Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

העררים נגד הכפלת מסילות הרכבת נדחו: רכבות של 250 קמ”ש יטוסו בין ת”א, בנימינה וחיפה

העררים נגד הכפלת מסילות הרכבת נדחו: רכבות של 250 קמ”ש יטוסו בין ת”א, בנימינה וחיפה

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה השבוע את העררים שהוגשו על התוכנית להכפלת מסילות החוף של רכבת ישראל משפיים, דרך בנימינה לחיפה, ובכך שמה סוף לסאגה ארוכת-שנים של הליכי התכנון * התוכנית תביא לקיצור זמן הנסיעה - אך גם לפגיעה בערכי טבע

ועדת משנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, החליטה (11.6) לדחות את העררים שהוגשו על החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחוף), ולאשר את התוכנית להכפלת מסילת החוף משפיים, דרך בנימינה עד לתחנת חוף הכרמל בחיפה (תת”ל 65א).

תוכנית תת”ל 65א, ביוזמת רכבת ישראל, נועדה לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף כרמל לשפיים. מדובר באחת מהתוכניות החשובות ביותר לשדרוג השירות הרכבתי ולשיפור וייעול מערך התחבורה הציבורית. התוכנית כוללת הוספת מסילות בנוסף למסילות הקיימות, על מנת לאפשר הגדלת קיבולת הנסיעה ושיפור מהירות הנסיעה במסילת הברזל (במהירות של כ-250 קמ”ש) המהווה את השדרה המרכזית של רשת המסילות הארצית, ודבר שיקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לחיפה לחצי שעה בלבד.

צילום: רכבת ישראל

הכפלת המסילות נועדה להתאים את התחבורה הציבורית לביקושים הצפויים ולעודד את הגברת השימוש בתחבורה ציבורית וכן את שיפור הבטיחות לאורך הקו, תוך הסדרת הפרדות מפלסיות.

הוועדה אישרה את התכנית כבר בחודש דצמבר 2022, אך לא ניתן היה לאשרה בממשלה כיוון שנגד התוכנית הוגשו שבעה עררים. בחודש אפריל 2023 נערך דיון ארוך בעררים אותם הגישו העוררים שהנתגדו לתוכנית המוצעת והציעו חלופות, שכאמור נדחו ובכך התוכנית אושרה ותצא לדרך. בוועדה ציינו כי חלק מהעררים נדחו בגלל חשיבות התוכנית, והעלות העצומה למשק בכל יום שתוכנית זו לא מתאשרת.

באשר לפגיעה בסביבה החופית – קבעה הוועדה כי “הפוטנציאל לפגיעה בסביבה החופית נמוך בחלופה זו בהשוואה לחלופות אחרות ולכן, גם מבחינה זו ולנוכח חשיבות השמירה על הסביבה החופית, החלופה המופקדת היא החלופה המתאימה. החלופה המופקדת פוגעת אמנם בסביבה החופית אך זאת בשטח שחלקו כבר מופר, תוך מציאת איזונים ראויים ובהם העברת חלק מהתוואי במנהרה. הנחיות הולחוף כפי שניתנו בשתי החלטותיה, מיטיבות עם התוכנית ומצמצמות את הפגיעה. לפיכך, החלטנו לדחות את הערר ים שבפנינו”.

תת”ל 65א מתייחסת כאמור חלק שבין בנימינה ועד תחנת חוף הכרמל בחיפה, בעוד שתת”ל 65ב’ מתייחסת למעבר מסילות הרכבת מתחנת הכרמל ועד לב המפרץ. חלקה השני של התוכנית נוגע ישירות לפיתוחה של חיפה, והאפשרות לסילוק המסילות מקו החוף. בעקבות אישור התכנית היום, תעבור התכנית לאישור הממשלה, ואז תובא לרשות הרישוי הארצית במינהל התכנון, שכבר ערוכה לקידום ליווי ואישור הביצוע.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
heem
heem
03/08/2023 19:45

סוף מעשה במחשבה.
כל תווי המסילה היה צריך להיות במנהרה.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

כתב אישום נגד צעיר מאור עקיבא ו-4 נוספים שתקפו באלימות קשה אוהד במשחק כדורסל

על פי החשד, לאחר סיום משחק כדורסל באולם היכלי שלמה ביום 23.3.24 בין הפועל תל אביב להפועל חיפה, חזרו מספר אוהדים לתוך האולם, כשחלקם רעולי פנים והיכו אוהד מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במוטות, חגורות, וחפצים שונים | האירוע זיעזע את המדינה

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן