Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חופי ים ל”מקומבנים בלבד”? לא בטוח: זו מה שבדיקת החופים בקיסריה-חוף הכרמל מגלה

חופי ים ל”מקומבנים בלבד”? לא בטוח: זו מה שבדיקת החופים בקיסריה-חוף הכרמל מגלה

המאבק על הכניסה והחנייה בחופי הים באזור קיסריה וחוף הכרמל מגיעה לנקודת רתיחה - עם בוא הקיץ. תושב אור עקיבא שניסה בשבוע שעבר למצוא חוף לרבוץ בו - התקשה בכך לדבריו והעלה פוסט כועס ברשת החברתית. בהמשך תיקן חלק מדבריו וכעת 'מגדלור ניוז' עושה סדר: האם חופי הים הם בתשלום, איפה יש חניות ואיפה אין ומה קורה עם הים שלנו בעצם?

חופי ים למקומבנים בלבד? בשבוע שעבר ניסה תושב אור עקיבא להיכנס לאחד מחופי הים בחוף הכרמל אך נתקל לדבריו בקשיים, ובהמשך פרסם על כך פוסט שהפך לפופולארי באזור. תסכולו החזיר אותנו אל השנה האחרונה, בה יש מאבקים סביב הכניסה לחוף מעגן מיכאל ולאחרונה שוב החלו מחאות סביב הדרישה לתשלום בחלק מהחנייה בחוף הקשתות בקיסריה. אך האם חופי הים באזור סגורים ל”מקומבנים בלבד” כפי שתואר בכעס?. בדיקת מגדלור ניוז מגלה שלא ממש.

“בשבת האחרונה חשקה נפשי ברביצה מכובדת באחד מחופי הים באזור חוף הכרמל”, כתב התושב, לאחר 3 שעות של חיפוש חניה ו/או חוף ללא תשלום – להלן מצב החופים בסופי שבוע בישובי המועצה האזורית חוף הכרמל מצפון לדרום”, כתב ופירט את רשימת החופים. ואולם, מבדיקה שערכנו, חלק גדול מהנתונים אותם סיפק הגולש – לא היו מדוייקים, ואת חלקם תיקן בהמשך.

יש לציין, כי חופי הים של חוף הכרמל נהנים בכ-2 מיליון ביקורים בשנה, והעומס על החניות מידי שבת ברור לכל במצב כזה. זאת עד שבמשרד הפנים ימצאו פתרון לחנייה – בעיקר בשבתות, נושא בו מעורבים דת ומדינה כידוע.

סקירת החופים – מה שנכתב מול בדיקת מגדלור ניוז

* קיבוץ נווה ים – “יש כניסה אבל אין מספיק חניה בחוף בשבתות עקב עומס”, כתב הגולש. בפועל כאמור, הכניסה חופשית, החניות פרושות על שטח שמותר על פי חוק. מהשביל העורף ניתן להיכנס לחוף לא מוכרז סמוך.

* החותרים – “כניסה לתושבים בלבד”, ציין הגולש, אולם הכניסה לקיבוץ עצמו רגלית מותרת לכל מי שרוצה. הבעיה היא הרכב, אך הכניסה כאמור – חופשית . 

* מגדים – כניסה לתושבים בלבד” – כמו בחותרים. כניסה לכל מי שחפץ, הבעיה היא ברכב שם תאלצו להסתדר ללא הכנסת הרכב לקיבוץ.

* שמורת טבע הבונים – “לתושבי המושב כניסה חינם, השאר בתשלום לרט”ג”, נכתב. בפועל: השמורה באחריות רט”ג, כניסה חינם לכלל תושבי האזור. 

* תל דור – “אין חניה מספקת, השנה השתלטו על האתר רט”ג”. כאמור – באחריות רשות הטבע והגנים המתפעלת את המקום.

* קיבוץ נחשולים – “כניסה לתושבים בלבד”. בפועל: הבעיה היא כניסה עם הרכב. הכניסה בכלליות בחינם ומותרת לכל מי שחפץ בכך.

* מושב דור – “כניסה לתושבים בלבד”. בפועל: הבעיה היא כניסה עם הרכב. הכניסה בכלליות בחינם ומותרת לכל מי שחפץ בכך.

* חוף דור טנטורה – התושב כתב: “כניסה חינם, החנייה שהיתה קיימת הוקטנה עד כדי מחסור חמור בחניות, כך שאם הגעת לאחר השעה 10 לא תמצא חנייה גם לאחר שעה וחצי של חיפוש”. בפועל: אכן כך, אך חשוב להדגיש כי הכניסה לחוף ולקיבוץ היא ללא שום תשלום. 

* חוף מעיין צבי – “חוף לא מוכרז, ללא חניות (חונים סמוך לבריכות דגים) בשבתות לעיתים סוגרים את השערים המובילים לחוף”. בפועל: מבדיקה עולה כי מדובר באחד החופים העמוסים בשבתות אך אף אחד לא סוגר את השערים. 

* מעגן מיכאל – “כניסה לתושבים בלבד”, נכתב. בפועל: המידע לא נכון. החוף פתוח לכל דורש, הקיבוץ אף הכשיר בעבר חניות על חשבונו. 

* ג’סר א-זרקא – “כניסה חינם”. בפועל: נכון. לרוב יש חניה אך בסופי שבוע עמוס יותר.

* קיסריה – “בחוף הקשתות אין מספיק מקומות חנייה בשבת, באזור בו יש חנייה בשפע – חנייה בתשלום (תושבי קיסריה בחינם)”, נכתב בסקירת התושב. בפועל: נושא החניות באקוודוקט קיסריה מעורר בכל שנה כעס ותרעומת וכך גם השנה. בחוף ישנן כ-300 חניות חינמיות, ומתחם חניות נוסף בבעלות פרטית וגביית התשלום בו תקנית ועל פי חוק, כאשר הנושא באחריות החברה לפיתוח קיסריה.

* קיבוץ שדות ים – התושב כתב: “הכניסה בתשלום בחלק הדרומי בלבד, כניסה בחלק הצפוני של הקיבוץ בסופי שבוע מותרת לחברי הקיבוץ בלבד”. בפועל: הנתונים לא מדויקים. הכניסה לקיבוץ שדות ים ממנו ניתן לרדת אל החוף – סגורה לרכבים כחלק ממדיניות הקיבוץ. ברגל ניתן להיכנס חופשי. בחלק הדרומי של החוף – ישנה חנייה גדולה וחינמית שמתמלאת מהר בסופי השבוע.

מהמועצה האזורית חוף הכרמל לא נמסרה תגובה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן