Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“מבטיחים הבטחות וחלומות”: סגן ראש העיר נגד שילוט התחדשות עירונית שנתלה בבניינים באור עקיבא

“מבטיחים הבטחות וחלומות”: סגן ראש העיר נגד שילוט התחדשות עירונית שנתלה בבניינים באור עקיבא

האם דיירים בבניינים משותפים באור עקיבא מתקדמים לעבר "התחדשות עירונית" ללא העירייה? חברי מועצה לא אוהבים את ההליך, שנעשה ללא תיאום רישמי. סגן ראש העיר: "חייבים להחליט על דרך פעולה מול הדבר הזה, יש יזמים שחושבים שיש כאן דלת פרוצה"

סגן ראש עיריית אור עקיבא, ארקדי גדילוב, דרש בישיבת מועצת העיר האחרונה, להסדיר או להסיר את שילוט של ‘התחדשות עירונית’ ו-‘פינוי בינוי’ מטעם יזמים שונים שנתלה על בניינים שונים, בטענה כי הדבר אינו על דעת העירייה. 
גדילוב (בתמונה משמאל) ציין כי פנו אליו מספר תושבים וכי הוא ער ל”רעש” בנושא, והוסיף כי העירייה “יושבת בשקט” לכאורה אל מול התופעה. “אין בניין ביישוב הוותיק שאין עליו שלט”, אמר, “העירייה צריכה לחשב מסלול ולהחליט לאן היא הולכת בנושא הזה. התושבים לא צריכים להיות מבולבלים כמו בשז”ר במשך 20 שנה, האמון בעניין הזה ירד מאוד”.

על פי העירייה, בימים אלה שוקדת הרשות להתחדשות עירונית על “מפת ההתחדשות של אור עקיבא”, דבר שעתיד להגיע לדיון במועצת העיר. חבר המועצה אברהם כהן אמר כי יש לשער שהשלטים נתלו בהסכמה של לפחות 80 אחוז מהדיירים. מ”מ ראש העיר אלי אנקונינה סיפר בהקשר זה כי כאמור, נציגי הרשות להתחדשות עירונית ישבו בוועדת התיכנון, וכי ברשותם סימונים ותוכניות של השכונות באור עקיבא וזה מצוי בטיפול שלהם.

ראש העירייה יעקב אדרי הלין כי “התושבים חושבים שהעירייה שותפה לזה, וזה לא נכון. אני לא יודע מה מבטיחים לתושבים, מה גובים מהם ומה לא גובים מהם. העירייה לא שותפה לשום פרויקט כזה נכון להיום”. נזכיר כי בעבר כבר הוציאה העירייה הודעה רישמית, בה היא מבקשת מהתושבים להיות ערים וזהירים לגבי הפרויקטים השונים שמשווקים על ידי יזמים שאינם מטעם העירייה.

סגן ראש העיר גדילוב, הוסיף בשיחה עם “מגדלור ניוז”: “בישיבת המועצה האחרונה דרשתי שנחליט בהתאם לחוק כיצד לפעול כרשות מול יזמים וקבלים, שמבטיחים הבטחות לתושבים כדי שיחתמו על הסכמים, לרוב תוך מצג חלומות והצהרות שלא מתיישבות עם המציאות. אני בעיקר רוצה למנוע חזרה של מקרים כמו פינוי בינוי שז”ר.

“יש יזמים שחושבים שיש כאן דלת פרוצה בגלל המצב שהיה פה, והם בטוחים שאנו, שומרי הסף ונבחרי הציבור, לא נשים לב למחטפים ובקשות מוגזמות להתחדשות עירונית, בקשות שאינן נעשות בתיאום עם העירייה ובטח שלא עומדות במדיניות החדשה שלנו וההתפתחות העצומה של העיר בתחום הדיור”.

שלט התחדשות עירונית באור עקיבא | צילום: מגדלור ניוז

גדילוב הוסיף כי הרצון הוא “ללכת לכיוון פיתוח תעסוקה, מסחר ותעשייה, צעד שיביא את הרשות למצב איתנות פיננסית וכלכלית. בנוסף, נפגשנו בימים האחרונים בוועדה המרחבית לתכנון ובניה יחד עם נציגי הרשות להתחדשות עירונית החלטנו כי יש להפחית ולצאת לדרך בה הרשות שותפה עם הוועדה והרשות להתחדשות עירונית בתוכנית אב בנושאים הללו. בקרוב נבחן כיצד ואיך ניגש לעניין ההתחדשות העירונית מחדש”.

מאיש הקשר בנציגות הדיירים באחד הבניינים בשכונת בן גוריון, עליו נתלה שלט, נמסר כי מדובר ב”נציגות דיירים המקדמת את הנושא כאשר טרם נבחר יזם. יתר התשובות ינתנו על ידי עורך הדין של הדיירים ואני אפנה אותו אליכם”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן