Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לפי דרישת משרד הפנים: ישיבת מועצה לבחירת ממלא מקום ראש עיר תתקיים באור עקיבא

במקביל - קבוצת תושבים שלחה מכתב לשר הפנים: "אנחנו בפני קריסה מוחלטת של היישוב"

הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, פאיז חנה, שיגר למנכ”ל עיריית אור עקיבא רחמים צאלח מכתב, בו הוא דורש ממנו לכנס את ישיבת מועצת העיר בחמישי הקרוב. “בהינתן כי ראש העיר נבצר בעת הזו מתפקידו, ובאין סגן ממלא מקום לראש העירייה, נדרשת המועצה לבחור ממלא מקום מבין הסגנים הנוספים שמונו. הינך נדרש לזמן בדחיפות ישיבת מועצה שלא מן המניין למועד הקרוב ביותר לצורך בחירת ממלא מקום כאמור”.

צאלח – הוציא זימון לחברי המועצה – ליום חמישי הקרוב, 26.11 בחדר הישיבות של העירייה.

 

קבוצת תושבים שלחה מכתב למשרד הפנים: “מנה וועדה קרואה לעיר”

ובינתיים, קבוצת תושבים שקוראת לעצמה – מטה מאבק – “מחזירים את אור-עקיבא לתושבים” (שחבריה טרם יצאו אל האור באופן רישמי), שלחה השבוע מכתב לשר הפנים אריה דרעי עם העתקים למנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנהל מחוז חיפה במשרד פאיז חנא, בדרישה כי יקימו ועדה קרואה בעיר. יש לציין כי הקמת ועדה קרואה שמורה למשרד הפנים במידה וישנן בעיות עם ראש העירייה או המועצה או במקרה שתקציב העירייה לא עבר. נכון לרגע זה – לא ברור אם בכלל המהלך ישים.

“עיריית אור-עקיבא כושלת בתפקידה ובאחריותה למתן שירות לתושבים כבר מספר שנים”, נכתב במכתב למשרד הפנים. “מזה תקופה ארוכה שירותים חיוניים להם זכאים התושבים לא פועלים, וכעת מעצרו של ראש העיר יעקב אדרי לפני כשבועיים וחקירתם של חברי מועצה נוספים החריפה את חוסר התפקוד של העירייה, ואנו עומדים בפני קריסה מוחלטת של הישוב.
בימים בהם מתמודדת המדינה עם מגפת הקורונה, ומדיניות הממשלה להעביר חלק ניכר מהאחריות לטיפול במגיפה לרשויות המקומיות, התפקוד הלקוי של העירייה מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור בעיר ועלול אף לעלות בחיי אדם.

בין היתר הם מציינים כי “מועצת העיר כבר אינה מתפקדת שנתיים, מאז הבחירות לא קמה קואליציה…תקציב 2020 לא עבר את אישור המועצה….במועצת העיר לא פועלות חובה, שמחוייבות על פי חוק: ביקורת, מכרזים, מל”ח וכדו’…בשנת 2020 התקימה רק ישיבת מועצה אחת מן המניין. בניגוד לחובה לקיים לפחות עשר ישיבות מן המניין בשנה”.

בנוסף הם מציינים את החשב המלווה הפועל בעיר כבר שני עשורים וכי אין שקיפות בעירייה (“לדוגמה, דף האינטרנט שצריך להביא מידע לשקיפות לתושבים ריק”). בנוסף כתבו כי “העיר בקריסה. מידי יום מקבלים התושבים מידע על מערכות נוספות שמפסיקות לפעול”.

התושבים חתמו: “אנו דורשים מכבוד השר, מתוקף סמכותו על פי חוק. לפעול באופן מיידי להקמת ועדה קרואה לעיר, כדי למנוע את קריסה של העירייה והשירות לתושבים. קריסה שעלולה בימים אלו להביא לאובדן חיי אדם”.

יש לציין כי מאז מעצרו של יעקב אדרי, אשר היה מגיב לתקשורת, אין אדם מוסמך אחר אשר יכול למסור תגובות בנושאים המפורסמים. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן