פארק תעשייה קיסריה סימן מטרה: להתחרות ברמת החייל ובהרצליה

מאת: איתי טטרו, 07.03.2019, 10:55

פארק התעשייה קיסריה || צילום ארכיון


פארק התעשייה קיסריה צפוי להתרחב משמעותית – ובכך להתחרות באזורי תעסוקה גדולים ומרכזיים בהם בהרצליה וברמת החייל בתל אביב. 

בוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז חיפה גובש לאחרונה מסמך מדיניות חדש, שיאפשר להגדיל באופן משמעותי את זכויות הבניה בפארק התעשייה קיסריה, הנמצא בין קיסריה ופרדס חנה-כרכור.

מדובר במסמך שכתבה החברה לפיתוח קיסריה המנהלת את הפארק במטרה להגדיל את היצע חברות ההייטק והיזמות.

 


עוד הוצע במסגרת המסמך החדש כי הפארק יתחבר למחלף כביש 65 ובהמשך לחלק הצפוני של דרך 652 המחבר בין אזור זכרון יעקב לכביש 65. עוד מתוכננים הקמת שבילי אופניים ושדרוג התחבורה הציבורית באזור, זאת לאור הקמת שכונת “אור ים” בין צומת פל ים לצומת אור עקיבא שצפויה לאכלס אלפי תושבים חדשים. 

על פי החלטת הוועדה המחוזית, היקף הבנייה בפארק התעשייה יוכפל פי שלושה, דבר אשר יאפשר כניסה של חברות הייטק וטכנולוגיה למתחם, בו נמצאים היום בעיקר מפעלים בתחום הלוגיסטיקה והתעשייה המוכרת. 



על פי ההסכם שחתמה לאחרונה המדינה עם קרן רוטשילד קיסריה, עד שנת 2032 תמשיך לא להיגבות ארנונה משטח הפארק ומדי שנה, עד 2032, יועבר בכל שנה סכום של 25 מיליון שקלים מהכנסות הפארק ליישובים הסמוכים לו: אור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה וג’סר א-זראק.

הפארק נמצא על שטח של כ-3,000 דונם משני צדי כביש 651 – מזרחית לכביש 4 ולאור עקיבא, ובו מצויה גם תחנת הרכבת “קיסריה-פרדס חנה”. כיום פועלות בפארק כ-־200 חברות ועסקים, ומועסקים בו כ-10,000 איש.

יש לציין כי המסמך אושר ברוב קולות של חברי הוועדה אולם שניים התנגדו. המתנגדים טוענים כי התכנית לא שמה דגש על שמירה והגנה על השטחים הפתוחים בסביבת הפארק וכמו כן, דורשים להציע יעדים לשימוש בתחבורה הציבורת באזור.

שכונת אור ים. צפויה להגדיל את אוכלוסיית האזור באופן משמעותי ולהשפיע על הדרכים לפארק התעשייה קיסריה || הדמייה: החברה לפיתוח קיסריה

>> חם במגדלור ניוז







מ ה   ד ע ת כ ם ?   כ ת ב ו   ל נ ו   כ א ן :

תגובות