Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חדרה עולה לגובה: “בעוד כמה שנים מרכז העיר ייראה אחרת לחלוטין”

חדרה עולה לגובה: “בעוד כמה שנים מרכז העיר ייראה אחרת לחלוטין”

חדרה משנה את פני מרכז העיר מבניינים של 3 קומות למגדלים בני 30 קומות. לפי נתוני מנהלת ההתחדשות העירונית, שנים הקרובות צפויים להיהרס במרכז העיר כ-45 בניינים ישנים בני 2-4 קומות ובמקומם ייבנו כ-20 מגדלים בני 20-32 קומות שייכללו 2,100 דירות חדשות

הרשות המקומית והחברה הכלכלית חדרה מובילות בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית מואצים במרכז העיר חדרה, והציפי הוא כי בעוד 10 שנים פני המע”ר ישתנו כליל.  מרכז העיר שהיום משופע בבניינים וותיקים וישנים בני 2-3 קומות יהפוך למתחם אורבני ובו הרבה יותר בנייני מגורים גבוהים, בני 20-30 קומות, בשילוב עירוב שימושים של מסחר ותעסוקה.

התוכנית העיקרית במרכז העיר הנמצאת בשלבי תכנון היא המשכה של שכונת בית”ר. מדובר בתוכנית על קרקע פרטית של כ-800 דונם, אשר עליה מתכננת הרשות המקומית להקים כ-4,650 דירות חדשות כאשר מעל 1000 מהן תהיינה דירות קטנות וכן 160 דונם למבני ציבור ומעל 30,000 מ”ר לשטחי תעסוקה.

מתחם בולט נוסף הוא מתחם העלייה השנייה שבו תתבצע תוכנית רחבת היקף של התחדשות עירונית באמצעות חברת גשם החזקות. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה החליטה ב-2021 לאשר את התוכנית בשטח של כ-7.5 דונם, הממוקמת על רחוב העלייה השנייה, בין הרחובות הרצל והרב קוק שבמרכז העיר. התוכנית כוללת הקמת חמישה מבנים חדשים שישלבו מגורים, מבני ציבור ומסחר בני 18-25 קומות ובהם כ-440 יחידות דיור, שיוקמו במקומן של 62 דירות קיימות, ב-6 מבנים בני 2-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. בפרויקט ייבנו כ-100 דירות קטנות בנות 2-3 חדרים, אשר יענו על הצורך של רווקים, משפחות צעירות, פנסיונרים ועוד, וגם יתאימו למשקיעים. לכל דירה בפרויקט תהיה מרפסת של 20 מ”ר ומעלה.

// כך ייראה רחוב העלייה השנייה חדרה. הדמיה: שלג אדריכלים

פרויקטים נוספים ומתקדמים במרכז העיר הם מתחם “הפיאצה” – בניינים בני 3, 4 קומות אשר במקומם יוקמו בניינים בני 14- 32 קומות, בכולם יהיו גם שימושים מסחריים בקומות הראשונות, ופרויקט “השוק העירוני” – בניינים בני 3-4 קומות במתחם שיכלול שוק עירוני פתוח, במקום הדירות ייבנו מגדלים של עד 27 קומות. לאורך הבניינים יהיה מדרחוב בין החלק הצפוני לדרומי של המתחם שבו יהיו השימושים המסחריים אשר יכללו דוכני רחוב וירידי מכירות בהתאם ולפי צרכי העירייה.

מתחמים בולטים נוספים שצפויים לשנות פניהם במרכז העיר הם סמילנסקי, סלע/בית”ר ורסקו. גם מפרויקטים אלה יתווספו עוד עשרות מגדלים ואלפי דירות חדשות.

על פי נתוני מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה בסה”כ צפויה בשנים הקרובות לפנות ולהרוס כ45- בניינים ישנים בני 2-4 קומות במרכז העיר ובמקומם לבנות כ20- מגדלים בני 20-32 קומות ובסה”כ 2,100 דירות חדשות.

פוטנציאל הבניה בחדרה במסגרת התחדשות עירונית ובכלל זה כ-14,000 יח”ד חדשות. כאשר בשנת 2022 לבדה על פי התוכניות של הרשות המקומית צפויים להתקבל כ-900 היתרי בניה חדשים.

// התחדשות עירונית סלע ביתר חדרה. הדמיה: משרדי גנות-לרמן אדריכלים ופיק אדריכלים

עו”ד שגיא צוקרמן, ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה: “בנייה לגובה היא כורח המציאות במרכז חדרה, מכמה סיבות: ראשית ערכי הקרקע נמוכים במרכז העיר ואינם מאפשרים כדאיות כלכלית להקמת פרויקטים כאלו ולכן הגדלת הצפיפות בבניית בניינים גבוהים תאפשר את מימושם של הפרויקטים הללו. הבניה לגובה מאפשרת להקים בקומות הראשונות של הבניין מסחר, משרדים ותעסוקה אשר יאפשרו לדיירים החדשים שיתגוררו בבניינים הגבוהים לספק את כל צרכיהם האישיים והתעסוקתיים וכתוצאה מכך יצטמצם השימוש ברכבים פרטיים אשר ימנע את העומס והפקקים במרכז העיר ובנוסף יהיו נגישים לתחבורה ציבורית אשר תכסה את כל מרכז העיר ותסיע אותם לתחנות רכבת/ אוטובוסים ראשיים בעיר אשר יאפשרו להם להגיע לכל רחבי הארץ.

לדברי יוסי מזרחי, מנכ”ל משותף ובעלים של חברת גשם החזקות, המתכננת את הפרויקט ברחוב העלייה השנייה, “בחדרה נמצאות כיום בתכנון כמות גדולה של יחידות בהתחדשות עירונית, המחירים בה עולים ובשנים הקרובות היא תשנה את פניה. הפרויקט נהנה מיתרונות רבים – שכונה ורחוב שקטים אשר נמצאים במרכז העיר ובנגישות גבוהה לכל השירותים, מרכזי קניות, סופרים, מוסדות חינוך ועוד. כפרויקט התחדשות עירונית הרוכשים ובעלי הדירות ייהנו מדירה חדשה עם כל היתרונות של שכונה קיימת ומבוססת במרכז העיר”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן