אסון הזפת בקו חוף הכרמל-חדרה || משרד הבריאות קורא לציבור: אל תגיעו לחופים בישראל [וידאו]

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל קרא לחברי הכנסת שלא להתמהמה ולשלוח תגבורת לחופים - על מנת למנוע נזק עצום ● השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "אנחנו עושים הכול כדי למצוא את האחראי להרס החופים ולפגיעה האנושה בסביבת החי"

מאות מתנדבים – הגיעו אמש (שבת) לנקות את חופי הים בחוף הכרמל, קיסריה ואזור חדרה מזיהום הזפת הכבד שפקד את רצועת החוף בימים האחרונים. יו"ר איגוד ערים שרון כרמל וראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק הגיע גם הוא הבוקר אל חוף נווה ים. "אני קורא לפוליטיקאים להפסיק לברבר את עצמם לדעת ולהגיע לפה לעזור לנו.יש פה אירוע סביבתי חמור בסדר גודל שלא הכרנו כמותו בעבר.בואו לעזור לנו".

מימדי האירוע טרם התגלו במלואם וכן גם מה שגרם לזפת הרבה להישפך אל הים. "זהו אירוע בסדר גודל שלא ראינו מזה שנים", אמרה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, "ועדיין לא ניתן להעריך את הנזק האקולוגי והביולוגי שנגרם בעקבותיו. אנחנו עושים הכול כדי למצוא את האחראי להרס החופים ולפגיעה האנושה בסביבת החי. בשלב הזה, הנזקים של האירוע עדיין לא התבררו באופן מלא. העבודה המשותפת שלנו עם הרשויות המקומיות היא קריטית. אנשי המשרד להגנת הסביבה עובדים באופן צמוד עם האחראיים ברשויות, וככל שנפעל במהירות – כך נוכל להפחית את הנזקים ולהשלים את הניקוי בהקדם".

השרה עדכנה את ראשי הרשויות בהערכת המצב, כי בהמשך להנחייתה, חברי הנהלת הקרן לזיהום ים אישרו באופן עקרוני תמיכה ברשויות לטיפול בנזקי הזפת שנחתה בחופים שבתחומן. "אישרנו העברת תקציבי חירום לרשויות המקומיות לטובת הטיפול באירוע, ובקרוב נקדם את הנושא כדי שתקבלו את הכספים הדרושים למשימה", אמרה השרה.

מכיוון שמדובר באירוע שבו הזיהום הוא בצורת זפת חצי מוצקה או מוצקה לגמרי, ומכיוון שהזפת פגעה בחופים בזמן סערה, ניצבת המדינה בפני מצב שבו פרט לזפת, ישנם סוגים שונים של פסולת בחופים – שחלקם זוהמו מהזפת וחלקם לא. לכן, האסטרטגיה הנכונה, על פי המשרד להגנת הסביבה, לפינוי הפסולת מהחופים היא בניקוי ידני, תוך הפרדה ככל הניתן בין הפסולת השמנית לחול ולפסולת הרגילה – מה שמקשה על הניקוי.

השרה גמליאל הוסיפה: "זפת היא חומר מסוכן! האירוע לא יסתיים בימים הקרובים, אנחנו נערכים לעבודה קשה וארוכה. יש מקומות שכלים הנדסיים לא יועילו, ולכן השיטה להסרה של הזפת היא באמצעות ידיים עובדות. אנחנו זקוקים למתנדבים ומקבלים פניות רבות מאזרחים שרוצים לסייע, והם יוכלו לעשות זאת דרך הרשויות המקומיות".

בתוך כך, הודיע משרד הבריאות בצהריים (ראשון) כי אין להגיע לחופים. "בשל זיהום הים התיכון והחופים בזפת, מראש הנקרה ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון (זיקים), משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות מודיעים לציבור הרחב שלא להגיע לחופים לפעילות רחצה, ספורט ונופש – וזאת עד להודעה חדשה. חשיפה לזפת עלולה להזיק לבריאות הציבור! המשרדים ממשיכים במעקב ויעדכנו את הציבור ככל שיידרש".

צילומים: איגוד ערים שרון כרמל, "אנשי הים התיכון" בפייסבוק.

// עדכון ראשון:  20.2.2021, 11:44

.

.עדכון 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן