לראשונה בישראל: מתחם מסחרי בחדרה יחובר לתשתית גז טבעי ויעבור לייצור עצמי של חשמל

הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה בראשות איתמר בן דוד, אישרה את חיבורו של מתחם מול החוף וילג' בחדרה למערכת גז טבעי

מתחם מול החוף וילג' בחדרה יהפוך בקרוב למתחם המסחרי הראשון בישראל שיחובר לתשתית גז טבעי ויעבור לייצור עצמי של חשמל. מדובר בתכנית אשר אושרה לאחרונה על ידי הועדה המחוזית חיפה בראשות איתמר בן דוד, אשר בזמנו היה מי שהוציא את ההיתר לאסדת הגז הראשונה בארץ. המטרה בהקמת מתקן הגז הטבעי, הוא ליצור חלופה אנרגטית לשימוש בחשמל המגיע למתחם מתחנת הכוח על ידי ייצורו באופן עצמאי. יש לציין כי מדובר בשיטה שבישראל אושרה עד כה לשימוש במפעלים בלבד .

על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכ-13 מיליון שקלים, הפקת החשמל תתבצע באופן הבא: הגז הטבעי יובל דרך צינור לתוך גנרטור הנמצא בתוך המתחם ושם ייוצר החשמל הנדרש לתפעול מתחם הקניות והבילויים. הגנרטור הייעודי להפקת החשמל מיובא מאירופה ועמוד בכל התקנים המחמירים של האיחוד האירופי בתחום איכות הסביבה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד: "רשות הרישוי המחוזית לגז טבעי ממשיכה לחבר את כל הצרכנים המשמעותיים במחוז חיפה לגז טבעי כמקור אנרגיה עיקרי. זהו חיבור חלוצי של מרכז קניות ובילויים בחדרה למערכת חלוקת גז טבעי".

מהנהלת המתחם נמסר:" כחלק מהמדיניות המובילה אותנו בשנים האחרונות, חרטנו על דגלנו ערכי קיימות ועמידה בתקנים מחמירים בינלאומיים (leed) של איכות הסביבה. החסכון בעלויות החשמל למתחם צפוי להגיע למאות אלפי שקלים בשנה ובמקביל יש כאן הפחתה של זיהום האוויר. המטרה היא להפיק את החשמל בעצמנו במקום לקנות אותו מתחנת כוח ששורפת פחם ומזהמת את הסביבה".

במתחם נמצאים כיום בהקמה כ- 120,000 מ"ר של שטחי משרדים אשר גם הם יחוברו למערכת הגז שתפיק את החשמל. על פי התכנית, המים החמים שיתקבלו מהגנרטור ישמשו את מיזוג האויר עבור המשרדים החדשים. לערכת החברה היזמית, התוכנית תצא לביצוע במהלך השנה הקרובה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

פותחים קדנציה: ישיבת מועצת העירייה ה-16 של חדרה התקיימה בהתרגשות וזיכרון [וידאו]

באמצע השבוע (שלישי, 19.3) התקיימה ישיבת מועצת העיר חדרה הראשונה לקדנציה החדשה, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף חודש פברואר 24'. הישיבה הועברה בשידור חי בכתבה מתעדכנת כאן במגדלור ניוז.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן