Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מבקש לחזור לתפקידו: “מרשיעים אותי ללא משפט”; ההחלטה – בימים הקרובים

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מבקש לחזור לתפקידו: “מרשיעים אותי ללא משפט”; ההחלטה – בימים הקרובים

בדיון הערעור שהגישו סניגורי אדרי, ניסה בית המשפט להביא את הצדדים להסכמה, אך לשווא. והחלטה בנושא תינתן בימים הקרובים. סניגוריו של אדרי, עו"ד טל שפירא ועו"ד סתיו שוורצברג פועלים כדי להחזיר את אדרי לתפקידיו. חוקרי המשטרה: "התיק הזה הוא חמור מספיק והנסיבות הן באמת נסיבות מיוחדות"

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי הגיע ביום רביעי (5.5) לדיון הערעור בעניינו בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, אותו הגיש כנגד החלטת בית משפט השלום בראשון לציון שהאריך ב-11.4.2021 את תנאי הרחקתו מהעירייה ב-60 יום נוספים. 

במהלך הדיון נשמעו חוקרי המשטרה אומרים כי “מאחר ועבר זמן וגיבשנו את התמונה הראייתית, לא מן הנמנע שהפרקליטות תבקש את הארכת מעצרו של העורר (יעקב אדרי – מ”נ)… ההסכמה היחידה זה בעצם שהעורר יסכים ל-60 ימים. התיק הזה הוא חמור מספיק והנסיבות הן באמת נסיבות מיוחדות”.

בית המשפט ניסה להביא הצדדים להסכמות אולם הצדדים שבו לאולם ללא הסכמה. סניגוריו של אדרי, עו”ד טל שפירא ועו”ד סתיו שוורצברג, ציינו כי ישנן עבירות שהתיישנו. על חלק מהפרשה הוטל צו איסור פרסום שטרם פקע.

בית המשפט המחוזי – מרכז לוד. צילום: אתר הרשות השופטת

לקראת סופו של דיון, אמר אדרי לבית המשפט: “אני חושב שמרשיעים אותי ללא משפט”. בתום הדיון, נקבע כי החלטה תינתן במועד אחר, לאחר שסניגוריו של אדרי ביקשו להגיש פסיקה רלבנטית, אותה התבקשו להעביר בתוך 3 ימים תוך אפשרות למדינה להגיש פסיקה מטעמה תוך 3 ימים לאחר מכן.

הדיון הבוקר נקבע לאחר שאדרי הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כנגד ההחלטה להמשיך את תנאי הרחקתו מעיסוקו כראש העיר והרחקתו ממוסדות העירייה לתקופה של חודשיים נוספים, כפי שהוחלט בבית משפט השלום בראשון לציון בדיון שנערך ב-11.4.2021.

כזכור, בית המשפט נעתר לבקשה, ו-60 הימים החלו ב-8.4.2021, המועד בו היו אמורים לפקוע תנאי הרחקתו, משמע, אדרי מורחק בשלב זה עד ליום 8.6.2021 לפחות או עד החלטה אחרת.

קראו גם:
דרמה בדיון הארכת תנאי הרחקתו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי
• פרשת יעקב אדרי: גם במשרד הפנים הופתעו ולא יודעים מה לעשות עם סוגיית ראש העירייה באור עקיבא
• בפעם השלישית: יעקב אדרי, ראש העיר אור עקיבא, הורחק פעם נוספת לחודש וחצי מתפקידיו
 לאזור המיוחד באתר – על פרשת המעצרים בעיריית אור עקיבא – הקליקו כאן

עורכי דינו של אדרי, טל שפירא וסתיו שורצברג ממשרד תל-צור ושות’, הגישו את הערר בשבוע שעבר, שיידון ביום רביעי השבוע בבית המשפט המחוזי-מרכז. “מר אדרי הוא אחד מנבחרי הציבור הוותיקים בתולדות ישראל”, נכתב בערר שהוגש.

“מיותר לציין שבמשך למעלה מ-30 שנות שירות ציבורי, לא דבק במר אדרי רבב, והוא ראה, מאז ומתמיד, את טובת הציבור בלבד – ולראיה – היבחרותו לתפקיד ראש העיר על ידי ציבור תושבי אור עקיבא כל אימת שהתמודד לתפקיד”.

עוד נכתב: “מאז פתיחת החקירה, נהג מר אדרי, כהרגלו, בממלכתיות, תוך מתן כבוד ואמון בגורמי האכיפה ובשלטון החוק. גישה זו לא השתנתה היום ולא תשנה גם בעתיד – מר אדרי מאמין בגורמי החקירה ומשוכנע כי בתום החקירה תתקבלנה המסקנות המתחייבות לפיהן לא דבק רבב במעשיו.

“בו בעת, שמר אדרי על שקט תקשורתי מוחלט, לא התבטא כלל במשך כל התקופה הזו בנושאי החקירה או בכל נושא אחר, ולבטח שלא תקף או הביע ביקורת כלשהי כלפי גורמי האכיפה – ההיפך הנכון”.

עיריית אור עקיבא. צילום: מערכת מגדלור

סניגוריו של אדרי טוענים כי הוא אינו מקבל שכר בכל החודשים האחרונים מאז נעצר, ומדובר בפגיעה ברצון הבוחר וכי אין הצדקה לקביעה שנותרו פעולות חקירות שאדרי יכול לשבש. הסניגורים מביאים דוגמאות של ראשי רשויות שנעצרו וחוזרים למשרתם, לרוב, כאשר טרם חלפו 3 חודשים מרגע מעצרם או הורחקו מתנאי העסקתם.

עוד מציינים עו”ד שפירא ושורצברג כי בדרך של בקשות המשטרה להרחיק את אדרי מעיסוקיו וממוסדות העירייה, יש בכדי “לעקוף את המנגנון הזהיר והמורכב שנקבע בחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש רשות וסגניו וכהונתם), התש”לה-1975. זוהי דרך המלך והדרך היחידה המותרת על פי חוק, להביא להשעייתו של ראש עיר מתפקידו.

בין ראשי הרשויות שמצוינים בבקשה: ראש עיריית ראשון לציון דב צור, שנאסרה העסקתו לתקופה של כחודשיים; ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני (כשלושה חודשים); ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג (כשלושה חודשים); וראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן (45 יום).
בתגובת יאח”ה (להב 433) לבית המשפט צוין כי התנאים המתירים איסור עיסוק מוחלט התקיימו במקרה זה במלואם, כי העבירות בהן חשוד אדרי התבצעו במסגרת תפקידו בעירייה, וכי בית המשפט קבע כי חזרתו של אדרי לתפקידו כראש עיר ולמשרדי הוועדה המרחבית לתכנון ובניה, יש בהם כדי להשפיע על עדים, בין בעקיפין ובין במישרין, ולשבש מהלכי חקירה.

כמו כן, ציינו ביאח”ה כי מעשיו הלכאוריים של אדרי מעלים חשש נוסף ל”סיכון ספציפי על שלום הציבור וביטחונו וזאת לאור טיב העבירות הנוספות בגינן נחקר (אלימות ומין)”. עוד נכתב: “משך זמן החקירה הינו הגיוני וסביר ואף למעלה מכך. המשיבה לא שקטה על שמריה, עשתה ועושה כל שלאל ידה על מנת לקיים את החקירה בצורה יעילה וממשיכה לבצע פעולות חקירה מורכבות ומגוונות אשר נדרשות לאור ממצאים חמורים שעלו במסגרת החקירה וזו נמצאת בשלב מתקדם”.

// עדכון ראשון: 3.5.2021, 7:00

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן