Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הגדנ”ע הפכה לסיוט: תלמידים מאור עקיבא נקלעו לקטטה עם תלמידי טובא זנגריה, מורה שברה יד [תמונות]


חלון שבור בגדנ”ע בבסיס צלמון. צילום: מסך, מסרטון


שבוע הגדנ”ע אמור להיות חוויתי ואפילו כיפי לתלמידי כיתות י”א, אך זה לא מה שחוו לטענתם בשבוע החולף תלמידים מתיכון אמי”ת-עתידים באור עקיבא שהשתתפו בשבוע גדנ”ע בבסיס צלמון בצפון הגליל.

על פי עדויות של תלמידים, חלקן נפוצו ברשת, התפתחה תגרה המונית בין תלמידים בבית ספר טובא זנגריה לבין תלמידים מאור עקיבא, זאת לאחר שתלמידי טובא הקניטו אותם והפריעו להם במהלך השבוע. בעקבות הקטטה פונו מספר תלמידים לטיפול רפואי ומורה אחת אף שברה את היד.



ממשרד החינוך נמסר בתגובה לאירוע לאחר פניית ‘מגדלור ניוז’ כי “אנו רואים בחומרה את האירוע. הנושא נמצא בבדיקה מקיפה של גורמי המקצוע במשרדנו. ולאחריו, המשרד ילמד המסקנות הנדרשות כדי למנוע מקרים אלו בעתיד”.

על פי מה שנודע, מחלקת החינוך בעיר עודכנה מיידית במתרחש ואילו ראש העיר יעקב אדרי הורה  להחזיר את התלמידים לביתם לפני סוף שבוע הפעילות.

תלמיד שהיה בגדנ”ע שלח למגדלור ניוז מכתב ארוך ובו פירוט האירוע, מכתב שפורסם ביממה האחרונה גם בעמוד הפייסבוק של ‘הצל’ וגרר תגובות רבות וזועמות.

“אני בן 17 נמצא בבסיס גדנע צלמון בצפון” כתב התלמיד ע’. “הגענו לבסיס בו היו גם תלמידים בדואים שבאו לחוות מה זה צבא הגנה לישראל. ביום הראשון הם התחילו לרקוד לנו בפנים בצורה מתריסה, לא התייחסנו ואז זה המשיך לדיבורים לא יפים לבנות הגדנ”ע שלנו והמשיך להפרעות לשינה שלנו בלילה, כמו לשים שירים, לעשות רעש מה שאסור לעשות לנו ולכולם אבל להם לא אכפת”.




התלמיד ממשיך ומתאר: “ביום השני זה עבר כל גבול. הם הרשו לעצמם לזרוק מילה לאחת הבנות ליד החבר שלה והקיפו אותו יותר מ 40 גברים גדולים. הם התחילו בדחיפות ובדיבורים לא מכבדים וגזעניים לעברו. מיד הגיעו כל המפקדים, הפרידו והכריחו אותם ללחוץ ידיים”.

בהמשך, כך על פי התיאור, העניינים הוסיפו להדרדר. “בשלישי כבר הכל התפוצץ”, מתאר ע’ וממשיך: “חברים שלי באו להיכנס למגורים, אחד הבדואים אמר זו** יהודיה לאחת הבנות, ידיד שלה אמר לו מה אמרת? הערבי אמר אתה בן שרמו** …. וישר אחד הבדואים הגיע עם מגב ודפק לחבר שלי לגב. השני זרק עליה אבן, פתח למפקדת את הראש והתחיל מכות בין 7 יהודים לחבורה של 30 ערבים….”.



התלמיד חותם: “עצוב מאוד שאנשים שמגיעים ממקומות שונים במטרה אחת והיא להגן על המדינה ביחד ולא משנה המוצא שלהם, לא מצליחים להסתדר במקום כמו הגדנ”ע ומגיעים למצב כזה… צריך לשנות שם את השיטה ולהכניס לשם מדריכים לוחמים בדואים שיסבירו לנוער כמה חשוב השירות בצה”ל…”.

יש לציין שתגובת בית הספר בטובא זנגריה טרם פורסמה ועל כן חסרה תגובתם לאירועים. 

מדובר צה”ל נמסר: “אתמול, במהלך שבוע גדנע של תלמידים בבסיס צלמון, התפתחה קטטה בין שני בתי ספר במהלכה מספר תלמידים נפצעו באורח קל, כמו כן במהלך הפרדת הקטטה מספר מפקדים של הגדנ״ע ומורה נפצעו גם הם. כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי. צה”ל רואה בחומרה כל שימוש באלימות בכל מסגרת שהיא. בעקבות האירוע ובשל חומרתו, הוחלט על הפסקת אימון הגדנ״ע ושתי המסגרות פוזרו. בנוסף לכך, יבוצע תחקיר ביחידה על מנת למנוע הישנות של אירועים מסוג זה.”

הגדנ”ע בבסיס צלמון. צילום: מסך, מסרטון


מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן