כבישי פרדס חנה למירוץ הלילה נסגרו מוקדם והתושבים זעמו: "יוצרים עוד פקקים על חשבוננו"

בדיקת מגדלור ניוז מגלה כי דרישות האבטחה של האירוע הורחבו השנה לעומת שנה שעברה, והכל ימים ספורים לפני המירוץ. המשטרה: "בוחנים כל אירוע תוך שמירה על ביטחון המשתתפים"

תלונות של תושבים ובעלי עסקים בפרדס חנה-כרכור בעקבות מירוץ הלילה ה-2 שהתקיים השבוע (שלישי, 25.10) במושבה. הרשת החברתית הוצפה על ידי תושבים רבים שזעמו על חוסר הארגון וההתנהלות הלקויה לטענתם סביב המרוץ. אחד התושבים אף שיתף פוסט של בעל עסק מקומי, שנאלץ לסגור את העסק מוקדם מהרגיל בשל האירוע.

ואולם, בדיקת "מגדלור ניוז" מול הגורמים השונים מגלה כי דווקא הייתה זו המשטרה שהעמידה תנאים מחמירים לקיום המרוץ, בעיקר סידורי אבטחה גדולים מהרגיל, כל זאת ימים ספורים לפני קיומו, מה שלא איפשר שינוי במירוץ. המירוץ התקיים כמתוכנן וצירים מרכזיים נסגרו מוקדם מהצפוי – מה שגרם לעומסים.

התושבים, זעמו בכל יום המרוץ על המצב ואף האשימו את הרשות המקומית ב"התעללות": "מתעללים בתושבים, במקום לפתור את בעיית הפקקים, יוצרים עוד פקקים על חשבוננו", כתב אחד ואחרת הוסיפה: "למועצה לא באמת אכפת מכם וגם לא מאר התושבים, מספיק לגלול בקבוצות האזור בפייסבוק כדי להבין כמה עוול נגרם בעקבות הטמטום הזה". "לא מעניין אף אחד, תשלם ארנונה ותשב בבית" כתב אחר.

צילום מסך

בפוסט נוסף, ציין תושב שאין לו אפשרות לחזור הביתה מהעבודה בגלל האירוע והפקקים שייצר. "פרד חנה כרכור אדומה! איך אמורים לחזור הביתה מהמשרד? כבוד ראש המועצה – אשמח לעצתך" כתב. התגובות הנסערות לא אחרו להגיע: "חלם שובר שיאים מה שקורה היום, אני מקווה שהעומדים בפקקים יזכרו את היום הזה טוב טוב בבחירות" כתבה אחת. אחרת הוסיפה: "מי הדגנרט שאישר את הקטסטרופה הזו? צריכים מיד לפתוח את הצירים!"

בפוסט אחר ציינה תושבת: "תכלס מתבקש היה לעמוד ולמחוא לרצים כפיים, אך הוציאו לנו אך הרוח מהמפרשים. היה אפשר אחרת…" כתבה וצירפה סרטון של הרצים. אחד המגיבים לפוסט ענה כי: "הפקקים הם בלתי נתפסים… מאות ילדים מהחינוך המיוחד נתקעו בפקקים סתם פשוט סתם!!! ממש חכם היה לסגור את פרדס חנה בשביל מרוץ מיותר". כאשר אחת המגיבות ציינה כי פרדס חנה-כרכור הופכת לתל אביב, השיב לה תושב אחר כי היא טועה שכן: "בתל אביב לא סוגרים עיר בבוקר בשביל מרוץ בערב, ולא עורכים מרוצים באמצע השבוע…".

עם זאת, היו גם מי שהגנו על המועצה. כך למשל כתב אחד המגיבים: "מוגזם העליהום על המועצה. מניסיוני בהפקות סגירת הרחובות מתבצעת בהנחית המשטרה והמועצה אמורה ליישם זאת על מנת לקבל אישור למירוץ. נראה לי שקל יותר להאשים את ראש המועצה  בכל תחלואה שקיימת ביישוב הגיע הזמן גם לפרגן למועצה שמדביקה פערים של עשרות שנים אם זה בתשתיות ועוד".

מי שעוד העבירו ביקורת על המועצה הם חברי מועצה, בניהם גם מ"מ וסגן ראש המועצה יואב קעטבי. במכתב ששלח לראש המועצה הגר פרי יגור הוא כתב: "מאתמול בבוקר לא הפסקתי לקבל מאות פניות מתושבי היישוב עם  תלונות והערות  על המרוץ שהתקיים אתמול בלילה. אין לי בעיה עם מרוץ ואני תומך בספורט ובתרבות פנאי אבל כפי שאמרו וכתבו לי מאות  תושבים, תרבות פנאי לא יכולה לבוא על חשבון אחרים.

"אירוע כזה חייב להתנהל בחוכמה, בתכנון, עם אנשי מקצוע המכירים ומבינים את המגבלות, תוך הקטנת הסבל לתושבים והקטנת הפגיעה במסחר למינימום אפשרי. הארוע הזה היה לצערי כשלון מביך.

"אני לא יודע מי תיכנן וניהל את האירוע אך ניכר כי בתכנון איש לא נערך לפגיעה בתושבי וביישוב ואם אני טועה והמועצה נערכה וזאת הייתה התוצאה הרי שמדובר בניהול חובבני. אין זאת הפעם הראשונה שאני מלין על התנהלות חובבנית והגיע הזמן שכולנו נפנים, לא מדובר כאן בתנועת נוער, אנו משפיעים על חייהם של אלפי תושבים ולמרבה הצער השרות שהם מקבלים לא עומד בשום קריטריון שתושבינו ראויים לו. אני פונה בדרישה כי שום אירוע, בוודאי בסדר גודל כזה לא יתקיים מבלי שיהיה תכנון מפורט ומבלי שהוא יוצג לנבחרי הציבור והם יידעו מה תהיה הפגיעה בתושבים וכיצד ממזערים אותה".

ואולם, על אף הביקורות, נראה כי החצים אמורים להיות מופנים דווקא למשטרת ישראל. מבדיקת "מגדלור ניוז" עולה כי ימים אחדים בטרם האירוע, דרשה המשטרה לעבות את מערך האבטחה במרוץ וכן קבעה כי הצירים המרכזיים ייסגרו עוד משעות הבוקר – על אף שהמרוץ התקיים בכלל בערב.

מבדיקת "מגדלור ניוז "נודע כי בניגוד למירוץ בשנה שעברה, אז נדרשה כמות אבטחה פחותה, השנה הציבה המועצה מאבטחים רבים ובשילוב כוחות השיטור הגיע המספר ל-200 כוחות אבטחה. כמו כן, גם נושא הגידור סביב האירוע הוגדל בהנחיית המשטרה – מקילומטר אחד של גדרות בשנה שעברה – ל-3.5 ק"מ גדרות השנה, מה שהוסיף לעומס.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת במהלך כל ימות השנה לאפשר את קיומם של אירועים המוניים, בהם אירועי תרבות, ספורט, פסטיבלים שונים, מסיבות ועוד. כל בקשה לקיום אירוע נבחנת על ידי הגורמים המקצועיים במטרה לאפשר את קיומו תוך שמירה על ביטחון המשתתפים הצפויים ליטול בו חלק. בניגוד לנטען, גם באירוע זה ביצעה המשטרה תיאום מול הרשות המקומית ונתנה את הנחיותיה לקיומו של המירוץ. למרות העומסים שנוצרו במקום, פעלו השוטרים ברגישות ושיקול דעת במטרה להקל על התושבים. משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיומם של אירועים, אולם לא תתפשר על בטחונו ושלומו של ציבור המשתתפים ותנקוט בכל הצעדים הנדרשים מכוח החוק".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן