Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

“זו מערכת הבחירות הכי גועלית שהייתה אי פעם באור עקיבא”: בחזרה אל יממת הבחירות של 2013



צילומים: מערכת מגדלור ניוז, 2013

חששות, איומים ואמוציות: הבחירות לרשויות המקומיות באור עקיבא החלו בקול תרועה רמה לפני 5 שנים בדיוק – ביום שלישי 22.10.13. קדמה להן מערכת בחירות אמוציונאלית, ארבעה חודשים אינטנסיביים של מסרים, אהבות, נאצות, כינוים פיקטיביים ברשת הפייסבוק ומעל הכל אמור- עננה כבדה מחשש לאלימות.

מהשעה 7:00 בבוקר החלו להגיע תושבים ולהצביע בבחירות. בקלפיות במתחם עתידים-חנה סנש ובמתנ”ס אור עקיבא נרשמה תנועה ערה במיוחד של קהל. מטות המועמדים הציבו בסמוך למרכזים אלה דוכנים וניסו לדרבן תושבים להציע עבורם. במרכז הפיס בשכונת שז”ר נרשמה תנועה דלה יותר מהמרכזים האחרים וגם שם הוצבו דוכנים.

המועמד לראשות העיר, יעקב אדרי, הצביע מוקדם בבוקר. “אני חושב שזה יום חג לאור עקיבא, האווירה היא טובה, כולם באים ובוחרים”, אמר אז מי שייבחר בסופו של אותו יום לראש העירייה. “בסופו של יום הבוחר יכריע. דקה אחרי הבחירות כולנו משפחה אחת גדולה ונעבוד ביחד למען אור עקיבא”.

המועמד השני באור עקיבא, שמחה יוסיפוב – ראש העיר המכהן באותן הבחירות, הגיע להצביע בסביבות השעה 10 בקלפי במתחם עתידים. “ההרגשה היא טובה, אנשים יודעים מה לבחור, החליטו את החלטתם ויעשו החלטה נכונה. חבל שיש אנשים שמנסים לשכנע ברגע האחרון, זה לא הולך ולא כדאי. בעזרת השם אני יבחר ואני אקרא לכולם לבוא לקואליציה, אור עקיבא מאוחדת עם עשייה בקדנציה האחרונה עם התפתחות עיר כמו שמעולם לא הייתה. אפשר להמשיך את העשייה הזו בנשמה ובאהבה”.

מרים אברמוב, שהתמודדה מטעם מפלגת “התנופה”, לא הסתירה את התרגשותה מחוץ למתחם “עתידים. “ההרגשה נהדרת ומקסימה וכך היה גם אתמול, ביום לפני הבחירות”, אמרה ל”מגדלור”, “אני מקווה לדריסת רגל בפוליטיקה ולכמה שיותר מנדטים עבור “התנופה””.

ראש רשימת “לב”, אברהם כהן, סיפר על הרגשתו ולא חסך בביקורת על מערכת הבחירות באור עקיבא: “הלכתי לישון מוקדם מאוד, 22:30, כדי שאוכל להחזיק כל היום. ההרגשה טובה מאוד ואני מקווה שאנשים יבואו לקלפי להצביע כי אנשים כבר עייפים מכל מערכת הבחירות המתישה שעברה עלינו. זו מערכת הבחירות הכי גועלית שהייתה אי פעם, נכנסנו לדברים אישיים שלא אמורים להיות. לתפסתי, הבחירות זה מקום שאנשים באים עם רצון לתרום ולא אחד נגד השני והשמצות. מחר אני לא יודע איך אנשים יסתכלו אחד על השני. שמח שרשימתנו הוכיחה בגרות במשך כל המערכה”.

התושבת המעורבת אילנית חפוטה אמרה: “ההרגשה טובה אך מבולבלת. אתמול בלילה היה בלאגן. אני אישית בחשש שאנשים ישכחו שזה רק יום בחירות. אחר כך אנחנו צריכים להמשיך לחיות בעיר הזאת. אני רואה
איומים, ואסמסים והסטות. אני התחבקתי עם כל המחנות על מנת לשמש דוגמה בתקווה שכולם ילכו בדרכי”.

“ההרגשה מעולה, כל הצוותים במקום שלו, כל אחד יודע מה להצביע גם לראשות וגם לחברות”, אמר בהתרגשות ראש רשימת “עתיד בטוח”, יוסי כדורי. “המטרה שלנו היא להכניס את גולן (מסיקה) עם אופציה למנדט שלישי. לגולן יש יומהולדת היום והחגיגה ב-12 בלילה במטה שלנו תהיה גדולה איתו ועם התוצאות. יש בורא עולם והוא נותן לכל אחד מה שמגיע לו”.

באותו היום דווח כי בקלפי במתחם “עתידים”, נעלמו לכאורה בבוקר כ-400 פתקים מאחת הקלפיות של רשימת “ביחד”. הדבר התגלה לאחר שמשקיפה מטעם הרשימה גלתה על כך מאחורי הפרגוד. הפתקים הושלמו בזריזות בכדי למנוע תקרית בחירות נוספת.

ואחרי חצות: צהלה במטה “ביחד” – יעקב אדרי זכה בבחירות לראשות העירייה

יום הבחירות גם בעיר אור עקיבא הסתיים הרבה אחרי חצות של ה-23.10 עם בשורה חדשה לתושבים: ראש העיר הנבחר היה יעקב אדרי מרשימת “ביחד”. אדרי, גבר על ראש העיר המכהן מזה כעשור- שמחה יוסיפוב וזכה ב-52.45% מהקולות לעומת 47.56% להן זכה יוסיפוב.

תוצאות הקלפי האחרונה שהגיעה אל מטה “ביחד”, לפיה בקלפי 60 במרכז לקשיש גרף אדרי 227 קולות לעומת 167 של יוסיפוב, נתן את האות לחגיגה הגדולה. עשרות רבות של פעילים יצאו לרחוב בשירה וריקוד, צופרים במכוניות החרישו אוזניים ובוודאי גרמו לחצי מהעיר להתעורר בבהלה. אדרי נלקח אל בניין העירייה ומיד לאחר מכן במסע ברחובות העיר. פתקים רבים וקונפטי הועף באוויר ואף נשמעה למרחקים אנחוות רווחה בקרב פעילים רבים, שעבורם הייתה מערכת הבחירות מסע מתיש ומורט עצבים.

“תודה לכל לוחמי האור שלנו ששפכו את כל יהבם ומרצם במערכת הבחירות הכל כך מורכבת ומטורפת שהתרחשה בעירנו”, כתב שלומי אבני (מספר 2 ברשימה דאז) לפעיליו ביום רביעי בבוקר, בכוחותיו האחרונים. “יישר כח על האמונה ועל המאבק העיקש וחסר הפשרות שהובלנו יחד וביחד. אני מזכיר לכולם שמה שקרה כאן בחודשים האחרונים מהווה הקדמה לחמש  שנים של עשייה. זכרו שמאתמול ב-עשר בלילה חזרנו להיות מחנה אחד של אחים ואחיות המעוניין רק בדבר אחד- טובת העיר.

“אין לי מילים לתאר את הערכתי הכנה והעמוקה והגדולה לכל פעיל ופעיל ובראשם מי שניצח על התזמורת- יעקב אדרי. אוהב כל אחד ואחת מכם ולא משנה מה היה הפתק בו בחר אתמול. עת להירגע, ליהנות מאווירת הניצחון במאבק שהוציא מכולנו כל טיפת יכולת וכישור הקיימת בנו. עת להשלים שעות עם המשפחה ששכחה איך אנחנו נראים, ובקרוב מאוד תגיע עת לחולל שינוי ולהוביל את העיר למקום טוב יותר. עייף ומותש, מאושר ולא מעכל, צרוד ולכן לא עונה לטלפון ובעיקר- מלא תקווה ואמונה”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן