היום: 22 שנה לנפילתו של חלל צה"ל אושרי שוורץ מאור עקיבא 📹

אושרי שוורץ ז"ל – 22 שנה למותו: היום יחול יום האזכרה השנתי לזכרו של חלל צה"ל מאור עקיבא שנהרג בקרב בלבנון בשנת 1997. זהו יום האזכרה הראשון ללא אביו של אושרי ז"ל, יצחק ג'ינג'י שוורץ ז"ל, שנפטר לפני כ-4 חודשים. המשפחה נותרה עם אם המשפחה, דולי שתבדל"א, ושלוש בנותיה לבית המשפחה.

שליח חב"ד לאור עקיבא, הרב אליעזר שמולביץ, קרא הבוקר בתפילת שחרית בבית הכנסת "קדושים" בעיר, תפילת אל מלא רחמים לזכרו של שוורץ והזכיר כי אב המשפחה נפטר ולכן אין קרוב משפחה מדרגה ראשונה שיכול לומר על אושרי קדיש.

תפילתו של הרב שמולביץ, הבוקר >> 

אושרי, בנם של דולי ויצחק, נולד ב-10.12.1977 באור עקיבא. הוריו קראו לבנם אושרי, כביטוי למשאלה שיסב אושר למשפחה. אושרי התחנך בתנועת הנוער העובד והלומד, הצטיין בספורט וגדל על משחק הכדורגל, אביו, יצחק (ג'ינג'י) שוורץ היה ממקימי קבוצת מכבי המקומית. בנובמבר 1995 התגייס אושרי לצה"ל והתנדב לשרת בגולני. הוא נפל בקרב בלבנון (28.8.1997) כתוצאה משריפה שפרצה במהלך פעילות מבצעית בגזרה המזרחית של אזור הביטחון בדרום לבנון בוואדי סלוקי לאחר קרב עם מחבלי החיזבאללה. בן תשע-עשרה וחצי היה בנפלו.

אם המשפחה דולי שוורץ סיפרה בעבר כי את בנה אושרי, הביאה  לעולם עם בעלה השני – איציק “ג’ינג’י” שוורץ, ידיד הנעורים שהכיר לה את בעלה הראשון (אליאס ברגר ז”ל), ושעמו התחתנה ארבע שנים לאחר סיום מלחמת יום כיפור.

שני, אחותו של אושרי ז"ל, בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, ביום הזיכרון האחרון באור עקיבא

חבר המשפחה וחברו של אושרי בילדות, אסף אפללו, מנהל החנות "צעצוע של חנות" באור עקיבא, כתב הבוקר: "אושרי
כבר עבר די זמן, בעצם 22 שנים, אנחנו מלאי עצב, עצב בנשמה. לעיתים מדחיקים, לעיתים כבר לא. כי אי אפשר. כמה עוד אפשר? הרי נכתב: "כבר כאבנו אלף צלקות, עמוק בפנים הסתרנו אנחה, יבשו עינינו מדמעות"? ממש לא!!

"לפני כשנתיים כאבנו עם קרול את לכתו הפתאומי של חזי והשנה, נלקח מאיתנו בטרם עת אבא שלך, ג'ינג'י. אותם ואותך אושרי "הן לא נשוב לראות". אושרי, 22 שנים, אתה יותר מת מחי, אתה יותר שם מכאן, אתה יותר אין מיש. הזיכרונות מתחילים לדהות, ואתה? אתה עדיין שוכב לך מתחת לאבן הקרה, קור שהיית זקוק לו עת נלחמת באש הנוראה. אש ששורפת אותנו "ומקפיאה" לנו את הזמן מאז אותו יום ארור 28.08.1997. לא מזמן הייתי בהופעה של שלמה ארצי, חזרתי אחורה בזמן לימים המאושרים שלנו, ותוך כדי שיר שלו נזכרתי בדבר מצמרר. "חום יולי אוגוסט אז היה כבד מאוד, שעת צהריים הפלוגה הלכה בואדי. מסוק נוחת אתה שוכב לבד בשטח".

"זה השיר שנהגנו לשמוע, שבוע אחרי שבוע, בהופעות שהיינו באמפי, שיר שחזה כמעט במדוייק את מותך… לחשוב שהיית רוקד ונהנה, שהשיר מתנגן. וההופעה ממשיכה והזמר כאילו מתעקש להכאיב. "לילה לא שקט ואתה מת" עמוק עמוק בתוכי
אתה חי לנצח!!

האזכרה לזכרו של אושרי שוורץ ז"ל תיערך היום בשעה 18:00 בבית העלמין באור עקיבא.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מה ההבדל בין אפוטרופסות לייפוי כח מתמשך?

ייפוי הכח המתמשך הינו מסמך משפטי שבו אדם מפרט בדיוק כיצד הוא רוצה שינהגו בענייניו הרכושיים, הרפואיים והמשפטיים ומי הוא רוצה שיטפל בענייניו. יפוי הכח המתמשך נועד להיות כאלטרנטיבה למוסד האפוטרופסות | מאמר מקצועי

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן