Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר המאבק על הזזת קווי המתח בשכונה – תושבי גני רבין באור עקיבא יוצאים להגן על בתיהם

לאחר המאבק על הזזת קווי המתח בשכונה – תושבי גני רבין באור עקיבא יוצאים להגן על בתיהם

בשכונת המגורים הגובלת עם שכונת "אור ים" החדשה הנבנית בימים אלה בדרום העיר, הדיירים שוב לא רגועים: עבודות הבנייה מתקדמות בקצב מהיר, והדיירים לא קיבלו לטענתם עד היום שוב מסמך על לוחות הזמנים ואסמכתאות על פיצוי בתיהם במקרה של נזקים. נציגת הדיירים בשכונה - כמו במאבק על הזזת קווי המתח - אסתר צימבליסטה זועמת: "אף גורם לא הסביר לנו מה מתוכנן לקרות בשטח או מה לוחות הזמנים"

לפני כעשור זה היה אחד המאבקים המשמעותיים שידעה אור עקיבא: תושבי שכונת “גני רבין” ו”אורות” בדרום העיר יצאו למאבק על בריאותם. קווי מתח גבוה של חברת החשמל שחלפו מעל ראשיהם, לצד מקרים של תושבים שחלו בסרטן וסלבו מבעיות בריאותיות פתאומיות – הובילו את אסתר צימבליסטה וחברי וועד התושבים להגיע לכל מקום בארץ ועד הכנסת, כדי להזיז את רשת החשמל.

התושבים טענו לאורך כל הדרך כי הקרינה במקום גבוהה, והתוצאה היא בעיות בריאותיות שרק הולכות ומחריפות. לאחר מאבק עיקש, שעירב נבחרי ציבור, חברי כנסת, משרדי ממשלה, כתבות בתקשורת הארצית והרבה תעוזה, הועתקו קווי המתח מהמקום.

אך השקט חזר לשכונה רק למספר שנים מצומצם. בשנת 2018 החלה בניית השכונה “אור ים” ומאז מנהלים התושבים, מאחורי הקלעים ובהרבה יותר שקט תקשורתי, מאבק מול חברות הבנייה, עיריית אור עקיבא והחברה לפיתוח קיסריה.

הסיבה: אי קבלת ערבויות ואסמכתאות במקרה שהבתים ייפגעו כתוצאה מעבודות השטח והתשתיות הגרנדיוזיות.

המכתב ששלחה חברת “סקאן אין” לדיירי רחוב הכלנית בעיר

המאבק צבר תאוצה בחודש האחרון. מזה כשלוש שנים ממתינים התושבים לערבויות וביטוחים מצד העירייה, בנוגע לכיסוי נזקים העלולים להיווצר מהבניה. חוץ מקידום העבודות בשטח, והעבודות האינטנסיביות לבניית השכונה, עד היום לא קיבלו הדיירים אפילו לא מסמך אחד, מה מתוכנן להם בקרבת הבית, מה עלול להיגרם לבתיהם ומי יפצה אותם במקרה של נזקים.

בחודש האחרון הגיעו נציגים של חברת “סקאן אין” לשכונה החדשה, דפקו על דלתות הדיירים המתגוררים ברחוב הכלנית, הרחוב הגובל עם השכונה החדשה שצפויה להכפיל את אוכלוסיית אור עקיבא, וביקשו להתקין מכשירי מדידה.

“במסגרת עבודות תשתית המתוכננות בסמוך למבנים יופעלו טרקטורים ומכבשים אשר עלולים ליצור רעידות במבנים”, נכתב במכתב לתושבים מחברת “סקאן אין – מעבדה לבדיקת מבנים”. “לפיכך, נתבקשנו על ידי עיריית אור עקיבא לבצע ניטור רעידות במבנים על מנת שלא לחרוג מרמת הרעידות המותרת בתקן.

בתי “גני רבין” הגובלים עם הבנייה בשכונת “אור ים” בדרום העיר || צילום: איתי טטרו

בחברה ציינו כי מדובר בהתקנת חיישן לקיר מבני בתי התושבים, כאשר ליד החיישן יהיה מונח פאנל סולארי ובטרייה.

עוד נכתב במכתב כי “בנוסף, אנו מבקשים לצלם את המבנים מבחוץ כדי לאבחן סדקים ופגמים שעלולים להיווצר בעת העבודות. את הצילום נבצע באמצעות רחפן בקרבת הבית”.

הדיירים התנגדו להתקנת החיישן של החברה – כאמור, עד לקבלת ערבויות מצד עיריית אור עקיבא על פיצוי נזקים ובמקביל פנו לייעוץ משפטי שיסייע לדיירים למצות את זכויותיהם.

צימבליסטה. צילום: פרטי, מהפייסבוק

במכתב שכתבה נציגת הדיירים, אסתר צימבליסטה, צוין כי “רק לפני כשנתיים החלט לעלות על השטח הדרומי, הצמוד לבתינו, כלים כבדים, לבער את שמורת הטבע שהיתה בשטח ולהכין אותו לבניה. אף גורם לא הסביר לנו מה מתוכנן לקרות בשטח או מה לוחות הזמנים. רק כשהפעלנו לחץ על עיריית אור עקיבא הוצמד לנו מהנדס שעבד בעיריית אור עקיבא מטעם החברה לפיתוח קיסריה, האחראית על הפרויקט.

“תפקידו של המהנדס היה לשכנע את התושבים להסכים להריסת קיר התוחם את השכונה מדרום וצמוד לבתים ולמעשה מפריד בינינו לבין השטח המיועד לבניה החדשה. לא הבענו התנגדות אולם ביקשנו לקבל מסמך המסביר מה מתוכנן להתבצע ומה מידת האחריות של החברה המבצעת על נזקים שעלולים להופיע בנכסים שלנו תוך כדי הבניה וכתוצאה ממנה”.

כאמור, התושבים לא התנגדו לביצוע עבודות על הקיר ולא להתקנת החיישן לניטור רעידות במבנים, אולם התנו את ביצוע כל העבודות בהסברים ומסמכים מצד היזמים.

עוד כתבה צימבליסטה כי לאחרונה, “הגיעו שלושה נציגים מהחברה לפיתוח קיסריה ובצורה גסה ומבזה נתנו, בנוכחתנו, הוראה לבצע את העבודה ללא אישורנו או קבלת רשותנו לבצעה בשטח הפרטי שלנו. הדיירים הנוכחים באירוע התנגדו נחרצות והזהירו את הנוכחים כי אם ינסו לממש את תכניתם נזמין משטרה. הנציגים עזבו את השטח ולקחו עמם את הציוד”.

מחברת “סקאן אין” נמסר בתגובה: “החברה לפיתוח קיסריה שכרה את שירותנו לאור הנחיות יועץ הקרקע של הפרויקט על מנת לבצע ניטור רעידות בעת עבודות לפיתוח השטח. מטרת הניטור לעזור לקבלן הפיתוח להימנע מרעידות שעלולות לגרום נזקים למבנים וכן כדי לקבוע את העוצמה בה יפעלו הכלים. החיישנים מותקנים בשטח פתוח או על בתים של דיירים אשר הסכימו לכך. עבודות התקנת החיישנים אינן גורמות לנזק.

“חבל שהדיירים מתנגדים להתקנת החיישנים שכן הניטור מתבצע על מנת לאפשר לקבלן לשמור הבתים, אבל כמובן אנו מכבדים כל דייר ולא מתקינים דבר בשטחים פרטיים. כמובן שבשטח העירוני אין אנו נדרשים לאישור הדיירים אלא פועלים לאור הנחיות בא כוח העירייה. לגבי ערבויות, מסמכים ופיצויים בגין עבודות הפיתוח אנא פנה לחברה לפיתוח קיסריה או לעירייה.

“אנו מזמינים את הדיירים שטרם הסכימו להתקנת חיישנים לעשות זאת- הכל במטרה לשמור על הרכוש שלהם”.

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר בתגובה: “העבודות לניטור ומניעת נזקים במבנים הסמוכים לאתר עבודות הפיתוח, מבוצעת ע”פ התחייבות החפ”ק לעיריית אור עקיבא.  בכל שאלה נוספת בעניין, יש לפנות לעירייה”.

מעיריית אור עקיבא לא נתקבלה תגובה.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן