת החדשות יאפשרו נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ”ש, הוספת הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ”ש, וכן הוספה של שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים. תחנת בנימינה שהיתה מרכזית והיוותה תחנת מעבר והחלפה לא תמשיך להיות כזו – ומי שתהפוך לתחנת המעבר המרכזית היא תחנת חדרה.

לאחר שיושלם הפרויקט, נסיעה מתל אביב לחיפה ולהיפך תרד מ-50 דקות כיום ל-28 דקות בלבד, תוך כדי הגדלת תדירות הנסיעות עד ל-14 רכבות בשעות השיא – רכבת מדי 4.5 דקות. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול לכ-30 אלף נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים.

במועצת בנימינה-גבעת עדה בירכו הערב על אישור התכנית – תת”ל 65. “התכנית מהווה בעצם אימוץ ההצעת המועצה לצוות התכנון של הרכבת בקטע שמתחיל בצומת בית חנניה, דרך צומת בנימינה (ברניצקי) ועד לצומת הבורג’.

“על פי הצעת המועצה תוואי הרכבת החדש ישוקע אל מתחת לאדמה: המסילות, קווי החשמל והתחנה עצמה. מחד, בהצעה זו אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים, גשרים ופתרונות הנדסיים יקרים סביב צומת בנימינה.

“ולא פחות חשוב מכך, הפגיעה הסביבתית בפתרון השיקוע היא המזערית ביותר. זה הקטע היחידי בין חיפה לתל אביב בו יושמה הגישה התכנונית הזו”.

כאמור] חלק מן הרכבות המהירות תעצורנה בתחנה אחת בלבד – בחדרה. לאורך התוואי בין חוף כרמל לשפיים יהיו 11 תחנות, בהן ארבע תחנות חדשות: זכרון יעקב, בנימינה/אור עקיבא, תחנת המכללות בנתניה, ושפיים, וארבע תחנות בהן יוקם מבנה חדש בנוסף או במקום הקיים: חוף הכרמל, עתלית, חדרה, נתניה מרכז וספיר.

99160cookie-checkהוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

האם הכתבה עניינה אותך? 👆

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
guest
1 ההודעה שלך
Inline Feedbacks
View all comments
גני
גני
23/12/2020 17:18

מעולה יופי

מגדלור-פיד ♋

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

 

אולי יעניין אותך


 

דילוג לתוכן