Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הפתעה לא נעימה בחופי הים: זה מה שציפה למבלים

הפתעה לא נעימה בחופי הים: זה מה שציפה למבלים

הביקור החורפי של המדוזות: נחיל מדוזות ממין חוטית נודדת הגיע לחופי הארץ

לאחר קיץ ללא מדוזות באופן חריג, נחיל מדוזות ממין חוטית נודדת, נראה בימים האחרונים מול חופי חיפה. “הנחיל  בניגוד לנחילי הקיץ מתאפיין בכך שרובו מתחת פני הים בעומקים שלמספר מטרים בודדים, הוא הופיע לפני מספר ימים ונמצא בקבוצות לא גדולות” אמרו ד”ר גור מזרחי וד”ר אלי שמש מבית הספר למדעי הים ע”ש צ’רני באוניברסיטת חיפה.

לדברי החוקרים, הגעת נחילי מדוזות בחורף הם לא תופעה חריגה ואי הגעתן בעונה הנוכחית בקיץ לא מנע את הופעתם בימים האחרונים.

“הנחיל נראה צעיר, הפרטים אינם גדולים והצפיפות שונה מהתקופה הקיצית. העובדה שבחורף אין כמעט רוחצים בים גורמת לכך שאנחנו לא תמיד שמים לב אליהן, אבל המדוזות עדיין לא עזבו אותנו. אנחנו מהמעבדה של ד”ר יואב להן ופרופ’ דני צ’רנוב מנסים להתמודד עם התופעה השנתית של המדוזות יצורים פשוטים שמפתיעים אותנו כל פעם מחדש”, אמר ד”ר מזרחי.

 

שני צבי ים ירוקים בסכנת הכחדה נפלטו לחוף בעמק חפר במצב קשה

9.12.23

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור לגלות עירנות לצבי הים: בכל שנה כשמגיע החורף והים גבוה וסוער, צבי ים חלשים ופגועים שצפים בים, נסחפים עם זרמים ורוחות חזקות אל החוף ונפלטים כשהם באפיסת כוחות.

הבוקר קיבלנו דיווח מאזרחים שמצאו שני צבי ים ירוקים בסכנת הכחדה שנפלטו בגן הלאומי חוף בית ינאי. צבי הים היו מסובכים בשקי פלסטיק שגרם לפציעות עמוקות בגפיים.

אנשי מרכז ההצלה לצבי ים מבהירים, כי אין לנסות להסיר את סבך החוטים שגרמו לחסמים וקיים חשש אף לנמק. שחרור החסם יכול לגרום לזיהום קשה בכל הגוף. ובוודאי שבשום אופן אין לנסות להחזיר צב ים פצוע לים. אף צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, למשל דלקת ריאות, פגיעת הדף או היפותרמיה ולכן יש להביא את הצב לטיפול במרכז להצלה לצבי ים.

הצבים שמגיעים למרכז ההצלה מקבלים טיפול מיידי הכולל מתן נוזלים, תרופות וחימום באמבטית מים חמימים, שכן הצבים מגיעים כשטמפרטורת גופם היא כטמפרטורת החוץ ועלולים לסבול מהיפותרמיה. כמו כן הם עוברים אבחון מעמיק באמצעות בדיקות דם, רדיולוגיה ועוד.

ד״ר יניב לוי, מנהל מרכז הצלה לצבי ים ברשות הטבע והגנים, אמר: “זה בידיים שלכם, ראיתם צב פצוע בחוף, טלפון אחד ותוכלו להצילו אנא התקשרו לחפ”ק חירום של רט”ג 0505792282”. מצאתם צב ים בחוף דווחו מיידית למוקד רשות הטבע והגנים *3639

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

קללות, יריקות ו’זונות יהודיות’: חשש כבד של בנות פרדס חנה כרכור מבני מיעוטים

תושבת המושבה תיארה כיצד בני מיעוטים, חלקם עובדי גינון, מטילים אימה בשעות הבוקר, בכלל זה חסימה מכוונת של מסלולי הליכה, קללות וגם הביטוי המזעזע שבכותרת. “בבקשה תמנעו את האסון הבא”, כתבה בפנייה למועצה | המועצה: “האירוע המתואר אינו דווח למוקד”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן