עלייה בפניות למרכז הקשר לטיפול במשברים בחדרה: רק בחודש ינואר פנו 22 משפחות, חצי מכל שנת 2020

מרכז קשר הורים-ילדים הוא מסגרת מוגנת, תומכת ומקצועית לקיום מפגשים בין הורים לילדיהם במצבים של קונפליקטים במשפחה על רקע של פירוד, גירושין או אלימות וסיכון
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

עלייה בפניות למרכז הקשר לטיפול במשברים בחדרה: רק בחודש ינואר פנו 22 משפחות, חצי מכל שנת 2020

מרכז קשר הורים-ילדים הוא מסגרת מוגנת, תומכת ומקצועית לקיום מפגשים בין הורים לילדיהם במצבים של קונפליקטים במשפחה על רקע של פירוד, גירושין או אלימות וסיכון

מגדלור-פיד ♋

ריבוי המשברים המשפחתיים שאפיינו את תקופת הקורונה, מתבטא בין היתר גם בעלייה במספר המשפחות שהגיעו לקבל שירות במרכז הקשר של העירייה.

העלייה החדה במספר המשפחות שהגיעו לקבל שירות במרכז הקשר של העירייה, מהווה סמן נוסף לעלייה במספר המשברים המשפחתיים שפרצו בתקופת הקורונה. לעומת שנת 2020 שבמהלכה קיבלו כ-40 משפחות שירות במרכז, כבר בחודש ינואר 2021 פנו לטיפול 22 משפחות. כלומר, בחודש אחד פנו לסיוע יותר ממחצית המשפחות שפנו במהלך כל השנה שעברה.

מרכז קשר הורים-ילדים הוא מסגרת מוגנת, תומכת ומקצועית לקיום מפגשים בין הורים לילדיהם במצבים של קונפליקטים במשפחה על רקע של פירוד, גירושין או אלימות וסיכון. המפגשים במרכז נועדו לבנייה והבניה מחדש של קשר בין הורים לילדיהם, כשקשר זה אינו מתקיים בצורה עצמאית. המגמה היא לבנות, במידת האפשר, תוכנית טיפול שתאפשר בצורה הדרגתית, לפי הצרכים והיכולות של הילדים ושל ההורים, לעבור מזמני שהות במסגרת מוגנת לזמני שהות עצמאיים וקבועים בקהילה, לבד מן המקרים שיחייבו פיקוח צמוד זמן ממושך.

לדברי מנהלת מחלקת מזרח באגף הרווחה ואחראית על מרכז הקשר, עינב כצמן, “צוות מרכז הקשר מתמודד עם אתגרים רבים, שהבולטים ביניהם הם סרבנות קשר, אלימות ותוקפנות, קושי בקבלת כללי המרכז, הורה מסית, התמודדות עם סיטואציות מורכבות, חידוש קשר לאחר נתק ממושך, עבודה עם ילדים בגילאים שונים (מתינוקות ועד מתבגרים(. השנה האחרונה הייתה מאתגרת מאד על רקע משבר הקורונה, מצב אשר אילץ את צוות המרכז להיות יצירתיים ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים או לחילופין קיום מפגשים פיזיים תוך שמירה על בריאות הצוות והמשפחות. כל זאת על מנת לאפשר עד כמה שניתן את המשך קיום הקשר בין הילדים להוריהם”.

מרכזי הקשר הפועלים בישראל מספקים שירות בפיקוח מקצועי של השירות לפרט ולמשפחה באגף לשירותים אישיים וחברתיים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. את המרכזים מפעילות המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות בהתאם למדיניות , ומאיישים אותם עובדים סוציאליים מקצועיים, מתוך תפיסה אשר לפיה יש למרכזים ערך טיפולי, והם אינם ממלאים רק תפקיד של פיקוח.

כצמן: “מרכז הקשר מיועד לשמש כמקום מפגש בין הורה לילד כאשר נדרש פיקוח מקצועי על המפגש, או כאשר קיים סיכון לילד במפגש בינו לבין ההורה. המקום מאפשר להורה שלא היה בקשר עם ילדו לחדש את הקשר, תוך הדרכה והכוונה, וזאת כשלב ביניים לפני קביעת זמני שהות.

המטרה להביא לשיפור בקשר בין הורים לילדיהם לאחר שנפגע בעקבות משבר גירושין או פירוד, או אלימות במשפחה, וכן למסייע במניעת עימותים בעת המעבר של הילדים מהורה להורה. המקום משמש גם למפגש לילדים והורים המתגוררים בריחוק גיאוגרפי וזקוקים למקום מפגש הולם, וכן מקום מפגש בין אבות לילדיהם כאשר הילדים שוהים עם אמם במעון לנשים מוכות, ונדרש מפגש בין האב לילדים במסגרת מוגנת ובפיקוח”.

את מרכז הקשר בחדרה מפעיל אגף הרווחה של העירייה, וניתן בו שירות לחדרה ולאזור. צוות המרכז מונה שני עובדים סוציאליים, גיל בר וגליה אלטיט, וכן מלווה שמסייעת בקיום המפגשים בפיקוח. בנוסף, מועסק במרכז מאבטח לשמירה על בטחון המשפחות והעובדים. את העובדים מלווה מקצועית עו”ס לחוק סדרי דין עדי הרפז, והם מקבלים הדרכה שוטפת על-ידי מטפלת משפחתית גלי בראל, מהתחנה לטיפול משפחתי של אגף הרווחה.

123560cookie-checkעלייה בפניות למרכז הקשר לטיפול במשברים בחדרה: רק בחודש ינואר פנו 22 משפחות, חצי מכל שנת 2020

האם הכתבה עניינה אותך? 👆

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

מגדלור-פיד ♋

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

 

אולי יעניין אותך

 


 

 

דילוג לתוכן