במהלך השבוע התעוררו תושבי בנימינה-גבעת עדה ליום חדש. התארגנו לעבודה, לגני הילדים ובתי הספר, לסידורים. בדרכים, הם ודאי לא פספסו את מה שהודבק על כל לוחות המודעות במושבה: “יש פיל בבנימינה”.
כמובן שלא מדובר בפיל אמיתי שמגיע למושבה (למרות שיש שיגידו שזה היה יכול להיות נחמד אם פיל היה מתהלך פתאום באמצע הרחוב והופך את המושבה ליעד תיירותי יותר), אלא מדובר בפרסום “טיזר”.
בעולם הפרסום, כשמדברים על טיזר, הכוונה היא ל”גירוי פרסומי” שנועד ליצור סקרנות ועניין סביב קמפיין או מוצר בטרם חשיפתו.
כאשר משתמשים בטיזר, מעוניינים ליצור דעת קהל סקרנית שתקבל את הקמפיין בהתעניינות. זו יכולה להיות שאלה שהמענה עליה ייחשף באמצעות הקמפיין או אמירה או תמונה שיעוררו את הסקרנות אצל קהל היעד.
משיחות שקיימנו בימים האחרונים, איש לא היה מעוניין לחשוף במה מדובר, אבל קיבלנו דיווח שביום ראשון (היום), “הפיל” של בנימינה ייחשף. האם מדובר בפאב חדש? מסעדה? מתחם אירועים חדש? בית קפה מעניין?
אז זהו – שלא. מדובר בעצם בקניון “של”. כן, כן. אתם קוראים נכון. הקניון המסחרי הראשון של בנימינה, ממתג עצמו מחדש, וייקרא מעתה “הפיל”. ולמה הפיל? תושבת המושבה, מיכל ורדיגר, מנהלת המתנ”ס לשעבר, שעסקה בעיצוב ותקשורת חזותית שעברה לתחום החברתי, התחברה לבן, האחראי בין היתר על מתחם “של” בבנימינה.
“זה כבר שנים שכשאנחנו נפגשים זה מרחיק לחלומות משותפים שכוללים הרבה מאוד אנרגיות מקומיות”, כתבה ורדיגר הערב. “והתחלנו מבקרים את העבר ומדמיינים מה יכול לכלול מתחם שצועק כלכלה מקומית, מתחם שהוא גדול כל כך, שנוכחותו גדולה והפוטנציאל שלו גדול פי כמה.
“פיל גדול בכפר קטן, מילמלנו לעצמנו והתחלנו לחייך ומאז הוא חודשים מבחינתנו הפיל, מודע לעצמו, יודע לצחוק על עצמו, מלא ונוכח ושופע בטחון עצמי. וזה כבר חודשים שאנחנו מדמיינים אותו שם קורץ לנו ומעלה לנו חיוך ורצינו להדביק את כולם.
“כך נולד לו מיני קמפיין מקומי, סערה בשלולית המקומית שלנו ונתלו מאות שלטי “יש פיל בבנימינה” והתרגשנו לשמוע מלא תאוריות מילדים בני 5 ועד מבוגרים. ועכשיו יש לנו פיל בבנימינה, גדול ויציב. וזכיתי למתג אותו ולהרגיש שלפעמים המסע ארוך ומוזר אבל יש רגע שבו הנקודות מתחברות. ולפעמים מסתבר כשהן מתחברות נולד לו פיל”.