Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“שירות מהותי”: נפתח מרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית במרכז הרפואי הלל יפה

“שירות מהותי”: נפתח מרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית במרכז הרפואי הלל יפה

המרכז הרפואי הלל יפה פתח מרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ● החשיבות: מתן מענה בתחום זה באזור הגדל ומתפתח ● המרכז באחראיות ד"ר רנת ריינס-כרמל, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות ומנהלת מיון נשים. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה: "שירות מהותי וחיוני לתושבי האזור, ככל שנזדקק"

בשבוע בו מצוין היום למניעת אלימות בנשים ובמשפחה, נפתח שירות חשוב שכזה, זאת לאחר החלטה שהתקבלה על ידי משרד הבריאות והנהלת המרכז הרפואי הלל יפה לפני כחודשיים. המרכז הרפואי הלל יפה נמצא בטבורו של אזור מתפתח והולך, אשר אוכלוסייתו ביישובים המקיפים אותו צפויה להגיע ללמעלה מחצי מיליון כבר בשנים הקרובות.

עד כה, נפגעי תקיפה מינית שהגיעו לבית החולים הופנו למרכזים ייעודיים בחיפה או במרכז. החל מהשבוע – יוכלו לקבל את הטיפול הרב מקצועי הנדרש, במידת הצורך במרכז החדש, אשר נקרא בקיצור הלנ”ה.  על המרכז אחראית ד”ר רנת ריינס- כרמל, רופאת נשים בכירה ומנהלת מיון נשים באגף נשים ויולדות של בית החולים בשנים האחרונות. אליה חברו עו”ס נירית שרעבי  – מרכזת התחום מטעם השירות הסוציאלי ומיה ספיר – אחות אחראית (מ”מ) במיון נשים.

המרכז, הפועל בכל שעות היממה בחדר ייעודי ואינטימי בתוך מיון נשים של “הלל יפה”, נותן מענה באופן מכבד, מהיר ומקצועי לפניות של נשים, גברים, נוער, ילדות וילדים שעברו תקיפה מינית. המענה הוא פיזי ונפשי כאחת, ונעשה על ידי צוותים שהוכשרו לעניין.

בהתאם לנדרש עבור המטופל/ת שיגיעו, יינתן גם טיפול על ידי צוותים מקצועיים נוספים. המרכז מטפל בפונים ופונות לאחר תקיפה מינית מכל סוג, לרוב, בטווח זמן של עד 3 ימים מהאירוע, ולפעמים עד שבוע מהאירוע. במידת הצורך גם בזמן ארוך מזה.

להדגיש כי חשוב להגיע למרכז בטווח הקרוב לזמן האירוע (עדיף לפני מקלחת והחלפת בגדים), על מנת לאפשר נטילת ראיות שיסייעו, במידת הצורך בהמשך טיפול בהיבט הפלילי. במידה שעבר זמן ארוך יותר, רצוי לפנות על מנת לתת מענה בהיבט הטיפולי (מניעת מחלות מין, הריון לא רצוי ועוד). לציין כי הפנייה למרכז אינה מחייבת הגשת תלונה במשטרה.

“חשוב לנו להבהיר כי פניה למרכז חסויה, וכך כל הפרטים הנמסרים על ידי הפונים”, מסבירה ד”ר רנת ריינס- כרמל, “אין גישה לנתונים הנאספים לאף אדם מחוץ למרכז, ואנחנו נעשה הכול בכדי לכבד את הגוף ואת הנפש של מי שיבוא בשערינו”.
לבקשתה זו מצטרף ד”ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה: “לצערנו, אנו עדים כל העת לאלימות כנגד נשים, לתקיפה ופגיעה על רקע מיני. הנהלות המרכז הרפואי ומשרד הבריאות רואות  במהלך זה של פתיחת מרכז אקוטי לנפגעי/ות תקיפה מינית בהלל יפה, צעד מהותי וחיוני לטובת האוכלוסייה העצומה אותה משרת בית החולים”
ניתן להגיע למרכז במספר דרכים:
1.       פניה למשטרה והגעה עם חוקר למרכז בבית החולים לאחר תאום.
2.       פניה של נפגעות ממוסדות שונים מהאזור למיון נשים לאחר תאום.
3.       פניה ישירה למיון נשים

הפנייה למרכז ולמרפאת המעקב ממומנות במלואן על ידי משרד הבריאות והפונה לא יידרש/תידרש להציג הפנייה מרופא או טופס התחייבות כספי מהמבטח הרפואי (טופס 17). ניתן ליצור קשר עם המרכז בטלפון (זמין 24/7) של מיון נשים שמספרו:04-7748206, או בדוא”ל: [email protected]

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן