Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

צפו בתערוכה הדיגיטלית: ותיקי פרדס חנה-כרכור מגיעים לקדמת הבמה

צפו בתערוכה הדיגיטלית: ותיקי פרדס חנה-כרכור מגיעים לקדמת הבמה

כבוד לוותיקי פרדס חנה כרכור: תערוכת התיעוד ״להשאיר חותם״ הושקה בטקס מרגש במרכז אמנויות הבמה ע״ש משה מאיר | ענת פרסמן, מנהלת תחום ותיקים באגף קהילה ורווחה: "התערוכה משקפת את ההיסטוריה דרך עיניהם של האנשים שחוו אותה באמצעות אומנים מוכשרים שתיעדו אותם"

בטקס מרגש הושקה ביום שני תערוכת ״להשאיר חותם״ המתעדת את סיפורי החיים של ותיקי פרדס חנה כרכור שהשאירו את חותמם במועצה. את המיזם השיקה המועצה בסיוע מפעל הפיס וצוות “האוטוגרפרס” (The Autographers) , ובמסגרתו אותרו אזרחים ותיקים תושבי המקום על מנת שיספרו על מאורעות היסטוריים מזווית אישית.

תועדו בין היתר סיפורם של מלכה סולומוביץ, שהגיעה לכרכור לאחר תלאות מלחמת העולם השנייה, והחיים שבנתה כאן מהווים ניצחון, עבורה ועבור הדורות הבאים. מלכה הייתה רק בת 15 כשנשלחה לאושוויץ, ומאז לא ראתה יותר את אימה. אחיותיה, שהיו איתה במחנה תחילה, נשלחו עם הזמן למקומות שונים ומלכה לא ידעה מה עלה בגורלן. רק בתום המלחמה התאחדה עם אחותה הגדולה, ורק כשהגיעה לארץ הצטלבו דרכיה עם האחות השנייה, שהתברר כי מנהלת הבלוק שלהן בגטו הצילה את חייה;

תועדה חיה זיגל, בתם של חלוצים ששרדו את מאורעות 1929 בירושלים ועברו להתחיל בפרדס חנה חיים חדשים, לאחר שביתם נשרף.  ברקע הסיפור המשפחתי גדלה חיה והייתה לחלוצה בתחום הגריאטריה בארץ, מהיוזמות של מחלקת השיקום במרכז הגריאטרי בפרדס חנה; תועד גם סיפורו של צבי פרבדה, שמצא סידור קטן בלב הקרבות של מלחמת יום כיפור, בעודו מט״ק בגדוד שריון. רק לאחר חמישים שנה הצליח לאתר את הבעלים של הסידור, שבינתיים חלה ונפטר, ולכן השיב את האבדה לבתו.

// מתוך התערוכה. צילומים: דוברות המועצה 

סיפורים אלו ואחרים שמוצגים בתערוכה שזורים בהתפתחות המושבה, חקלאים וחלוצים, אנשי חינוך ואנשי צבא, ואנשים מכל קשת הגלויות, שהיו לקהילה. ״היינו ילדים של כפר״, הם מספרים, ומדגישים את האחווה והערבות ההדדית שסביבן חונכו ובחסותן גדלו.

למעבר לתערוכה הדיגיטלית – הקליקו כאן. 

ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור: “סיפורה של המושבה פרדס חנה כרכור הוא סיפורם של האנשים שבחרו להקים בה את ביתם ולהקדיש למענה את חייהם. מיזם זה מעניק במה לאותם אנשים, בתערוכה שמתעדת את כל אותם סיפורי חיים מעוררי השראה ומלאי דמיון ורגש . הסיפורים על הילדות וההתבגרות במושבה שמעצבת את פניה בצל התפתחות המדינה, שופכים אור על ימים תמימים שבהם הסתפקו במועט וחיו בשמחה ובערבות הדדית.

“כמו בעבר כך גם כיום – צביונה הייחודי של פרדס חנה כרכור הטובלת בטבע ובפרדסים, ממשיך להשרות שלווה על תושביה ולמשוך משפחות חדשות לנטוע בה את ביתן. את החיבור בין עתידנו למורשתנו, שהיא מקור גאוותנו, מתפקידנו לטפח, ולכן אני רואה במיזם האוטוגרפרס פרויקט חשוב שנותן מקום של כבוד ומחזק את ותיקי היישוב כמו גם את הקשר בין הדורות”.

כ-20 צלמים וכותבים מקומיים השתתפו במיזם בצילום ובכתיבה. היוצרים עברו הכשרה בנושא התיעוד הכתוב והוויזואלי, ולאחר מכן נפגשו עם התושבים ותיעדו את סיפורם. עבור רבים הייתה זו הזדמנות נדירה למפגש אישי נוגע ללב, ולחיבור בין דורי דרך המורשת המקומית. היוצרים הביעו את סיפורי הוותיקים באמצעות צילום דיוקן אומנותי וטקסט. התוצרים מוצגים בתערוכה שתנדוד ברחבי העיר בחודשים הקרובים.

“האוטוגרפרס” הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור הקהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אמנים מקומיים המתעדים את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת המנגישה לציבור הרחב את ההוויה התרבותית ביישוב ואת הסיפור המקומי.

// משתתפי התערוכה, במהלך הטקס שנערך להצגתה 

ענת פרסמן, מנהל תחום הוותיקים באגף קהילה ורווחה: “מיזם השארת חותם הינו מיזם אמנות תיעודי ייחודי שמחבר פיסות היסטוריה של תושבי פרדס חנה כרכור, מבית המדור לאזרחים ותיקים. תהליך התיעוד והצילום נעשים ע”י מתנדבים מהישוב. התכנית מפגישה  בין מתעדים ואמנים לבין  ותיקי הישוב.  במהלך התחקיר נרקמים יחסים והאומנים חשים השראה מסיפורי הוותיקים.  תוצר התכנית הינו ספר המאגד את צילומי וסיפורי הוותיקים.

“התערוכה הינה תערוכה נודדת והיא תוצג במוסדות היישוב במהלך השנה. התערוכה משקפת את ההיסטוריה דרך עיניהם של האנשים שחוו אותה באמצעות אומנים מוכשרים שתיעדו אותם, ובכך מחברת בין הדורות, הקהילות והתרבויות השונות בעיר. הן היוצרים והן המתועדים זוכים לספר את סיפורם, ומכאן מקור שם התכנית  –  משאירים חותם”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

היום: ישיבת מועצה חגיגית ראשונה לאחר הבחירות באור עקיבא | תועבר בשידור חי כאן אצלנו

הישיבה הראשונה תחל בשעה 18:00 ובה יישאו דברי ברכה ראש העיר הנכנס שמחה יוסיפוב, חברי המועצה יצהירו אמונים ותיערך פרידה מחברי המועצה היוצאים | לאחר מכן, ב-18:30, תחל ישיבה נוספת ובה יידוני חברי המועצה על מספר סעיפים בהם מינוי ממלא מקום וסגנים בשכר ובתואר

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן