Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מרכז מורשת חינוך וקהילה: נחנך בית ימי בנימינה בפתיחת חגיגות ה-100 למושבה

בית נתרם למועצה לפני עשרות שנים וישמש כמרכז מורשת, חינוך, תרבות וקהילה •

המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה והעמותה לשימור ושחזור עבר המושבה חנכו את בית ימי בנימינה המחודש בפתיחת אירועי ה-100 לבנימינה. מדובר באחד מבתיה הראשונים של המושבה בו התגוררה משפחת צ’ודקוב. הבית נתרם למועצה לפני עשרות שנים וישמש כמרכז מורשת, חינוך, תרבות וקהילה.

אל שיפוץ הבית נרתמו המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, אגף מורשת במשרד ראש הממשלה, אנשי קיבוץ בית אל, המועצה לשימור אתרים וחברי העמותה לשימור עבר המושבה בנימינה.

במהלך הטקס העניק ראש המועצה, איתי ויסברג, תעודות הוקרה לראשי הרשויות ומשפחותיהם שכיהנו בתפקיד מיום היווסדה ועד היום. מרדכי אלון פייקוביץ ז”ל ,אברהם מגלי ז”ל, משה לאואר ז”ל, מוטי קירמאייר, אריה זיתוני, אורי דיסטניק ופינקי זוארץ ז”ל.

גזירת הסרט | צילום: שרון שחר 

“חנכנו בהתרגשות רבה את בית ימי בנימינה לאחר שנים ארוכות של עבודה מאומצת בהובלת מתנדבי העמותה לשימור ושחזור עבר המושבה בנימינה”, אמר ראש המועצה, איתי ויסברג. “הבית הנפלא שניצב כאן לפנינו מספר את סיפורה הייחודי של בנימינה, סיפור המשלב ציונות והתיישבות, את קיבוץ הגלויות המגוון שהתיישב לאורך השנים במושבה ואת החקלאות הענפה והמגוונת שמתקיימת כאן עד היום. בית זה יהיה למוקד משיכה עבור תיירים ומקומיים להכרת המורשת הבנימינית וכמרכז ממנו יצאו סיורי מורשת וחוויה ברחבי המושבה.

ממלא מקום יו” העמותה, יובל חלמיש: “ברצוני להודות לראשי המועצה בעבר, אשר במהלך כהונתם המשיכו לתמוך  בפעילות העמותה לשימור ובבית הראשונים. הוחלט על שיפוץ יסודי של הבית, כולל עבודות שימור מקיפות והתאמת הבית למרכז מורשת, תרבות וקהילה.

ראשי הרשויות של בנימינה לדורותיהם – איתי ויסברג, מוטי קרמייר, אריה זיתוני, אורי דיסטניק | צילום: שרון שחר
בית ימי בנימינה המחודש | צילום : ראובן רפ

מזכירת העמותה לשימור, מתוקה מחנאי, שהובילה בהתנדבות את הפרויקט המורכב אמרה: “פרויקט שחזור ושיפוץ של שש שנים הסתיים כעת בגזירת סרט והתקנת המזוזה. אנו תקווה כי לאחר ההשקעה הרבה בבית הוא יהפוך למוקד עליה לרגל עבור מבקרים שירצו ללמוד על עברה המפואר של בנימינה ולטייל באזור. תודה לכל השותפים הרבים שהתגייסו ולקחו חלק כדי  שהפרויקט יצא אל הפועל”.

ראש המועצה, איתי ויסברג: “רשימת פועלם של ראשי המועצה לדורותיהם ארוכה ושונה במעט בין אחד לשני אולם מכנה משותף לכולם והוא עבודתם המסורה לאורך השנים לטובתה של המושבה האהובה שלנו בנימינה. תודה לכולם על הזכות לעמוד היום מולכם ולהוקיר את מי שהנהיג את המושבה לאורך השנים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן