מועצת העיר אור עקיבא אישרה: תיבחן הקמת יחידה סביבתית לעיר

יוזם ההצעה, משה ביטון: "היחידה תטפל במחלקת מיחזור, שתוריד מהעלויות של ההטמנה. בפן החברתי – חינוכי, זה יוסיף לעיר, לאקלים, הפחתת גזי חממה. כך נשלב גם את התחום החינוכי עם תלמידי בתי הספר שיעברו הדרכות בתחום"

מועצת העיר אור עקיבא אישרה בישיבתה הערב (ראשון, 22.5) בחינת הקמתה של יחידה סביבתית חדשה מטעם העירייה שתעסוק בתחומי הגנת הסביבה ואיכלות הסביבה בעיר. את ההצעה העלה חבר מועצת העיר משה ביטון. "ברוב הערים יש יחידה כזאת, גם להרבה קטנות. בעיר, לצערי, לא פועלת הוועדה לאיכות הסביבה שלא מתכנסת אחת לשלושה חודשים כמתחייב וחבל". ,

לדברי ביטון, "יש את משולש הקיימות – חברתי, חינוכי וכלכלי. מהפן הכלכלי, היחידה תטפל במחלקת מיחזור, שתוריד מהעלויות של ההטמנה. בפן החברתי – חינוכי, טוב לעיר, לאקלים, הפחתת גזי חממה ועוד. אתה מקים כל קורא ומקבל 75% על תקנים לעיר, 4.5 תקנים. אפשר לקחת פקח אחד, להפוך אותו לפקח סביבתי והוא ממומן ב-75%.

"זה מכניס הרבה כסף לעירייה ואתה מתייעל. מבחינה קהילתית אתה עושה פה עבודה נטו – קומפוסטרים לבניינים ועוד. זה הכרחי בכל עיר שמכבדת את עצמה.
בנוסף, אפשר לבקש 2 בנות שירות שייכנסו למוסדות החינוך בנושא. תחרויות הבניין הממחזר ועוד ועוד. עוד 5 שנים אנחנו צריכים להיראות כמו זכרון יעקב ושהם בעניין הזה".

// עמדה למיחזור בקבוקים בשנים האחרונות באור עקיבא. העמדות כבר יצאו ובמקומן לא הוצבו פחים כתומים למיחזור אריזות. צילום ארכיון: מגדלור ניוז

המצב בעיריית אור עקיבא מבחינת מיחזור לוקה בחסר לעומת רשויות מקומיות בסביבתה, בעיקר נוכח העדר פחים כתומים במרחב הציבורי בעיר של חברת "תמיר" בתחום אריזות הפלסטיק, לאחר הוצאת המיכלים למיחזור בקבוקים. בעיר אין עדיין פריסה של פחים כתומים למיחזור אריזות פלסטיק.

בעקבות אי-עמידתן של יצרניות ויבואניות המשקאות ביעדי חוק הפיקדון, באוקטובר 2020 החליטה השרה להגנת הסביבה להחיל בפעם הראשונה בישראל חובת פיקדון על בקבוקי משקה גדולים. בכך הצטרפה ישראל לשורה גדלה והולכת של מדינות שהחילו חובת פיקדון על כלל מכלי המשקה, בין השאר כדי להתמודד עם בעיית הפלסטיק החד-פעמי במרחב הציבורי. כיום ניתן להשיב את הבקבוקים, בין חצי ליטר ל-2 ליטר, ולקבל עבורם דמי פיקדון ברשתות השיווק.

ממלא מקום ראש העיר אלי אנקונינה השיב לביטון ואמר כי "יצא קול קורא מ-2020. מבחינתינו זה כמעט ולא מעשי. ביקשתי ממנהל האגף לעשות הכל כדי לקדם. צריך מישהו בעל הכשרה מיוחדת שיתעסק רק בזה. צריך לבדוק עם איגוד ערים – אם הם קיבלו תקצוב אנחנו לא יכולים".

מנהל אגף שפ"ע, פבל ייליזרוב סיכם ואמר: "אני אשמח שנשב ביחד וביחד נוכל להוביל את התהליך ולבדוק אותו לעומק. אנחנו ממחזרים בעיר יפה עם מרכזי מחזור – זכוכית, בגדים, פלסטיק, פסולת אלקטרונית ועוד. בתחום הפסולת האלקטרונית היינו חלוצים בארץ והדבר בא לידי ביטוי בהפחתה של מוצרי חשמל ופסולת אלקטרונית בתחנות המעבר. נושא המיחזור הוא על סדר יומנו".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן