Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

דוח חמור של הסניגוריה הציבורית לגבי תנאי המעצר בתחנת משטרת חדרה: תזונה לקויה, ללא מקלחת

דוח חמור של הסניגוריה הציבורית לגבי תנאי המעצר בתחנת משטרת חדרה: תזונה לקויה, ללא מקלחת

בסנגוריה אומרים כי בחודשים האחרונים ישנה תופעה מדאיגה במסגרתה עצורים כלואים בתחנות המשטרה, למשך ימים רבים, בניגוד לחוק, בתנאים מחפירים וירודים, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם • זה מה שהעלה הדוח בתחנת חדרה

דוח חדש שפרסמה הסניגוריה הציבורית שופך אור על תנאי העצורים בתחנות המשטרה ברחבי הארץ – וכולל בתחנת חדרה, תחנת המשטרה הגדולה והמשמעותית באזור.

בסנגוריה אומרים כי בחודשים האחרונים ישנה תופעה מדאיגה במסגרתה עצורים כלואים בתחנות המשטרה, למשך ימים רבים, בניגוד לחוק, בתנאים מחפירים וירודים, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם. על רקע התופעה, יזמה הסניגוריה הציבורית סדרה של ביקורי בזק רשמיים בתאי המעצר והשהייה בתחנות משטרה בכל רחבי הארץ.

הדוח המלא מפרט את ממצאי הביקורים אותם ערכה הסניגוריה הציבורית ב-19 תחנות משטרה בכל רחבי הארץ, בחלוקה לפי נושאים: תנאי לינה ושטח מחייה; מזון, מים וציוד אישי; תברואה, אוורור וגישה לשירותים ומקלחות; נגישות לטיפול רפואי; טלטול עצורים בין תאי המעצר והיבטים נוספים.

כך, על פי הדוח, בתחנת חדרה עלה כי תזונת העצורים כוללת כריכים קרים בלבד. כן עלה כי לעצורים אין גישה חופשית למי שתייה, ועליהם לפנות לשוטרים בבקשה לספק להם מים באמצעות כוסות חד פעמיות. בתחנה קיים ארון ציוד המיועד עבור העצורים. בביקור עלה כי הציוד ניתן לעצורים בכפוף לבקשה מצדם, ואלו אינם מיודעים בדבר זכותם לקבל את הציוד. כך, במהלך הביקור פגשו המבקרים הרשמיים בעצור אשר מסר כי לא זכה להחליף בגדים, להתקלח ולצחצח שיניים במשך שלושה ימים.

בסניגוריה אומרים כי התמונה שעולה מהדוח היא קשה ומדאיגה ביותר לפיה משטרת ישראל אינה מספקת תנאים הולמים להחזקתם והלנתם של עצורים למשך יותר משעות ספורות, וזאת בניגוד לחוק, ומובילה אותם בין בתי מעצר ותחנות משטרה, שלא לצורך. הממצאים מצביעים על כך שכליאתם והובלתם של עצורים בתחנות המשטרה, מפשיטה מהם את כבודם כבני אדם; פוגעת קשות בזכותם לעמוד על חפותם ולזכות להליך הוגן; תוך יצירת סכנה בריאותית לחייהם של העצורים המוחזקים ימים ארוכים ללא נגישות מידית לטיפול רפואי שוטף.

בחלק מהתחנות נמצא כי עצורים מוחזקים לאורך שעות ארוכות ואף לאורך יממות בתאים המיועדים לשהייה קצרת טווח בלבד. בתאים אלו ספסלים צרים בלבד, ואין בהם תשתיות הכרחיות לצורך הלנה של עצורים. כך, באחת התחנות נמצא כי עצורים נאלצו לישון על רצפת התא, ללא מזרנים וכלי מיטה, כאשר נעליהם משמשות להם ככריות. בתחנה אחרת פגשו המבקרים הרשמיים בעצור כבן 65 אשר נאלץ לישון על הרצפה החשופה.

עוד עולה מהדוח כי חלוקת המזון לעצורים בתחנות אינה מוסדרת, כך שהשוטרים בכל תחנה נאלצים למצוא פתרונות נקודתיים, לעיתים תוך רכישת מזון לעצורים מכספי התחנה או מכיסם. במצב דברים זה, נתקלו המבקרים הרשמיים בתלונות מצד עצורים על כך שלא קיבלו מזון ושתייה לאורך שעות ארוכות, ובמקומות אחרים נקצבו לעצורים מי שתיה בכמות שאינה מספקת.
כמו כן, רבים מתאי המעצר והשהייה מלוכלכים, ושוררים בהם צחנה ומחנק אשר הקשו על השהות בהם. בנוסף, נמצאו ליקויים שונים הנוגעים לתאי השירותים והמקלחת, בהם היעדר הפרדה מספקת בין התא לשירותים באופן הפוגע פגיעה קשה בפרטיות העצורים והיעדר גישה לשירותים למשך שעות ארוכות.

לאור הממצאים הקשים והפגיעה חסרת התקדים בזכויות העצורים, הסניגוריה הציבורית סבורה כי למשבר קשה זה קיים פתרון אחד ויחיד – הפסקה לאלתר של החזקתם של עצורים בתחנות משטרה וטלטולם ברחבי הארץ בחיפוש אחר מקום לינה.
“יש ליצור באופן מידי את התנאים שיפחיתו את העומס הקיים במתקני שב”ס באמצעות צמצום דרסטי בכליאה המיותרת הנפוצה בישראל והימנעות מראש ממעצר באמצעות הסתמכות על הסמכות לשחרר חשודים לחלופת מעצר בערובה”, נמסר בהודעתה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

החל מאוגוסט: שינוי משמעותי בקרב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל

יו”ר ועדת הכלכלה דוד ביטן קורא להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות להתקנת לוחית זיהוי. ביטן אמר את הדברים בדיון מעקב שכינס, לקראת הכניסה לתוקף של חובת התקנת לוחית הזיהוי ב-1 באוגוסט; משרד התחבורה: בחודש הבא נגיש לאישור הוועדה את תקנות הקנסות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן