Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה: תחנת רכבת בנימינה תוסט לצומת ברניצקי – ותהיה תת קרקעית

תחנת רכבת אור עקיבא-בנימינה תוקם מתחת לאדמה, תהיה חשמלית והנסיעה בין חיפה לתל אביב תתקצר ל-28 דקות בלבד ● בבנימינה-גבעת עדה מברכים: "אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים"

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה אתמול (שני) את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף בקטע שבין חיפה לתל אביב. מדובר בצעד היסטורי, שישנה את פני התחבורה הציבורית בישראל, בפרויקט שצפוי להתפתח במשך עשור ולהסתיים עד שנת 2030.

מסילות הרכבת החדשות יאפשרו נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ”ש, הוספת הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ”ש, וכן הוספה של שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים. תחנת בנימינה שהיתה מרכזית והיוותה תחנת מעבר והחלפה לא תמשיך להיות כזו – ומי שתהפוך לתחנת המעבר המרכזית היא תחנת חדרה.

לאחר שיושלם הפרויקט, נסיעה מתל אביב לחיפה ולהיפך תרד מ-50 דקות כיום ל-28 דקות בלבד, תוך כדי הגדלת תדירות הנסיעות עד ל-14 רכבות בשעות השיא – רכבת מדי 4.5 דקות. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול לכ-30 אלף נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים.

במועצת בנימינה-גבעת עדה בירכו הערב על אישור התכנית – תת”ל 65. “התכנית מהווה בעצם אימוץ ההצעת המועצה לצוות התכנון של הרכבת בקטע שמתחיל בצומת בית חנניה, דרך צומת בנימינה (ברניצקי) ועד לצומת הבורג’.

“על פי הצעת המועצה תוואי הרכבת החדש ישוקע אל מתחת לאדמה: המסילות, קווי החשמל והתחנה עצמה. מחד, בהצעה זו אנחנו שומרים נוף קדומים ייחודי של חוטם הכרמל ושכונת זרעוניה בכניסה הראשית למושבה ומאידך מונעים הקמת מחלפים, גשרים ופתרונות הנדסיים יקרים סביב צומת בנימינה.

“ולא פחות חשוב מכך, הפגיעה הסביבתית בפתרון השיקוע היא המזערית ביותר. זה הקטע היחידי בין חיפה לתל אביב בו יושמה הגישה התכנונית הזו”.

כאמור] חלק מן הרכבות המהירות תעצורנה בתחנה אחת בלבד – בחדרה. לאורך התוואי בין חוף כרמל לשפיים יהיו 11 תחנות, בהן ארבע תחנות חדשות: זכרון יעקב, בנימינה/אור עקיבא, תחנת המכללות בנתניה, ושפיים, וארבע תחנות בהן יוקם מבנה חדש בנוסף או במקום הקיים: חוף הכרמל, עתלית, חדרה, נתניה מרכז וספיר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן