Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חדש באור עקיבא: “תערוכה בצומת”, במסגרת המחאה נגד החקיקה המשפטית [וידאו]

חדש באור עקיבא: “תערוכה בצומת”, במסגרת המחאה נגד החקיקה המשפטית [וידאו]

במסגרת המחאות נגד החקיקה/הרפורמה המשפטית באור עקיבא בשבועות האחרונים, החל להתפתח מיזם חדש שקיבל החל מהשבוע גם שם: “תערוכה בצומת”. מדובר ביוזמה של סדרת תערוכות־חוצות, שנולדה במסגרת הפגנות התרבות בפארק הג’וינט-דמוקרטיה, צומת אור עקיבא – כביש 4.

במוצ”ש (7.10): תערוכה על הפנים היפות של אור עקיבא ומופע האקדמיה לאומנויות לחימה של מאסטר ויקטור רבאייב. מדובר בצילומים של חדוה רוקח, המשתתפת בתערוכה בינלאומית שמוצגת בטוקיו ומתארחת באור עקיבא, ובה צילומים של האקדמיה לאומנויות לחימה של מאסטר ויקטור רבאייב מאור עקיבא.

חדוה רוקח מספרת כי “כאן הוכשרו לוחמות ולוחמים מגיל ארבע ועד אנשי כוחות מיוחדים ויותר מעשרה אלופי עולם, שזכו במאות רבות של מדליות בינלאומיות. הציבור מוזמן לבוא, להוקיר ולהנות”.

מתוך התערוכה. צילומים: באדיבות חדוה רוקח (בתמונה למטה, במהלך הצילומים), עם רבאייב 

לדף התערוכה בטוקיו ולצילומים, הקליקו.

מופע אומנויות לחימה של חניכים ובוגרים ובכורה עולמית של התערוכה יתקיימו בהפגנת התרבות באור עקיבא, מוצ”ש 7.10, פארק הג’וינט-דמוקרטיה, שעה 20:00.

נזכיר, התערוכה הראשונה הוצגה במוצאי שבת, 9.9 במסגרת ההפגנה השבועית , אז התארחה לראשונה הצלמת מאיה הד בתערוכה “ישראל 2023: שנת הכאוס, ההתנגדות והזעם שלנו”. מאז ינואר 2023, עת החלו ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית, יצאה מאיה הד להפגין; היא השתתפה בכל ההפגנות ברחבי הארץ ונמנתה עם המוחים, שישנו בגן הוורדים ערב ההצבעה בכנסת על ביטול חוק ביטול עילת הסבירות.

מתוך התערוכה. צילומים: באדיבות מאיה הד

לדבריה, “סדרי הגודל של המאבק בהפיכה ושל ההתנגדות לה לא נחזו; הם הפנו את תשומת הלב העולמית לנעשה בישראל מהבחינות הפוליטית והחברתית ואל עוצמת ההפגנות הדמוקרטיות. את ההפגנות תיעדה מאיה באמצעות הטלפון הנייד שלה; צילומיה מקפיאים רגעים בתוך ההתרחשות המתמשכת־האינטנסיבית של ההפגנות, הרף עין שנלכד פה ושם בתוך תנועה תזזיתית, שקט בעין הסערה, שלווה שלפתע מתהווה בלב הכאוס.

“הצילומים הצטברו לסדרה, שלוקחת את הצופה לחוויה של ההפגנות בארץ; אל העם, שנלחם נגד דיקטטורה ונגד ממשלת הפושעים שמחריבים את המדינה; אל אומה על סף  תוהו ובוהו, מפחדת מטוטליטריות ונאבקת בה”, מסבירה הד.

סדרת הצילומים הזאת זכתה במדליית זהב בתחרות הצילום היוקרתית בפריז  PX3 – Prix de la Photographie, Paris בקטגוריית: ‘עיתונות/פוליטי’.

התערוכה הוצגה במוצאי שבת, בבכורה עולמית: ‘תערוכה בצומת’, הפגנת התרבות באור עקיבא, מוצ”ש 9.9.2023, שעה 20:00, צומת אור עקיבא – כביש 4.

מאיה הד נולדה וגדלה בלוס־אנג’לס שבארצות הברית, עברה לישראל בסוף שנות התשעים וסיימה לימודי אמנות במכללה לצילום בקריית־אונו. מאיה מתמחה במספר סגנונות צילום, בהם תיעודי, פורטרטים ופיין ארט; זאת תוך שימוש בתאורה טבעית. צילומיה נעשים מעמדה של ‘סטוריטלר’ – במרכז עבודתה נמצאים האדם וסיפורו, שנרמזים בצילום. עד כה השתתפה בתשע תערוכות קבוצתיות: בישראל, בטוקיו, בשווייץ,  בהונגריה, בפריז ובאיראן. נוסף על אלה, עבודותיה הוצגו בשלוש תערוכות יחיד: באופרה הישראלית תל־אביב-יפו, בגלריה לאומנות חוה רוזנברג ובמלון הסקוטי בטבריה. יש לה ניסיון עשיר בצילום קולנועי, בעיקר בסגנון דוקומנטרי.  עבודותיה זכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות והופיעו במגזינים וספרים.

איתי בחור, תושב אור עקיבא, סופר ובעלים של הוצאה לאור, מסביר כי “להפגנות נגד ההפיכה המשטרית יש באור עקיבא צביון ותוכן תרבותיים; זאת משום שתרבות ואמנות מעניקות לחיים משמעות ויופי, מעוררות מחשבות וחוויות, ותומכות בחופש הביטוי ובביטוי חופשי. מתוך הכרה בנחיצות לקיים תרבות ואמנות בכל מקום, ובייחוד במקומות שבהם הממסד לא מטפח פעילויות כאלה, אנו מציגים תערוכות ציור וצילום במהלך ההפגנות, בצד הופעות של שירה, נגינה וריקוד”.

“הצילומים הצטברו לסדרה, שלוקחת את הצופה לחוויה של ההפגנות בארץ”. מאיה הד בהפגנה

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן