Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר 45 שנה: זה מה שצפוי לקרות בתחנת “אורות רבין” בחדרה ב-2026

לאחר 45 שנה: זה מה שצפוי לקרות בתחנת “אורות רבין” בחדרה ב-2026

תחנת הכח בחדרה היא המפעל המזהם ביותר בישראל - כ 50 איש בשנה מתים כתוצאה מפעילות היחידות הפחמיות והמזהמות | זו הבשורה שיוצאת השבוע מאיגוד ערים בנושא

היתר פליטה חדש לתחנת הכוח אורות רבין שפרסם המשרד להגנת הסביבה, קובע כי היחידות הפחמיות המזהמות 1-4 ייסגרו עד ל-31/12/25, המועד שדרש איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל.

יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק: “ההחלטה על סגירת יחידות 1-4 והסבת יחידות 5-6 להפעלה בגז טבעי בתחנת הכוח ‘אורות רבין’, מהווים ניצחון והישג עצום אשר, לאחר 45 שנים, ישפר באופן משמעותי את בריאות ואיכות חיי תושבי המרחב ואת איכות הסביבה”.

היתר פליטה חדש – לתחנת הכוח אורות רבין שפרסם אתמול (שני, ה-29/01) המשרד להגנת הסביבה קובע כי היחידות הפחמיות המזהמות 1-4 ייסגרו עד ל- 31/12/25, המועד שדרש איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל. כמו כן נקבע כי יחידות 5-6 הפחמיות- בהן מותקנים אמצעי הפחתה יוסבו להפעלה באמצעות גז טבעי עד למועדים, 03/26 -יחידה 5, ו – 9/26 – יחידה 6.

לקראת תום מועד היתר הפליטה של תחנת הכוח אורות רבין , ב- 31/01/24 נדרש הליך לחידושו. היתר הפליטה קובע את אופי והתנאים בהם תפעל התחנה בשבע השנים הבאות, ובכלל זה משך הזמן בה תופעל התחנה, כמות האנרגיה- חשמל שתסופק ממנה וכפועל יוצא מכך גם כמות המזהמים אותם תפלוט התחנה.

תחנת הכוח אורות רבין היא המפעל המזהם בישראל – על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה. על פי דוח משרד הבריאות – פרופ’ גרוטו, מידי שנה מתים 50 איש כתוצאה מפעילות התחנה. מידי שנה נפלטות מתחנת הכוח עשרות אלפי טונות של תחמוצות חנקן, גופרית דו חמצנית, חלקיקים וגזי חממה – תוצרים ישירים של ייצור החשמל באמצעות פחם וכן של שינוע הפחם ופעילות שוטפת.

בתחנה פועלות שש יחידות ייצור חשמל פחמיות, ארבע מתוכן, יחידות 1-4, הן מיושנות ביותר- משנות ה-80 ללא מערך טיפול במזהמים גזיים (תחמוצות חנקן וגופרית דו חמצנית). שתי היחידות האחרות בתחנת הכוח אורות רבין, יחידות 5-6, גדולות וחדשות יותר ומותקנים בהן סולקנים המשמשים להפחתת פליטות של מזהמים. ביולי 2018 התקבלה החלטת ממשלה מס’ 4080, בה נקבע כי הפעלתן השוטפת של יחידות הייצור הפחמיות המזהמות 1-4 תסתיים עד 01.06.2022, זאת במקביל להקמת 2 יחידות חדשות 70-80 האמורות לפעול באמצעות גז טבעי. אולם, באוקטובר 2021, הודיעה חברת החשמל כי לא תצליח לעמוד ביעד שהוצב לה והיחידות הפחמיות המשיכו לפעול.

תחנת הכח בחדרה | צילום גלעד טופז

מנכ”ל איגוד ערים לסביבה שרון כרמל ניר סהר והצוות המקצועי הגישו השגות בלתי מתפשרות לקראת חידוש ההיתר שעיקרן, סגירת היחידות הפחמיות 1-4 עד סוף שנת 2025 והסבת יחידות 5-6 לפעולה באמצעות גז טבעי. סהר והצוות המקצועי של האיגוד אף הציגו עמדה מקצועית זו בדיון ציבורי פתוח שהתקיים בנושא במשרדי האיגוד.

כמו כן על פי דרישת האיגוד בתוך חודשיים מיום פרסום ההיתר נדרשת חברת החשמל להגיש תכנית להקמת אמצעי הפחתה לפליטות בלתי מוקדיות בערמות הפחם, אשר גורמות למפגעי סביבה חמורים לשכונות הסמוכות לתחנת הכוח.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
בוז'י
בוז'י
30/01/2024 23:11

עובדים על הציבור בעיניים, גז סופר מסוכן מול הבית וצנרת גז בכל פינה במדינה, אסון אקולוגי לכדור הארץ כתוצאה מיצירת אפקט חממה, סכנה ביטחונית אסטרטגית לעלטה במדינה העיקר לסגור פחם ובלי ליצור אלטרנטיבה ראויה וירוקה. שמישהו ילך הביתה לחשוב על פתרון ראוי!

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן