"רציתי תפקיד קרבי המשלב לוחמה ופיקוד": סגן רועי מילר מבנימינה סיים קורס חובלים

סגן רועי מילר, בן 20, מבנימינה, היה בין הצועדים על רחבת המסדרים במעמד המרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי | "הכרתי חברים לחיים אשר עברו איתי את כל התהליך"

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים בבסיס זרוע הים שבחיפה בשבוע שעבר. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

סגן רועי מילר, בן 20, מבנימינה, היה בין הצועדים על רחבת המסדרים במעמד המרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי. במהלך הטקס נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.

רועי מסיים קורס חובלים במגמת מכונה ושובץ בספינת הטילים אח"י רומח. רועי למד בתיכון "אורט" בנימינה והרחיב רובוטיקה וכימיה. בנעוריו היה בתנועת הנוער הצופים עד כיתה ט'. רועי אוהב מאוד ספורט, בעיקר לרוץ, ואף רץ כמה מרתונים. הוא אוהב טניס, טיפוס, ובמהלך הקורס התחיל לגלוש כתחביב.

// צילום: דובר צה"ל

רועי מספר על הבחירה בחובלים: "הגעתי לקורס דרך יום סיירות. רציתי תפקיד קרבי המשלב לוחמה ופיקוד. הקורס נותן לך כלים שאי אפשר לקבל בהרבה מקומות. למדתי לעבוד עם אנשים והתפתחתי הרבה. בקורס לומדים לקבל עצמאות ולמדתי הכול על מנת להגיע לשטח הכי מוכן שיש לתפקיד".

מעבר לפן הלימודי והמקצועי יש הרבה חיי חברה בקורס. "את הקורס עוברים יחד. בלתי אפשרי לעבור אותו לבד. הכרתי חברים לחיים אשר עברו איתי את כל התהליך. התפתחה שותפות נפשית בינינו על סמך החוויות שעברנו".

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים.הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על רועי היה השלב המתקדם. "מגיעים לשטח וכל מה שלמדת, את כל ההבנה המקצועית, אתה מיישם שם. חוויה אדירה".

במהלך ההכשרה יש שלבים שהצוערים חוברים לצוותים בשטח בכלי השייט השונים של הזרוע. "יצא לי לקחת בפעילות מבצעית והרגשתי שיש לי מחויבות ומשמעות. הכינו אותנו לזה בקורס והתאמנו בדיוק לרגעים האלה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן