מגדלור ניוז

משפטו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן נפתח ביום חמישי שעבר (24.2) בבית משפט השלום בחיפה, בפני השופטת אורית קנטור. כזכור, באוקטובר 2021, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה את כתב האישום נגד גנדלמן – עבירות שבוצעו לכאורה בתקופה שמאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018. האישום מייחס לו עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים.

כבר עם פתיחת הדיון טענו פרקליטי גנדלמן, עו”ד עמית חדד ועו”ד ליאור אפשטיין, כי הם לא קיבלו את החומרים המלאים, למשל צילומים המשמשים כראיות הליבה בתיק.

“אנו מבקשים להזדרז ולהעביר לנו את החומרים כמה שיותר מהר”, אמר עו”ד חדד, “הדבר החמור יותר כי הבנתי שהצילומים לא בידי הפרקליטות. מה שמלמד שהוגש כתב אישום מבלי שחומרים מהותיים היו בידי המאשימה….אנו צריכים לקבל את רשימת חומרי החקירה המסודרת, צווים שחסרים, יש משמעות לדברים האלה, אנו מסכימים לגישור”.

המשפט מתנהל נגד גנדלמן ונגד אברהם אפפלו. עורכת דינו הצטרפה אל עו”ד חדד בבקשה לקבל את החומרים על אף שחלקו בכתב האישום של אפללו קטן יותר.

את המדינה ייצגו עו”ד אורי ברייסמן ועו”ד נוגה גליקשטיין שחורי. הם טענו כי חומרי החקירה נשלחו ברובם המכריע ולגבי הצילומים – התקבלה פנייה רק בשבוע שעבר. “אבדוק ואם חסר – אספק בהקדם”. בעניין הגישור ציינו כי הנושא ייבדק וכי הם מבקשים שהתיק יקודם במסלול הרגיל בשלב זה – הקראת כתב האישום וניהול דיוני המשפט עצמו.

בהתאם לכך החליטה השופטת קנטור לדחות את דיון ההקראה ל-14 באפריל 2022. “ככל שתהיה מחלוקת לעניין עיון בחומר חקירה יש להגיש בקשה עובר למועד זה. עד אותו מועד יביאו הצדדים את עמדתם לעניין קיום הליכי גישור בפני מותב זה”.

.

.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן