Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הדיינים בבית הדין נדהמו: בני הזוג מחדרה הגיעו להתגרש – הבעל הוכיח שהוא אינו יהודי

הדיינים בבית הדין נדהמו: בני הזוג מחדרה הגיעו להתגרש – הבעל הוכיח שהוא אינו יהודי

הבעל, שהתחתן כדת משה וישראל על ידי הרבנות בחדרה, צירף מסמכים המעידים על כך שהוא נולד לאישה שאיננה יהודייה * בית הדין בירר והעמיק ואף שלח את האב לבירור יהדות מקצועי * הדיינים: "לאחר עיון נראה כי יש לקבוע בבירור שהמבקש ואמו אינם יהודים"

בית הדין הרבני האזורי בנתניה ביטל נישואין שנערכו כדת משה וישראל לאחר שהגבר הוכיח בשיאו של הליך גירושין כי הוא כלל לא יהודי.ההחלטה הדרמטית הגיעה לאחר שאישה נשואה, אם לשלוש בנות ובת למשפחת כוהנים, פנתה לבית הדין הרבני בתביעת גירושין שגרתית וטענה כי בעלה בוגד בה וביקשה משמורת על הבנות, וכן דמי כתובה.

לקראת הדיון הגיש בא כוח הבעל טענה מקדמית וכפר בסמכות בית הדין לדון בסכסוך שבין הצדדים. לטענתו, חרף העובדה שבני הזוג רשומים כנשואים כדת משה וישראל, הבעל איננו יהודי ולכן אין בית הדין הרבני מוסמך לדון בגירושין ובנושאים הכרוכים.

// אילוסטרציה. צילום: PIXABAY

הבעל, שהתחתן, כאמור, כדת משה וישראל על ידי הרבנות בחדרה, הגדיל לעשות וצירף מסמכים המעידים על כך שהוא נולד לאישה שאיננה יהודייה. לכן ביקש בא כוח הבעל כי “בטרם ייתן בית הדין את החלטותיו יש לברר את יהדותו”. במהלך הדיון הציג הבעל את תעודת הלידה המקורית האמיתית שלו שבה נכתב שאמו רוסיה. לדבריו, לפני שלוש שנים אמו היגרה לקנדה וערב נסיעתה היא גילתה לו שהיא אינה יהודייה ומסרה לו את תעודת הלידה האמיתית והמקורית שלו.

בדיקה העלתה כי הבעל, כמו גם אחיו התאום ואח נוסף שלו, התחתנו כדת משה וישראל עם נשים יהודיות באמצעות הרבנות בחדרה ולכל אחד מהם יש ילדים. חברי בית הדין הרבני האזורי בנתניה הרב יצחק רפפורט, הרב אוריאל אליהו והרב צבי בוקשפן נכנסו לעומק הגילוי הדרמטי וניסו לחפש סדקים בטענות הבעל, שמא אינו דובר אמת במטרה לחמוק מכריכת ענייני החזקת הילדים בתביעת הגירושין. לשם כך תחקרו עמוקות את הבעל, ואף ראיינו באריכות את האם הנמצאת בקנדה באמצעות ועידת וידאו. האם חזרה ואישרה את נתוני הבעל ואף העבירה את המסמכים הדרושים.

בית הדין לא הסתפק בזה, והעביר את המסמכים הרלוונטיים לשני מבררי יהדות מקצועיים ומוסמכים. הרב אריאל לוין חקר, בדק והודיע לבית הדין כי על פי הרישום המקורי באוקראינה האם וגם סבתו של המבקש הינן נוכריות בניגוד לאמור בתעודת הזהות הישראלית, ולפיכך יש לקבוע כי הבעל הוא נוכרי.

כדי להסיר צל של ספק ביקש בית הדין חוות דעת נוספת ממברר היהדות הרב אלכסנדר דן שערך תחקיר לעומק וקבע גם הוא כי המבקש אינו יהודי.

פסק הדין המשתרע על פני עשרות עמודים, שנכתב ברובו על ידי הדיין הרב צבי בוקשפן, ואליו הצטרפו אב בית הדין הרב יצחק רפפורט והרב אוריאל אליהו, קבעו כי “לאחר עיון נראה כי יש לקבוע בבירור שהמבקש ואמו אינם יהודים”. הם ציינו כי “מאחר שהנתבע איננו יהודי, אין לבית הדין הרבני סמכות לדון בהחזקת הילדים ובמזונות. גם התרת הנישואין של הצדדים ותביעת הכתובה אינה בסמכות בית הדין ועליהם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה לצורך התרת נישואין”.

אב בית הדין ציין שמקרה זה “הוא אות ומופת לחילוק הגדול שבין זמננו לבין ימי קדם”. לדבריו, כיום יש לחקור מעיקר הדין אחרי מי שעולים ממדינות נחשלות ועולים ממדינות חבר העמים, וטוענים שהם יהודים.

הדיינים הביעו כאב וצער על המצוקה שנקלעה אליה האישה, אשר רומתה על ידי הסבתא, וכך גם בנות הזוג של אחי הבעל.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

פיגוע ירי בעמק חפר: בנס לא היו נפגעים במטח משטחי הרשות [📹]

המחבלים שפתחו באש אף פרסמו תיעוד של הירי מטול כרם לעבר בת חפר | ראשת המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול: “האירוע הזה מוכיח את הדחיפות לבצע את מה שאנו דורשים: חיזוק קו התפר, כולל יישובי הקו השני, בין היתר על ידי הקמת אזור חיץ שימנע התקרבות לשטחנו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן