Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הקטטה בגדנ”ע של אור עקיבא: גם מפקדים בבסיס נפצעו ונזקקו לטיפול בבית חולים

הקטטה בגדנ”ע של אור עקיבא: גם מפקדים בבסיס נפצעו ונזקקו לטיפול בבית חולים


הגדנ”ע בה התרחשה הקטטה


סערת הקטטה בגדנ”ע בבסיס צלמון בו שהו תלמידי תיכון עתידים מאור עקיבא: תגובות רבות בשעות האחרונות למקרה החמור מגיעות מצה”ל, עיריית אור עקיבא, מועצת טובא זנגריה מהורים ומתלמידים. 

תלמידת תיכון עתידים שהשתתפה בגדנ”ע, ציינה כי “לא ציפיתי ולא קיוויתי שזה מה שיקרה ושככה כל החוויה תיגמר במצב כזה. באנו לעבור חוויה ללמוד על איך להציל חיים. אבל המצב גרם לנו לא לעבור אותה עד הסוף ואפילו להתבאס ולנסות כמה שיותר לשכנע ברצון רב להשאר. ממש מצער שזה מה שקרה ושככה זה נגמר”.



אם לאחת התלמידות סיפרה: “היה להם שבוע מצוין, עם חוויה כיפית שהזכירה לי את הגדנ”ע שבה אני השתתפתי. הבת שלי שלחה לי תמונות ושיתפה חוויות. אתמול הודיעו לנו שכולם חוזרים הביתה בגלל אירוע האלימות, והם חזרו בשעה 1:00 בלילה, נסערים. כל הכבוד לראש העיר יעקב אדרי ומנהלת מחלקת החינוך סיגל אלבז שפעלו מהר וביעילות כדי שהתלמידים יחזרו בשלום מהר ככל האפשר”.

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי הפנה הבוקר אצבע מאשימה כלפי צה”ל. “יש לי טענות לצה”ל. שלחתי מיד 4 אוטובוסים שיפנו את הילדים. קודם כל שיהיו במקום בטוח. לא לזה שלחנו אותם לשם”.




גורם מבית הספר בטובא זנגרייה, בו התקיימה היום ישיבת חירום של הצוות החינוכי אמר הבוקר כי “אין לנו תמונה מלאה. אין לנו פרטים. בצה”ל הבטיחו לשלוח את ממצאי התחקיר שהם עורכים ואנו מחכים להשלמתו”.

מדובר צה”ל נמסר הבוקר בעקבות התקרית כי “אתמול, במהלך שבוע גדנ”ע של תלמידים בבסיס צלמון, התפתחה קטטה בין שני בתי ספר במהלכה מספר תלמידים נפצעו באורח קל. כמו כן במהלך הפרדת הקטטה מספר מפקדים של הגדנ״ע ומורה נפצעו גם הם. כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי. צה”ל רואה בחומרה כל שימוש באלימות בכל מסגרת שהיא. בעקבות האירוע ובשל חומרתו, הוחלט על הפסקת אימון הגדנ״ע ושתי המסגרות פוזרו. בנוסף לכך, יבוצע תחקיר ביחידה על מנת למנוע הישנות של אירועים מסוג זה”.



מפקדת נוער לשעבר בבסיס ציינה: “כמי שחוותה מכות המוניות קשות כמעט כמו אלה, חשוב לי להסביר מה קורה גם מהצד של הסגל. המסגרות אשר מגיעות לגדנע נקבעות כמה חודשים מראש, ואם יש בעיות צפויות משתדלים כמה שיותר להפריד, בין אם לבסיסים שונים ובין אם לפלוגות שונות.  הסגל מיודע מראש אם צפויות בעיות, אך לא תמיד פוגעים ולא תמיד יודעים מראש, דברים מתגלגלים וברגע שרואים שדברים מתחילים להסלים מנסים לעצור את זה, לא במובן של להחזיר הביתה. בגדנע אנחנו מאמינות שלא צריך לוותר על אף חניך, לא משנה מי הוא ומאיפה הוא בא, אנחנו נלחמות עליהם בשיניים ועושות הכל למענם, ואז ברגע שיש מכות המוניות, הנוהל הוא להפריד ולבודד, וכל סגל הבסיס מגיע לעזור, מפקד, טבח, נשק, אפסנאי, כל מי שיכול מגיע לעזור להפריד ולהחזיר את החניכים למפקדות שלהם. הסגל מתפעל את הסיטואציה ברמה הכי גבוהה שאפשר”.

עוד ציינה כי העברת הביקורת כלפי הבדואים אינה במקום. “כשזה מגיע למצב שבו גם מפקדת הבסיס ומפקדת היחידה צריכות להתערב ולהפריד זה כבר יותר מדי ועובר כל גבול, לא משנה אם זה בדואי, יהודי, צ’רקסי או אפילו נוער חו”ל שמגיע אלינו.  כל ההתבטאויות האלה נגד הבדואים לגמרי לא במקום. השיטה עובדת מצוין כי עובדה שיש כל כך הרבה בתי ספר ומסגרות שרוצים להגיע לגדנע ואין מקום כבר כי יש רק שני בסיסים בארץ… מציעה שתבואו לראות בעצמכם מה זה אומר להיות מפקדת בשבוע כזה, איך הן מתפעלות מיליון ואחת דברים על כלום שעות שינה”.



מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן