Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

צפו: הכתב אורן אהרוני מ”כאן 11″ חזר לאור עקיבא | “משרד הפנים לא ממהר לטפל בבעיות” [וידאו]

צפו: הכתב אורן אהרוני מ”כאן 11″ חזר לאור עקיבא | “משרד הפנים לא ממהר לטפל בבעיות” [וידאו]

חצי שנה לאחר הכתבה המטלטלת על מצבה של עיריית אור עקיבא, שבו צלמי כאן 11 למסדרונות העירייה * ראש העיר אדרי סירב להשיב על שאלות * בבניין העירייה ביקשו מהכתב לצאת החוצה * העירייה: "אנו נמצאים בחצי שנה האחרונה בהליך התייעלות והשמת תוכנית הבראה"

כחצי שנה לאחר פרסום הכתבה המטלטלת על עיריית אור עקיבא ב”כאן 11″, שודרה אמש (שני) כתבת המשך של אורן אהרוני על מצבה העכשווי של אור עקיבא וכן ביקורת על משרד הפנים ושרת הפנים איילת שקד בנעשה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ ובפרט באלה שהתגלו בשנים האחרונות פרשיות לחשד לשחיתות. בתחילת הכתבה, נראה אהרוני סמוך לבניין העירייה, כשהוא שואל תושב: “איפה ראש העיר? בפנים?”, ואותו תושב עונה לו: “קודם נדע מי ראש העיר”. בהמשך מתקשר אהרוני לראש העיר יעקב אדרי, מי שנעצר ושוחרר תוך הגבלת סמכויותיו לפני כשנה וחצי, בפרשה שגרמה לסערה בעירייה.

“רציתי לראיין איתך, לדבר איתך על מה השתנה מאז שעשינו פה את הכתבה האחרונה”, אומר אהרוני לאדרי. “אני לא מתראיין, אני מצטער”, משיב אדרי. “תשמע”, מקשה אהרוני, “הוועדות לא עובדות, מנכ”ל אין לך…”, ואדרי משיב: “מנכ”ל בוחרים מחר”. אהרוני ממשיך: “ראיתי שאתה מבקש מענקים והלוואות, 50 מיליון מהמדינה”. אדרי משיב: “יש ממלא מקום, אלי אנקונינה יענה לך על הכל”. אהרוני: “מה זה ממלא מקום? אתה לא ראש העיר כרגע?” ואדרי משיב: “אני ראעש העיר, כן. תודה לך” – ולאחר מכן השיחה מתנתקת.

// ראש העיר אדרי. סירב להשיב על שאלות

אהרוני מציין בכתבה כי “באור עקיבא יש חשב מלווה כבר 18 שנים כי הגירעון מצטבר. ועכשיו הם מבקשים הלוואה מהמדינה. כלומר, כולם משלמים על זה”.
בהמשך, נכנס אהרוני לבניין העירייה, שאל אם אנקונינה נמצא, אם המנכ”ל נמצא ואם הדובר נמצא. העובדים שלא רצו להתראיין, סגרו בפניו את הדלתות וביקשו ממנו לצאת מהבניין כי נכנס ללא אישור.

במענה לשאלה, ציין חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, אברהם כהן כי כל הליקויים שאותרו בדוחות מבקר העירייה בין השנים 2017 ל-2021 לא תוקנו.

בהמשך, במהלך כנס, שאל אהרוני את שרת הפנים איילת שקד על חוסר התפקוד לכאורה של המשרד במענה לפניות בנוגע למצב הרשויות המקומיות בישראל. “אתה מעלה טענות חסרות בסיס”, השיבה השרה שקד.

משרד הפנים מסר בתגובה לכתבה: “מצבה של עיריית אור עקיבא מוכר ומטופל, והרשות המקומית נמצאת במעקב ופיקוח צמוד ושוטף של משרד הפנים”.

מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה לכתבה ב”כאן 11″: “העירייה נמצאת בחצי שנה האחרונה בהליך התייעלות והשמת תוכנית הבראה בשיתוף וליווי של משרד הפנים. וזאת, כדי לעלות על דרך המלך. תוכנית ההבראה כוללת 49 אבני בוחן, בניהם, העברת תקציב 2022, מעבר לתאגיד מים עירוני, תוכנית התייעלות כח אדם, ביצוע דו”ח חריגות שכר, מעבר לחברת גביה חיצונית ועוד. עם התנעת תוכנית ההבראה, יצאנו לדרך לשיקום הרשות ושיפור השירות לתושב כנגזרת ישירה.

“בסוף התהליך, בשנת 2024, אנו מקווים ומייעדים להגיע לאיזון תקציבי, מה שלא נעשה במשך שנים רבות, ובכך לסיים את שירותו של החשב המלווה ברשות.
נציין, כי עם השנים, החשבים המלווים מטעם משרד הפנים, לא הצליחו גם הם להביא לאיזון תקציבי רציף, ולכן בשיתוף יחד הוחלט על יציאה לתוכנית ההבראה. ממצאי דוחות הביקורת משנים קודמות, שימשו את הנהלת הרשות לצורך שיפור תהליכי העבודה וזאת במסגרת וכחלק מתוכנית ההבראה.

“עוד ציין, כי בתקופה זו, העירייה נערכת לקליטת תושבים חדשים, בכמות מוכפלת מסך תושבי העיר כיום, וזאת במסגרת התפתחות ותנופת העיר בשכונת אור-ים, שכונת נחל עדה ופרוייקטים של התחדשות עירונית. וכך, ככל שגדלה העיר גדלים הצרכים וגדל הביקוש לעזרת משרד הפנים להבראת הרשות באופן מהיר, יעיל ומשותף עם הנהגת העיר.

“בנוגע לאיוש תפקידים, במסגרת תכנית ההבראה משרד הפנים מונע מהעירייה לאייש חלק מהתפקידים, למשל, דובר רשות, כיום, ממונה על תחום ההסברה לתושב, עובד עירייה המבצע את התפקיד בהתנדבות ובאופן זמני ובנוסף לתפקידו העבודתו העיקרית בארגון. מנכ”ל עירייה חדש אושר על ידי מועצת העיר, מחלקת הגביה מנוהלת עד כניסת החברה החיצונית על ידי מ”מ מנהל המחלקה, גזבר העירייה עודנו מתפקד ומנהל את האגף ומערכך הפיננסי של העירייה במקביל ליציאה למרכז לקליטת גזבר חדש.

“לגבי הוועדות נבהיר, כי חברי המועצה מעדיפים בעת הזו להתרכז בעשיה ממש, אם פורמאלית במסגרת תיקים שהואצלו להם ואם באופן לא פורמאלי. נכנסים תחת האלונקה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן