Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תלמידים מבית ספר “כרמים” בבנימינה פיתחו מוצר להצלת חיים בכביש – וזכו בפרס החדשנות והיצירתיות

תלמידים מבית ספר “כרמים” בבנימינה פיתחו מוצר להצלת חיים בכביש – וזכו בפרס החדשנות והיצירתיות

התלמידים פיתחו אפליקציה הגורמת לכיבוי המסך הנייד בעת חציית הכביש של הולכי רגל, ובכך להוסיף למודעות משתמשי הדרך למתרחש בה

תלמידי כיתה ט’ מבית הספר “כרמים” בבנימינה זכו בתחרות האזורית במקום הראשון, ובתחרות הארצית בפרס החדשנות והיצירתיות מטעם “יזמים צעירים לישראל” על פיתוח מוצר שנועד להציל חיים בכביש.

“יזמים צעירים ישראל” הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם במתכונתו הנוכחית בשנת 1998 על ידי אלה גליל. הארגון עוסק בחשיפתם של צעירים לעולם העסקים והיזמות,  מאפשר להם להתנסות בו ומסייע להם בהבנתו.

במהלך השנה, התלמידים מתנסים במחזור חיים מלא של חברה עסקית משלהם – החל משלב גיוס ההון ראשוני, גיבוש הרעיון למוצר או שירות, מינוי בעלי תפקידים, פיתוח, ייצור, שיווק, פרסום ומכירות ועד לפירוק החברה וחלוקת רווחים. המוצרים והשירותים הם פרי יוזמה, תכנון ופיתוח של התלמידים במסגרת חופשית של מודל תעשייתי.

במסגרת שיעורי הבחירה בחטיבת הביניים, אותם מובילה אורנה לוי, סגנית המנהל, יכולים התלמידים לבחור להשתתף בפרויקט, אותו מלווה ומנחה אדם מרכזי מעולם העסקים המקדיש את זמנו בהתנדבות. כאן, מדובר באב לתלמיד בחטיבת הביניים – אריאל סטרהובסקי.

קבוצת היזמים הצעירים בשנה זו פיתחה מוצר שמטרתו להציל חיים בכביש באמצעות מניעת שימוש במסכים ניידים ובעיקר, טלפונים ניידים בעת חציית הכביש.

התלמידים הקימו חברה בשם SIGMA לפי הנחיות שקיבלו מהמנחה העסקי ופיתחו את המוצר ששמו הוא HeadsUp . מדובר באפליקציה הקולטת תדר משרתים ובעזרת התדר תגרום לכיבוי המסך הנייד בעת חציית הכביש. הרעיון הוא שהמשדר יותקן ליד מעברי חצייה ובצמתים הראשיים, ישדר תדר רציף וברגע שהמכשיר הנייד ייכנס לטווח של התדר, האפליקציה תקלוט אותו ותכבה את המסך ובכך תציל חיים.

צילומים: דוברות המועצה

בנוסף למוצר התבקשו התלמידים ליצור פלטפורמה חברתית, שמחברת בין בני הגיל השלישי לדור הצעיר. רחלי חמסרקי והחברים פתחו קבוצת פייסבוק בשם “מתכונים – סבוש סבתוש”, שבה גם מבוגרים וגם צעירים יוכלו להעלות מתכונים שעוברים כחוט השני במהלך הדורות במשפחות וניתן לשמרם.

כשנשאלו התלמידים מה הפיקו מהשתתפות בתכנית, שיתפו ואמרו שעבודת הצוות התחזקה, כישורי הדיבור וההצגה מול קהל השתפרו פלאים, החשיבה העסקית היצירתית התחדדה, והעמידה בלוח זמנים צפוף הוציאה מהם תכונות שלא ממש היו מודעים לקיומן.

ולגבי שאיפות לעתיד, החברים מקווים להפיץ את המוצר ולשם כך הם זקוקים למומחים בתחום העסקי, הטכנולוגי, מימון כספי של משקיעים, כל זאת יעזור להם להציל חיים.

12 תלמידי הפרויקט, כולם מכיתה ט’ בבית הספר “כרמים” הם מאיה מידן- מנכ”לית החברה; איתי זיוון- מנהל כספים ראשי; ריף גולד-מנהל טכנולוגיות; עלמה אשל- מנהלת שיווק; עלמה מילמן- מנהלת פרסום; רחלי חמרסקי- ראש פרוייקט “סבוש וסבתוש”; יאיר קליין- מנהל אב טיפוס; ליהי אמסלם-מנהלת מדיה חברתית; עמרי לרנר- מנהל פיתוח; אהד מידן- גזבר; רוני שיריזלי- מתעדת; רעות אוסטשגא- מתעדת.

במועצה בירכו והתרגשו מהתלמידים וציינו: “גאווה גדולה לנערים, להוריהם ולכולנו במושבות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן