תושבת כפר קרע תרצה 9 חודשי עבודות שירות בלבד בגין גרימת תאונה בה נהרגה ענת שקד ז"ל בצומת פל-ים

חודש מרץ 2019. ענת ז"ל ראתה כי בצומת פל-ים הרמזור מתחלף לירוק והחלה בנסיעה ● באותה השעה הגיעה ש', תושבת כפר קרע מכיוון חדרה וברגע של רשלנות פגעה בה בעוצמה ● מהפגיעה נהרגה ענת ● בית המשפט גזר את דינה של הצעירה ש' לפני כשבועיים וקבע כי לא תיכנס לכלא בעקבות האירוע
ש.ג', תושבת כפר קרע, הורשעה לאחרונה בבית המשפט השלום לתעבורה בחדרה לאחר שהרגה בתאונת דרכים את ענת שקד אופיר ז"ל בצומת פל-ים בשנת 2019. בית המשפט הסתפק בעונש במתחם הענישה הנמוך ביותר לאחר שבחן את כלל הראיות והעדויות והשתכנע כי התאונה נגרמה עקב רשלנות רגעית. גם שהנאשמת נסעה ברכבה ללא ביטוח כדין, החליט בית המשפט כאמור – לתת לה עונש יחסית מקל.
על פי פרטי המקרה, ב-16.3.19 בשעה 15:50 נהגה ש' (בת ה-21) ברכבה בכביש 4 מכיוון חדרה לצפון. כתב האישום ציין כי באותו הזמן לא היה לה תעודת ביטוח בתוקף.
באותה העת, נהגה ענת ז"ל בת ה-65 (במותה) מכיוון פרדס חנה-כרכור לצומת פל-ים ועצרה את רכבה בצומת בנתיב הימני. על פי כתב האישום, הנאשמת נסעה במהירות בלתי סבירה שבין 87 ל-112 קמ"ש ופגעה עם חזית רכבה בדופן שמאל של רכבה של ענת – שהחלה לנסוע ולהיכנס לצומת בעקבות רמזור ירוק.
"בעקבות התאונה שני כלי הרכב הסתובבו ודופן ימין אחורי של רכב הנאשמת פגע בדופן שמאלי אחורי של רכב ב', רכב ב' נהדף לכיוון צפון ופגע בעמוד  רמזור וגדר רשת המוצבים על שטח ההפרדה", נכתב בכתב האישום.

הפגיעה החזקה הביאה למותה של המנוחה, לאחר שנגרמו לה חבלות קשות. גם הנהגת הפוגעת נפגעה וכלי הרכב התנגשו בעמוד הרמזור במקום והגדר.
בגזר הדין נכתב כי "התאונה, מותה של המנוחה, נזקי הגוף והרכוש נגרמו בשל נהיגתה הרשלנית של הנאשמת אשר התבטאה בכך שנהגה את רכבה מבלי שהבחינה באור האדום ברמזור בכיוון נסיעתה, נהגה במהירות בלתי סבירה בהתקרבה לצומת, חצתה את הצומת כשהאור ברמזור אדום, לא נתנה זכות קדימה למנוחה, נהגה ברכב ללא תעודת ביטוח בתוקף, נהגה ברשלנות ולא כפי שנהג מן הישוב היה נוהג בנסיבות המקרה".
הנהגת הואשמה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, חציית צומת באור אדום, גרימת חבלה של ממש ונהיגה ללא פוליסת ביטוח.
לפני כשנה, בפברואר 2020, הודתה ש' בכתב האישום והורשעה. בית המשפט הפנה את התיק לסקירת שירותי מבחן עקב גילה הצעיר של הנאשמת. 
ש', רווקה כבת 20 , עבדה נכון לחודש נובמבר 2020 כמוכרת בחנות בגדים ונמצאת בשנה השנייה לתואר במנהל מערכות בריאות ומתכוונת בעתיד לעשות הסבה לסיעוד.
התאונה הקשה ב-2019 בצומת פל-ים. צילום: דוברות מד”א
קצינת המבחן התרשמה שביצוע העבירות איננו מאפיין את התנהלותה של הנאשמת וכי זוהי הסתבכותה הראשונה. קצינת המבחן ציינה כי לאחר התאונה הנאשמת סבלה משינויים במצב רוחה, התבודדות, בכי בלתי נשלט, סיוטים ליליים וקשיי שינה אולם לאחר שחזרה לשגרת חייה חלה הטבה במצבה.
"הנאשמת סיפרה כי בעת האירוע נהגה בדרך לעבודתה וכי ראתה אור ירוק ברמזור והיא איננה זוכרת את שינוי האור לאדום על אף שלא הייתה עסוקה בכל דבר אחר", נכתב.
"הנאשמת סיפרה כי לאחר התאונה, יצאה מרכבה וניגשה לרכב המנוחה וחזתה בה כשהיא שעונה על ההגה ולא מגיבה, בשל כך ניסתה לדרוש בשלום המנוחה אך עוברי אורח עצרו בעדה והושיבו אותה בצד הכביש עד לפינויה על ידי אמבולנס לבית החולים".
בהכרעת הדין וגזר הדין כתב השופט אלכס אחטר: "אם כן, שיקול דעתו של בית המשפט בעת קביעת העונש הראוי, לעבירה בה הורשעה הנאשמת מורכב ממערכת שיקולים רחבה אשר לוקחת בחשבון את תוצאות התאונה ונסיבותיה וכן את נסיבותיה של הנאשמת, עמדת שירות המבחן אשר מתייחסת בין היתר גם לסיכויי השיקום של הנאשמת ואת  האינטרס החברתי שבענישה.

"שמעתי את טיעוני הצדדים ושקלתי בכובד ראש את נימוקיהם. לאחר שנתתי את דעתי לעמדת שירות המבחן, ולגילה הצעיר של הנאשמת, באתי לכלל מסקנה כי יש לגזור את עונשה של הנאשמת קרוב יותר לרף התחתון של מתחם העונש ההולם.
"עם זאת חשוב לציין כי לא נעלמו מעיני תוצאות התאונה. המנוחה קיפחה את חייה עת חצתה צומת ברמזור ירוק וסבורני כי תוצאה עגומה זו יכולה הייתה להימנע לולא אותה רשלנות רגעית של הנאשמת אשר תיאלץ להתמודד מידי יום ביומו, במשך כל חייה, עם תוצאות אירוע זה, כמו גם משפחתה של המנוחה אשר איבדה את יקירתה".
בסופו של דבר גזר השופט על ש' עונש מאסר בפועל ל-9 חודשים שיבוצע בעבודות שירות במועצה המקומית בכפר קרע החל מחודש פברואר 2021. בנוסף, נגזר עליה מאסר על תנאי של 6 חודשים למשך 3 שנים באם תעבור עבירה דומה. רישיונה נשלל ל-10 שנים מחודש מרץ 2020, ולאחר מכן תהיה על תנאי למשך 8 חודשים בתקופה של 3 שנים. כמו כן, תשלם ש', 10 אלף שקלים למשפחתה של המנוחה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן