Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הגזירה בוטלה: הכניסה של תושבי אור עקיבא לגן הלאומי בקיסריה תמשיך להיות ללא תשלום

הגזירה בוטלה: הכניסה של תושבי אור עקיבא לגן הלאומי בקיסריה תמשיך להיות ללא תשלום

לאחר הפרסום כי רשות הטבע והגנים תחל לגבות תשלום מתושבי אור עקיבא בגין הכניסה לגן הלאומי, נפגש הבוקר ממלא מקום ראש העיר שמחה יוסיפוב עם נציגי רשות הטבע והגנים והגיע עמם להסכמות מחודשות

לאחר שנים שנשמר הסטטוס קוו והתחדשו ההסכמים בין רשות הטבע והגנים לבין עיריית אור עקיבא – היה נראה שתם עידן וכי הכניסה של תושבי העיר לגן הלאומי קיסריה ונמל קיסריה תהיה בתשלום החל מחודש אוקטובר. 

לאחר מספר ימים של מחאה ציבורית, נפגשו הבוקר ממלא מקום ראש העיר שמחה יוסיפוב ונציגי רשות הטבע והגנים והגיעו להסכמות בנוגע לכניסתם של תושבי העיר לגן הלאומי הסמוך.

“ברצוני לבשר לכם כי לאחר דיון מעמיק שלי עם נציגים מטעם רשות הטבע והגנים בקיסריה, בעניין גביית תשלום עבור כניסה לאתרים ועתיקות קיסריה, הגעתי איתם להסכם כי כניסתם של תושבי אור עקיבא לכל האתרים והעתיקות של קיסריה תמשיך להיות ללא עלות, כפי שהיה מזה שנים. בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה”, כתב יוסיפוב בחשבון הפייסבוק שלו.

כזכור, בשלט שהוצב בכניסה לגן הלאומי, נכתב: “תושבי אור עקיבא היקרים, ב-1 באוקטובר 2021 מגיע אל סיומו ההסדר הקיים עם עיריית אור עקיבא, שמעניק לתושבי העיר כניסה ללא תשלום לגן לאומי קיסריה.

“סיום ההסדר נעשה בתיאום עם העירייה, לאור אי חידוש ההסכם עם רשות הטבע והגנים ובהנחיית משרד המשפטים. תוכלו לרכוש מנוי מטמון, שיאפשר לכם כניסה ללא תשלום וללא הגבלת מספר הפעמים, במשך שנה שלמה, ל-64 אתרים ברחבי הארץ, כולל גן לאומי קיסריה”.

עוד צוין כי “אנו מאחלים לכם המשך ביקורים מהנים בגן לאומי קיסריה – אתר בעל חשיבות לאומית ובין-לאומית, המתחדש כל העת ומציג שרידים מרתקים מרצף תרבויות של 2,500 שנות היסטוריה. לשאלות ומידע נוסף, ניתן לפנות למחלקת פניות הציבור של רשות הטבע והגנים באמצעות אתר האינטרנט“.

השלט שהוצב בנמל קיסריה

הכניסה לנמל קיסריה היתה ועודנה תהיה ללא תשלום לתושבי אור עקיבא, באמצעות הצגת ספח של תעודת זהות בו מצוינת כתובת המגורים של אור עקיבא.

יש לציין, כי בשעות הערב והלילה הכניסה לגן הלאומי הינה חינם לכלל המבקרים. הכניסה בתשלום התייסה לשעות פעילות קופת הגן, בימים ובשעות הבאים:
בשעון הקיץ: בימים א’ – ה’ ושבת: 17:00 – 08:00, בימי שישי וערבי חג: 16:00 – 08:00. בשעון החורף: בימים א’ – ה’ ושבת: 16:00 – 08:00, בימי שישי וערבי חג: 15:00 – 08:00. בערב ראש השנה ובערב פסח: 13:00 – 08:00. בערב יום כיפור: 13:00 – 08:00.

בחברה לפיתוח קיסריה הבהירו בימים האחרונים כי החברה איננה צד בנושא, ומדובר בהתקשרות בין עיריית אור עקיבא לבין רשות הטבע והגנים, שהיא הריבון במקום.

מרשות הטבע והגנים נמסר בימים האחרונים, לפני הפגישה עם מ”מ ראש העיר יוסיפוב כי “על פי הנחיית משרד המשפטים, הסדרי כניסות תושבים לגן לאומי או שמורת טבע ללא תשלום אגרת הכניסה הקבועה בחוק צריכה להיות באמצעות סבסוד של הרשות המקומית הרלוונטית, בהסכם מול רשות הטבע והגנים. חרף ניסיונות רבים מול עיריית אור עקיבא , העירייה לא הסדירה עד כה את ההסכם הנדרש שיאפשר את הכניסה ללא עלות לתושביה ובסבסוד העירייה.

“בשל כך החל מה 1 באוקטובר תושבי אור עקיבא יידרשו לשלם עבור הכניסה לגן הלאומי ככלל המבקרים. לעירייה האפשרות להמשיך בהסדר תוך הסדרת סבסוד הכניסה לתושביה  עם אישור וחתימה על הסכם כנדרש. בעניינים הקשורים לאור עקיבא יש לפנות לעירייה”.

// עדכון ראשון: 1.9.2021, 12:09

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן