Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מאבק ההורים צלח, תוצאות הבדיקות גילו: תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד בפרדס חנה ישובו מחר ללימודים

לאחר שבוע וחצי סוערים, בעקבות צו שהוצא על ידי המשרד להגנת הסביבה הקורא להסרת מפגע אסבסט בבית הספר באופן מיידי, ההורים והתלמידים יכולים לנשום לרווחה • יו"ר הוועד: "המטרה שלנו היתה להציל את הילדים שלנו ואני שמחה לבשר שניתן לחזור ללימודים"

כ-10 ימים שהו מרבית תלמידי בית הספר “דרך למרחב” לחינוך מיוחד בפרדס חנה-כרכור בבית, אך מחר הם צפויים לשוב לספסל הלימודים. זאת לאחר שתוצאות הבדיקות שנערכו בסוף השבוע, לגילוי שאריות של אסבסט במתחם בית הספר יצאו תקינות. עם זאת, העבודות לסילוק המפגע יימשכו בתקופה הקרובה וההורים יעקבו מקרוב כי האסבסט כולו פונה משטח בית הספר. כזכור, במבנה הישן של “מדרשיית נועם” במושבה, מבנה שהושכר ל”בית אקשטיין” לצורך הפעלת בית ספר לחינוך מיוחד אזורי, נתגלה לפני כשבועיים אסבסט פריך שהתפרק בשטח. הנושא העסיק את ההורים בשבוע וחצי האחרונים כאשר מרבית המאבק הופנה במטרה שהאסבסט יפונה בהקדם, זאת בעקבות צו שהוצא על ידי המשרד להגנת הסביבה. מדובר בבית ספר פרטי הפועל באישור משרד החינוך, ובו לומדים תלמידי חינוך מיוחד מרחבי האזור, בין היתר מנתניה, חריש, עפולה, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור וחדרה.

במהלך השבוע שעבר, ועד הורי בית הספר קיים אסיפת הסברה שנערכה באור עקיבא וכן מחאה מול בניין המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. במקביל, פעל הוועד מול הרשות המקומית, המשרד להגנת הסביבה, בית אקשטיין, בעלי מבנה בית הספר ומשרד החינוך במטרה להסיר את המפגע.

“המטרה שלנו היתה להציל את הילדים שלנו”, אומרת חלי ביטון, יו”ר ועד בית הספר שטיפלה בנושא מקרוב והיתה מיוזמות המחאה להסיר את המפגע. בסוף השבוע כתבה ביטון להורים כי “סיימתי שיחה עם מר יובל, קבלן האסבסט, והוא שמח לומר לי שכל הבדיקות יצאו תקינות ללא נוכחות אסבסט – לא באוויר, לא בחדרים, לא בפופים ולא בשטיחים.

“התשובות יגיעו כתובות וחתומות ביום א’ (מחר – א”ט) ואעביר אליכם. על כן, אבקש להעביר בכל הכיתות הודעה זו בלבד. ניתן לחזור ללימודים. בית הספר בטוח על כל שטחו”. זה המקום להודות למנכ”ל בית אקשטיין מר יגאל נחתומי, לאורית מויאל המפקחת, ולמנהלת היקרה שלנו ליאורה כהן, על האמון בנו ועל הרצון האמיתי שלהם לדאוג לילדינו מכל הבחינות. כעת כל המאבק יעשה לטובת פינוי המפגע מול המשרד לאיכות הסביבה ומול מועצת פרדס חנה”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “ראשית, האחריות על תקינות המבנה חלה על הבעלות / רשות. הסמכות המקצועית בנושא אסבסט הנה של המשרד להגנת הסביבה. המשרד עומד בקשר מול גורמי הרשות לטיפול בנושא”.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “יש לפנות בנושא זה לרשות המקומית ולמשרד להגנת הסביבה”.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: “בצו שהוציא המשרד להגנת הסביבה לבעלי מדרשיית נועם, פורטו פעולות מיידיות לביצוע על ידם למניעת סיכון לציבור ובהן הודעה מצידם לבעלי המבנים סמוכים, במרחק של עד 50 מטר, לסגור פתחים וחלונות הפונים לכיוון המדרשייה, עד לסיום אטימת המבנה. בסיור שבוצע היום (ב’) במקום, מפקח של המשרד להגנת הסביבה זיהה כי בעלי המדרשייה לא עומדים בדרישות הצו. כך, מנהלת בית הספר לא הכירה את ההנחיות שעל בעלי המדרשייה להודיע לה, לא נתלו שלטי אזהרה, המקום לא גודר ועוד. המשרד מטפל מול בעלי המדרשייה בנושא אי קיום הצו ובוחן שימוש בכלי האכיפה שבידו למול המפגעים.

“לפנים משורת הדין ובשל דחיפות העניין, המשרד להגנת הסביבה פנה בעצמו למנהלת בית הספר ויידע אותה בתוכן הצו והנחה אותה בכלל ההנחיות הרלוונטיות למיגון מפני מפגעי סיבי האסבסט, בהן – סגירת פתחים וגידור המעברים. מפקח מטעם המשרד אף תלה שלטים המזהירים מכניסה למקום והרחיק תושבים מאזור המדרשייה. המשרד ימשיך לפקח ולסייר במקום עד למימוש כל הוראות הצו. בנוסף, המשרד ביצע היום (ב’) דיגומים בסביבת המדרשייה לבדיקת נוכחות סיבי אסבסט. בעת הגעת תוצאות הדיגומים, המשרד יעדכן בהתאם. נציין, כי הסרת המפגע באופן מלא, משמעותה התקשרות בעל הנכס עם מפקח וקבלן אסבסט פריך, הגשת בקשה לעבודת אסבסט, קבלת היתר מהמשרד להגנת הסביבה וביצוע העבודה בהתאם לתנאים. בעת עבודות ההסרה יינתנו הנחיות המשרד להגנה על הציבור הסמוך. לאחר אטימת המבנה בהתאם לדרישות המשרד, אין מניעה לקיום השימושים השגרתיים במרחב הסמוך”.

במועצת פרדס חנה-כרכור בחרו שלא להגיב לדברים. 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן