Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המשרד להגנת הסביבה נגד פרויקט פארק היין בזכרון יעקב: “פוגע בערכי טבע ובעלי חיים באיזור”

המשרד להגנת הסביבה נגד פרויקט פארק היין בזכרון יעקב: “פוגע בערכי טבע ובעלי חיים באיזור”

זכרון יעקב. לצילום אין קשר לכתבה

המשרד להגנת הסביבה פנה בימים האחרונים לרשות מקרקעי ישראל ולמינהל התכנון, בדרישה לעצור באופן מיידי את העבודות להקמת תכנית פארק היין בזכרון יעקב, זאת לאור העובדה כי מדובר באזור רגיש וחשוב מבחינה אקולוגית, שחיים בו צבאים רבים והתכנית עלולה לגרום לפגיעה אנושה בשטחי המחייה שלהם.

גם שורה של ארגוני סביבה, ביוזמת והובלת החברה להגנת הטבע, פנו ליו”ר הוועדה המחוזית חיפה, בבקשה להתערב ולעצור את הנזק הסביבתי. במשרד טענו כי למרות הפניות – העבודות ממשיכות כרגיל.

במכתב לרשות מקרקעי ישראל כותבים כי המסדרון האקולוגי במקום מקשר למרחב הר חורשן ושמורת יער אלונה. “מחקרי שנערכו הצביעו על כך שישנה חשיבות עליונה בשימה על תפקוד מסדרון זה, על מנת להבטיח את הישרדותם לאורך זמן של מינים רבים של בעלי חיים”, כתבו במשרד.

במשרד מוסיפים כי “על אף ההסכמות הרחבות מסתבר כי בשבועיים האחרונים החלו עבודות לחישוף צמחייה ועבודות עפר להכשרת כבישים ותשתיות בתחום התכנית ,לרבות בחלקיה הדרומיים המהווים פוטנציאל להרחבת המסדרון האקולוגי .

“בנוסף לכך שווקו מגרשים באזורים שונים בתחום תכנית פארק היין- כולל מגרשים אשר ממוקמים בדרום התכנית, ואשר שיווקם ופיתוחם יסכל למעשה את האפשרותלתכנון מחדש של האזור לצורך הרחבת המסדרון האקולוגי.

יתרה מכך,  ולמיטב ידיעתנו,  חלק מהעבודות בשטח אינן לצורך פריצת דרכים אלא מבוצעות בתאי שטח המיועדים לשימושים כגון: חניה, תיירות וכיכר מרכזית וכנראהנעשות ללא היתר בנייה או עבודה מתאים, אף על פי שעבודות אלו אינן פטורות מהיתר.

במשרד טוענים כי באתר מבוצעת אף הטמנת פסולת. במשרד חותמים: “לאור כל זאת, ועיקר לאור ההסכמה הרחבה על חשיבותו של מסדרון אקולוגי רחב במקום זה, אנימבקש אתכםלהורות על עצירת עבודות הפיתוח תוך קביעת עובדות בלתי הפיכות בשטח, ולכנס שיח משותף של כל הגורמים הרלבנטיים על מנת להניע תכנון מחדשלתכנית פארק היין וסביבתה אשר יאפשר שמירה והרחבה של המסדרון האקולוגי”.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי “רשות מקרקעי ישראל מכירה בחשיבות בתי הגידול הטבעיים ובצורכי שימור הטבע ,לצד תנופת הפיתוח המתחייבת מצרכי הדיור של אזרחי ישראל באזורים המיועדים בהם משווקת קרקע לבניה.

“העבודות המתבצעות כיום באזור זכרון יעקב אושרו על ידי כלל גורמי התכנון שגם סוגיית שימור הטבע והירוק הייתה מונחת לנגד עיניהם בעת שאישרו את תוכנית דרך היין. רשת מקרקעי ישראל, לפנים משורת הדין ומתוך רצון גדול לתת מענה לנושא מעבר בעלי חיים גדולים באזור בנימינה, הזמינה סקר מיוחד מאדריכלית המתמחה בנושא.

“רמ”י אימצה את המלצות האדריכלית להרחיב את המסדרון האקולוגי מ-50 מטרים ל- 150 מטרים והיא מתכוונת לבצע תכנון מחדש של האזור שטרם פותח בתוכנית דרך היין ולהרחיב את המסדרון האקולוגי בשלבים הבאים של התוכנית”.

[blog_news title=”חם באתר” style=”” count=”5″ category=”קראו-עוד” category_multi=”” excerpt=”0″ link=”” link_title=””]

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן