מגדלור ניוז

אם תהיתם למה בכלל כדאי להירשם לחוגים? וודאי תשמחו לגלות כי לחוגים יש יתרונות רבים, בין היתר הם מסייעים לנו בפיתוח מיומנויות וטיפוח כישרונות, הם מעשירים את הידע שלנו על תחומי החיים ומעניקים סביבת התנסות בתחביבים. בנוסף הם מצוינים כמקום מפגש חברתי והגדלת המעגל החברתי. זה נכון כשמדובר בחוגי ילדים, אבל גם כשמדובר בחוגי מבוגרים.
הנה כמה מהחוגים המיוחדים שיש באזור:

 פנאי העיר חדרה 

קיפול בלונים – כלב? חרב? פרח? תופתעו לגלות עולם קסום של יצירות ודמויות שלא חשבתם שאפשר להכין מבלונים. ובמסיבה הבאה תוכלו להדהים את החברים והמשפחה…
תכשיטנות – הכנת תכשיטים ויצירה במגוון חומרים כמו: אפוקסי, פימו, שרינק פלסטיק, אקריליק, פנינים, חרוזים, חוטי נחושת וכלי עבודה שונים. פיתוח מיומנויות של מוטוריקה עדינה, יצירתיות, עבודה לפי שלבים ועבודה עם כלים תוך כדי הנאה ויצירה.
איור, קומיקס ויצירה – פיתוח חשיבה יצירתית, ביטוי עצמי דרך יצירה במגוון חומרים, לימוד טכניקות שונות ופיתוח חשיבה עיצובית ואמנותית בתחום הקומיקס
סקייט-סרף – לימוד טכניקות גלישה, רכיבה ובלימה, קורדינציה ושיווי משקל לצד טכניקות ביצועיות, ניתוח תנועה, פיתוח סגנון והכנה לגלישת גלים בים באווירה כייפית ומהנה.

 מתנ"ס אור עקיבא 

מדברים עם כלבים – כלבנות טיפולית לילדים שאוהבים כלבים, עם כלבים שאוהבים ילדים. טיפוח מערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין האדם לכלב. העבודה עם הכלבים משלבת מטרות שונות, החל ממטרות לימודיות דרך מטרות התנהגותיות, רגשיות וחברתיות, תוך דגש על פיתוח מנהיגות חיובית והקניית ערכים חברתיים, גיבוש קבוצתי ופיתוח יסודות כלבניים.
שעשועי מדע – המדע הופך את העולם שסביבנו להגיוני ומובן יותר. הדרך הטובה ביותר ללמידת סודות המדע היא באמצעות התנסות – בניית מודלים, עריכת ניסויים ויצירה שממחישים את חוקים מדעיים.
עיצוב אופנה – קבלת כלים בסיסיים לכל מי שאוהב ואוהבת אופנה, להתלבש ולהלביש. ללמוד איך להתאים צבעים ובדים, להשתמש בסקיצות וגזרות ובטכניקות תפירה שונות.

 מתנ"ס פרדס חנה-כרכור 

צילום ועריכה בטלפון – בעידן בו סרטונים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, תלמדו איך ליצר סרטונים בטלפון הנייד – משלב הרעיון ועד להפצה. שילוב התנסות מעשית לצד רכישת כלים לאוריינות מדיה, פיענוח טקסט חזותי-קולי ושימוש בסרטונים בתחום העיסוק של כל אחד מהמשתתפים.
אלקטרוני צעיר – הכרות והתנסויות באלקטרוניקה וחשמל שתהפוך כל חובב לטכנאי. ללמוד להשתמש במלחם, בדיל וכלי עבודה.
מהנדסי הדור הבא – לעודד את הילדים ללמוד ולאהוב את הלמידה תוך משחק, הנאה ואתגר. העשרת ידיעות בתחומי מדע, הנדסה, חשבון ורובוטיקה תוך פיתוח חשיבה, כישורים חברתיים ויכולות קוגניטיביות. לימוד תיאורטי והדגמות חווייתיות, הממחישות את הנושא הנלמד.
חשיבה הכרתית – לימוד דרך חשיבה ייחודית המביאה את האדם להיכרות מעמיקה לעצמו ולסביבה כאשר הדגש הוא על הכרת הטוב שבו. הלימוד נעשה באמצעות הבנת טקסטים.

 מתנ"ס בנימינה – גבעת עדה 

הוקי גלגליות – ענף ספורט מרתק המשלב בתוכו מגוון רחב של תנועות, חיזוק הכושר הגופני, שיפור הקוורדינציה, והרבה כיף.
משחקים פיננסיים – חינוך פיננסי מגיל צעיר. להבין את העולם הפיננסי שסביבנו ולהבין באמת: מה זה כסף? איך מרוויחים כסף? מדוע צריך בכלל כסף? והרבה מעבר. לימוד באמצעות משחקים חווייתיים ואמצעים חזותיים המפתחים אצל הילדים לא רק הבנה לכסף אלא גם גישה נכונה אליו – איך להוציא בחכמה, וגם איך לחסוך.
מבוכים ודרקונים – ללמוד את משחק התפקידים השולחני הנפוץ ביותר. המשחק עצמו משוחק בעולם פנטזיה, שנוצר על ידי מנחה המשחק ובו השחקנים מגלמים דמויות בדיוניות. בחוג מבוכים ודרקונים, כל ילד לוקח על עצמו תפקיד של גיבור וביחד הם יוצרים חבורת הרפתקנים שיוצאת למשימות נועזות. יחודו של המשחק הוא בכך הילדים יוצרים עלילה דינמית המתגבשת תוך כדי יצירתיות של כל אחד ואחד מהשותפים למשחק.
תאטרון מוסיקלי – לחוות את אומנויות הבמה תוך שימוש בשירה, משחק ותנועה כדי ליצר דרמה, להעביר רגשות ולספר סיפור לקהל לפי ז'אנרים שונים.

 זמארין זכרון יעקב 

מיינקראפט תכנות וסייבר – חווית למידה חדשנית ומעשירה מבוססת המשחק "מיינקראפט", שמטרתה חשיפה למקצועות ההייטק והעולם החדש. באמצעות מגוון תכנים מרתקים שישכללו את חוש היצירתיות וכישורי החיים של הילדים, תוך מתן דגש על שיתוף פעולה בצוות, למידת אסטרטגיית משחק, חלוקה לתפקידים והשלמת משימות.
רובוקס – לחבר, להדביק, לצבוע ולשחק בצעצועי עץ אקטיביים ולחזור הביתה עם צעצוע מיוחד שבנית במו ידיך, כמו: מכונית, ספינת פיראטים, מטוס ועוד.
מחול צועני – שיעור מחול ותנועה המשלב פלמנקו עם גווני הקשת המחול הפולקלוריסטי מהעולם האתני מזרחי וצועני. שיעורים חווייתיים, מעצימים המפתחים יכולות קורדינציה ומוסיקאליות גבוהות.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן