Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הבשורה המשמעותית לתושבי נחלת ז’בוטינסקי בבנימינה בנושא נחל תנינים וכביש 652

הבשורה המשמעותית לתושבי נחלת ז’בוטינסקי בבנימינה בנושא נחל תנינים וכביש 652

בחורפים האחרונים, וכל שכן בחורף הגשום האחרון, נסגר כביש 652 לתנועת רכבים עקב הצפתו על ידי מי נחל תנינים | הצפות אלו נגרמו מכך שמעבר נחל תנינים מתחת לכביש בנימינה - זכרון יעקב (כביש 652), לא מסוגל להעביר את כל המים בזמן סערה

ביוזמת רשות ניקוז ונחלים כרמל והמועצה המקומית בנימינה גבעת עדה אושר קידום תכנון להרחבת מעבר המים של נחל תנינים בכביש 652 – למניעת הצפות בכביש. 

יו”ר רשות ניקוז ונחלים כרמל  אריה שרון, אמר שמדובר בבשורה אמיתית לתושבי המרחב, “אלה הנוסעים בכלי הרכב והולכי הרגל,  ובמיוחד לתושבי נחלת ז׳בוטינסקי הסובלים מכך רבות, כל אימת שיורדים גשמים עזים. אנו נפעל מול חברת נתיבי ישראל וכלל הגורמים על מנת לוודא כי התכנון, ובעיקר הביצוע, יבוצעו בהקדם. אני מתחייב כי רשות הניקוז בתקופת כהונתי לא תרפה מהנושא עד למימוש ההתחייבויות שניתנו על ידי נתיבי ישראל להסדרת הנושא”.

עוד אומר שרון: “אנו מודים לכלל השותפים – מועצה מקומית בנימינה -גבעת עדה ולחברי ראש המועצה היוצא איתי וייסברג שהנושא הדאיג אותו מאד, וכן לחברת נתיבי ישראל שמקבלי ההחלטות בה הבינו את חשיבות הפרויקט. רשות ניקוז ונחלים כרמל תוסיף ותפעל לשמירה על בטיחות כלל תושבי המרחב בנחלים ובאגניהם”.

בחורפים האחרונים, וכל שכן בחורף הגשום האחרון, נסגר כביש 652 לתנועת רכבים עקב הצפתו על ידי מי נחל תנינים. הצפות אלו נגרמו מכך שמעבר נחל תנינים מתחת לכביש בנימינה – זכרון יעקב (כביש 652), לא מסוגל להעביר את כל המים בזמן סערה. לכן, בזמנים אלו ,של ספיקות גבוהות בנחל תנינים, משמש הכביש כסכר. המים שנחסמים מציפים את השדות, וכאשר המפלס ממשיך לעלות, מוצף הכביש ונסגר לתנועה.

למרבה המזל בחורף האחרון הנזקים מהצפות אלו לא היו רבים, אך בעבר אירעו מקרים חמורים לרבות טביעת תושב בנימינה למוות בעקבות הסכר שיוצר הכביש.

רשות ניקוז ונחלים כרמל ומועצה מקומית בנימינה – גבעת עדה, התריעו ופנו פעמים רבות   לחברת נתיבי ישראל בדרישה כי תרחיב את מעבר המים מתחת לכביש, שאינו מותאם לכמויות המים הזורמות בנחל בימות הגשמים, כל שכן  שאינה מותאמת לתכנית הנחל שקודמה על ידי רשות הניקוז ואושרה לאחרונה על ידי מוסדות התכנון.

קראו גם >>
בגלל “על האש”? לוחמי אש הוקפצו להשתלט על שריפת קני סוף ליד נחל תנינים
משבר האקלים ונחל תנינים: רשות ניקוז ונחלים כרמל יוצאת לפרויקט חדש
המאבק נגד כביש שיפגע בנחל תנינים בבנימינה: “יש חוות דעת שטוענת שהכביש אינו נחוץ כלל”

בעקבות פניית רשות הניקוז והנחלים ומועצה מקומית בנימינה –  גבעת עדה התקבל השבוע אישור לקידום תכנון הרחבת מעביר המים של הנחל בכביש 652, על מנת למנוע את הצפתו. מנכ”ל הרשות אייל שני הוסיף כי במקביל לתכנון המקודם על ידי נתיבי ישראל, תחל הרשות , עוד הקיץ, בביצוע עבודות להסדרת מקטעים מסוימים מהנחל,  בכדי לצמצם עוד יותר את אפשרות הגלישה. | צילומים: רשות ניקוז ונחלים כרמל

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האם פרויקט “מחיר מטרה” באור עקיבא וברחבי הארץ מוטה לטובת בנייה למגזר החרדי?

על פי תחקיר באתר “מידה”, מכרז על 166 יחידות דיור במסגרת פרויקט “מחיר מטרה” פורסם לפני כשנתיים אך חוברת המכרז מעולם לא פורסמה | גם חוברת מכרז אחר של 405 יחידות דיור בעיר לא פורסמה, למרות שמדובר במכרז משנת 2021

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן